Stanje puta uzimaće se kao uzrok saobraćajne nesreće

Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja, koje bi trebalo da budu usvojene početkom naredne godine, odnosiće se i na odgovornost putara na saobraćajne nesreće.
Pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a Vladan Nikolić za N1 kaže da će se ubuduće prilikom uviđaja utvrđivati više faktora, a ne samo jedan. Praksa je do sada bila da se stanje kolovoza ne uzima kao direktan uzrok.
 
U saobraćajnim nesrećama u poslednjih pet godina u Srbiji su poginule 3.204 osobe, a skoro 94.000 je teže i lakše povređeno. Više od 4.000 ljudi ostali su trajni invalidi. 
 
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da je jedan od najvećih uzroka nesreća to što ljudi nisu svesni kada sednu za volan. On slikovito objašnjava da je sudar pri brzini od 200 kilometara na sat ravan skoku sa 160 sprata. 
 
"Ljudi kažu: 'Šta je 40 na sat?'. Niko neće da se veže pri toj brzini. Kada udarite u zid ili drugo vozilo pri brzini od 40 na sat, to je kao da skočite sa drugog sprata. Brzina od 60 kilometara na sat je peti sprat, a 120 na sat je već 14 sprat", objasnio je profesor.
 
Prošle godine procesuirano je više od 250.000 vozača zbog prekoračenja brzine, a ove godine je već premašena ta brojka, rekao je Nikolić. Dodaje da je zbog vožnje u alkoholisanom stanju prošle godine iz saobraćaja isključeno 55.000 vozača, a do kraja godine će se ta brojka dostići. Nikolić ističe da zabrinjava što broj vozača koji čine najteže prekršaje pod dejstvom alkohola ne opada, već u nekom promilu i raste. Kako kaže, to je uočeno i zbog toga su neophodne izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja.
 
Profesor Vujanović kaže da se ne buni što će se pijanim vozačima oduzimati automobil. "Nijedna mera koja postoji u našem Zakonu o bezbednosti saobraćaja nije izmišljena u Srbiji. Sve smo preuzeli iz zakona Japana, SAD, Nemačke. Oduzimanje automobila se od 1997. godine radi u SAD. Mislite da je njihovo privatno vlasništvo više zaštićeno? Auto se prodaje na licitaciji i pare idu u Fond za bezbednost", objašnjava Vujanović i dodaje da će se to raditi bez obzira da li je vozač vlasnik automobila ili ne.
 
Novina koju će doneti izmene zakona je i u tome što će se kao uzrok saobraćajne nesreće u većoj meri uzimati stanje kolovoza, a samim tim biće veća i odgovornost putara. "U zapadnim zemljama 10 odsto osnovnih uzroka saobraćajnih nesreća je put. Naši kada rade uviđaj traže direktan uzrok, a put ne uzimaju u obzir. Sada je odgovornost putara proširena na 11 članova zakona, dok se u prethodnom zakonu nalazila u samo jednom članu", objašnjava profesor.
 
Pored odgovornosti putara i vožnju u alkoholisanom stanju, izmene zakona odnose se i na bezbednost mladih i neiskusnih vozača. Njima se neće tolerisati ni jedan promil alkohola, između 23 sata i šest ujutru moći će da voze samo u pratnji vozača koji ima najmanje pet godina iskustva. Za njih će važiti i niže ograničenje, odnosno 90 odsto propisanog ograničenja, što znači da na autoputu neće smeti da voze brže od 110 kilometara na sat.
 
Koje su još izmene koje će doneti izmene Zakona o saobraćaju, možete pročitati OVDE. Koje kazne će biti duplirane, možete pročitati OVDE.
  • Marko

    23.11.2016 00:49
    Kakvi likovi, svima im treba podeliti otkaze, tamo je Krsto Lipovac još i najnormalniji čovek. Kaznenu politiku nam kroje ignorantni policajac i nadobudni inžinjer.
    Pare idu u fond? Hoćete da pogađamo čiji će projekti da prolaze iz tog fonda?
    Hoćete da pogađamo kom državnom organu će da se kupuju nova vozila, uniforme i slično iz tog fonda?
  • BoguFalaStoSamLala

    22.11.2016 15:43
    Ako je vec alkohol problem ja sam za da se poveca akciza na alkohol za 200% i da se efektivno u istom iznosu smanji akciza na gorivo. Budzet na istom, manje pijanih ljdi a volanom, manje bolesti prouzrokovanih alkoholom.
  • :)

    22.11.2016 14:47
    110km/h na autoputu???? Pa da li ste vi normalni? Svako ko vozi na autoputu ispod 120km/h predstavlja vecu realnu opasnost nego neko ko vozi 130-140 km/h. Probajte i sami - izadjite na autoput i vozite sporo i samo posmatrajte sta se desava u retrovizoru - koliko cete nebezbednih situacija izazvati sporom voznjom. Uzrok nesreca nije brzina nego nedostatak znanja i vestine. Brzina samo "pomaze" da posledice budu vece. Ali uzroke treba traziti u losoj obuci u autoskolama, u losem psihofizickom stanju vozaca (koliko stanovnika Srbije koristi sedative npr?), u losem tehnickom stanju voznog parka (shebo nas Sloba za 100 godina unapred) i u losem stanju puteva (takodje osnovni krivac ovaj napred pomenuti. a potom i sve lopine koje su nastavile njegovim stazama).

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Poslanica Nastasja Baković podnela ostavku

Odbor Skupštine Srbije za administrativno-budžetska i mandatno-imunitetska pitanja danas je konstatovao da je narodna poslanica Nastasja Baković (25) podnela ostavku na tu funkciju.

Priveden Sergej Trifunović

Glumac Sergej Trifunović priveden je nakon što je kod njega pronađena marihuana, nezvanično saznaje Nova.rs.