Srbija razvija sistem za krizne situacije u aviosaobraćaju

Srbija razvija sistem za krizne situacije u aviosaobraćaju, a među njima su i potencijalni napadi terorista.

To je rečeno u Evropskoj organizaciji za bezbednost vazdušnog saobraćaja (Evrokontrol), koja smatra da je Srbija napravila značajne iskorake. Naša zemlja je po merama i sistemu koje uvodi među vodećim državama u regionu i zauzima značajno mesto u Evropi, kažu u toj organizaciji.

Takođe, analitičari ističu da, iako Srbija nije ugrožena od eventualnih napada terorista kao neke zapadne zemlje, ne smemo da se opuštamo i treba da sprovodimo preventivne aktivnosti.

Savetnik Evrokontrola u Briselu Žarko Sivčev, koji se bavi rešavanjem kriznih situacija, rekao je da Srbija uveliko razvija svoj sistem za krizne situacije.

"Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije je u novembru predstavio svoj sistem, a jedna od stvari je da Direktorat uspostavlja bliske kontakte i saradnju sa usko specijalizovanim službama, pošto terorističke napade rešavaju službe bezbednosti", naveo je Sivčev.

Kako je istakao, Direktorat za civilno vazduhoplovstvo Srbije je napravio veoma značajne korake i uspostavio procedure i trenutno se sprema za novu vežbu, s obzirom da Evrokontrol svake godine organizuje simulaciju. Sivčev navodi da ima malo država, ne samo u regionu, već i u Evropi koje imaju odgovarajuće procedure za različite vrste krize.

Evrokontrol ima katalog od petnaestak vrsta kriza, na primer, vulkanski pepeo, terorizam, nuklearne katastrofe...

Sivčev kaže da u slučaju otmice aviona mere peduzimaju nacionalne vlasti, ali i da bi se Evrokontrol uključio u rešavanje situacije. Uloga te organizacije je da poveže evropsku mrežu vazdušnog saobraćaja, pruži odgovarajuće informacije kako bi moglo brzo da se reaguje, što je bio slučaj nakon terorističkog napada u Briselu, u martu 2016.

Vojni analitičar Aleksandar Radić je rekao da, u današnje vreme kada su napadi terorista, nažalost, udarna tema medija skoro svakog dana, "niko ne može da bude opušten, jer bi to bilo nerealno". "Kada je reč o zaštiti aviona od potencijalne otmice, tu se jako uznapredovalo, ali nema nekog velikog rizika u Srbiji, niti šire u regionu", rekao je Radić.

On ističe da, na sreću, više nema onakvih otmica kakve su bile uobičajene sedamdesetih ili osamdesetih godina 20. veka, ali da su tada naučene skupo plaćene lekcije. "Tada su avioni bili primarna meta raznih terorista i ekstremista. Stvoreni su mehanizmi koji su drastično smanjili otmice aviona. One se, ipak, i dalje dešavaju i ima razloga za strah", rekao je Radić.

On dodaje da je posle svega što se dešavalo u SAD 2001. godine prinudilo sisteme bezbednosti da dramatično pooštre mere.

Radić je rekao da su aerodromi još uvek osetljiva tačka zbog velike koncentracije ljudi, uprkos tome što su na svim aerodromima vidljive policijske i specijalne snage. "Još postoji rizik da će teroristi pokušati da napadnu aerodrom, kao što se to desilo u Briselu i tu se pokazalo da svaka tačka sa puno ljudi može da bude meta. Ako postavite metu na ulaz u avion onda će teroristi napasti ispred, gde još nema barijere", primetio je Radić.

On je kazao da se u Srbiji radi isto kao i u drugim zemljama sveta, slede se iste tehnologije i pristupi u zaštiti aviona i putnika i ne može da se kaže da Srbija tu na bilo koji način zaostaje.

Izvršni direktor Beogradskog centra za bezbednosnu politiku Predrag Petrović je rekao da Srbija nije neposredno ugrožena od terorizma kao što su to neke zemlje zapadne Evrope, pošto u našem slučaju posledice ne bi bile tako velike kao u slučaju, na primer, Francuske i Belgije.

U Srbiji, ipak, postoje rizici, a to su rast ekstremizma i radikalizma, čemu pogoduje siromaštvo i drugi faktori, naveo je Petrović.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija