Ko odgovara za izgubljenu pošiljku

Ko je kriv, a kome je krivo kada se izgubi pošiljka i ko će i kome isplatiti odštetu?
Ko odgovara za izgubljenu pošiljku
Foto: Pixabay
Dejanu Milanoviću se, kaže, više puta dogodilo da ne dobije preporučeno pismo, ali u ovom su bili elektronski delovi koji se više ne proizvode. Robu je kupio, platio preko računa, pratio njen put preko sajta pošte do Borče, gde su mu rekli da je pismo izgubljeno i da pravo na nadoknadu štete ima samo pošiljalac.
 
"Pošiljka je više moja nego njegova, jer sam ja tu pošiljku platio, prepisku sam vršio sa prodavcem i smatram da sam više oštećen nego pošiljalac", kaže Milanović.
 
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, odšteta se plaća kupcu, međutim za Poštu ne postoje kupac i prodavac već samo pošiljalac i primalac.
 
Petar Bogosavljević iz Pokreta potrošača navodi da je postupak za obeštećenje malo složeniji. "Njega treba da obešteti pošiljalac, a pošiljalac da naplati štetu od Pošte, koja je preuzela obavezu da preda pošiljku primaocu", objašnjava Bogosavljević.
 
Pošiljalac je platio poštarinu i zato ima pravo na odštetu. "Pošiljalac ima pravo da u svakoj pošti podnese zahtev za nadoknadu štete u roku od šest meseci uz dostavljanje potvrde o predaji pošiljke za registrovanu pošiljku", navodi Bojana Nikolić iz Pošte Srbije.
 
Za gubitak pošte pošiljaocu se isplaćuje desetostruki iznos naplaćene poštarine. Za poštu trošak izgubljnog pisma u ovom slučaju je 690 dinara. Da je pošiljka poslata u paketu, poštarina bi bila veća, ali bi verovatno bila veća i briga da se ne izgubi. Kupci su sigurniji da će robu dobiti i kad je plate pouzećem.
 
Bojana Nikolić objašnjava da postoji mogućnost i da se obešteti primalac. "Kada se pošiljalac odriče tog prava u svojstvu primaoca i primalac može da primi nadoknadu da izgubljenu pošiljku", navodi Nikolićeva.
 
Na 100.000 pošiljki deset se izgubi. Međutim, u ovom slučaju Dejan sumnja da je neko otvarao poštu i da mu je najjednostavnije bilo da kaže da je pismo izgubljeno. Nikoliće tvrdi da to nije moguće. "Postupak koji se vodi, to je potražni postupak za svaku pošiljku, odgovoriće za sve faze i utvrditi odgovornost u svakoj pojedinačnoj fazi", kaže Nikolićeva.
 
Pošta je odgovorna za svaku izgubljenu pošiljku, ali u današnje vreme kada se mnogo toga kupuje preko sajtova i oglasa kupac mora da pazi na to kako će mu roba biti dostavljena, a i pošten prodavac bi u to morao da bude upućen, navodi RTS.
  • Stefan

    05.02.2021 13:05
    Aks kurirska služba
    Aks kurirsku sam koristio do danas ali ne vredi više, više štete mi naprave nego koristi.. Izgube paket i posle 45 dana ga nadju i vrate mi sa tim da platim duplu poštarinu, posle žalbe i izgubljenog vremena mi vrate paket razbucan bez troškova ptt. Treba da budem sretan (nisam ga ni preuzeo, ne bune se). Drugi put kurir polomi paket koji sam poslao i ja snosim odgovornost, kad stavim LOMLJIVO opet sam ja kriv(nema nazad ni paketa ni ništa, verovatno će mi naplatiti ptt ako ga vrate). Da ne nabrajam koliko puta ovakvih i slicnih situacija. Račun nikad, klepa kako ko hoće. Postexpres odlican ali kad dodju po paket, to je svaki 3 put, sediš cekas do pola 18h i ništaa, bez da neko oseća grižu savest. Orobaću sa Bex-om od sad pa će valjda biti bolje..
  • Zoran

    26.08.2020 10:51
    Jadno
    Svi kojima su paketi "tajanstveno" nestali negde izmedju crnih rupa Carine i Poste mogu da potpisu peticiju ovde : https://www.peticije.online/peticija_posti_i_medjunarodnoj_postanskoj_federaciji_povodom_tajanstvenog_nestajanja_postanskih_posiljki_malih_vrednosti_iz_inostranstva_i_zemlje
  • Cale

    20.03.2019 12:07
    otvaranje posiljke 100 dinara
    Samo da ne bude zabune - otvaranje paketa koje kosta 100 ili 150 dinara naplacuje sama posta a ne carina. Iznos za carinjenje obicno sluzbenik popuni na uplatnici a ovih 100 dinara ide bez potvrde ili racuna, znaci u dzep. Desilo mi se da carina odredi da je posiljka oslobodjena od carine a posta pokusava da naplati "otvaranje paketa" koji nije ni otvaran! Samo stave svoju traku sa natpisom POSTA preko njega i onda smatraju da imaju pravo da uzmu 100 ili 150 dinara. Kad im trazite da opravdaju ovaj namet ili da Vam daju racun ili priznanicu za ovo, pogledi se spustaju, nastaje neprijatnost uz veciti izgovor: "to carina naplacuje" sto je laz!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija