Matične knjige prebačene u e-format u 90 odsto opština

U čak 90 odsto jedinica lokalne samouprave (JLS) u Srbiji, matične knjige su prebačene u elektronski format i prebačene na Centralnu servisnu magistralu organa (CSM), dok će u narednom periodu veliki broj JLS raditi na unapređenju pružanja eUsluga građanima, saopštio je program Swis Pro koji sprovodi UNOPS u Srbiji.
Matične knjige prebačene u e-format u 90 odsto opština
Foto: Pixabay
Kako bi u narednom periodu pružio podršku jedinicama lokalne samouprave (JLS) u uvođenju eUprave, program Swiss PRO, koji podržava Vlada Švajcarske, sproveo je od avgusta do decembra 2018. godine sveobuhvatno istraživanje o trenutnom stanju eUprave i eUsluga koje JLS pružaju građanima i privredi, na reprezentativnom uzorku od 60 JLS u Srbiji.
 
Kroz istraživanje, koje je sproveo Development Consulting Group (DCG) iz Beograda, posmatrala su se tri skupa indikatora koji se odnose na pružanje elektronskih usluga, kapacitet i spremnost JLS za realizaciju eUsluga, informatičku pismenost, percepciju i zadovoljstvo korisnika i korisnica uslugama eUprave.
 
"Ono što pokazuju rezultati ovog jedinstvenog istraživanja, jer je uključilo i pružaoce i korisnike eUsluga, jeste velika neujednačenost u nivoima i kvalitetu uvođenja i primene eUprave, kao i u pružanju eUsluga, između različitih delova zemlje", navodi se u saopštenju.
 
Nalazi istraživanja prema statističkim regionima govore da je eUprava najrazvijenija u Vojvodini, sledi region Šumadije i Zapadne Srbije, dok je region Jugoistočne Srbije uopšteno gledano, region sa nižim stepenom razvijenosti eUprave u poređenju sa prethodna dva.
 
Tako je najbolje ocenjena JLS iz Vojvodine, Zrenjanin sa približno 68 odsto ispunjenih indikatora, dok je u regionu Šumadije i Zapadne Srbije, najbolji rezultat ostvario Grad Novi Pazar, sa približno 60 procenata saglasnosti sa zadatim indikatorima, što je tek nekoliko procenata više od najbolje rangirane JLS u regionu Jugoistočne Srbije (Knjaževac, sa 56,9 procenata). Prostor za unapređenje postoji, navodi se, u oblasti dostupnosti eUsluga na portalu eUprava, jer samo su 24 od 60 JLS (40 procenata) postavile usluge na portalu eUprava, ali samo mali broj od njih zaista i nudi eUsluge.
 
Gradovi i opštine Loznica, Zrenjanin, Novi Pazar i Vrnjačka Banja, s druge strane, nude veliki broj potpuno sprovodivih eUsluga, kao što su, između ostalog usluge matične službe, izdavanje ličnih dokumenata, podnošenje zahteva za izdavanje potvrda i drugih dokumenata, uvid u stanje poreskog računa, prijava komunalnog problema, upis dece u vrtić, e-Beba i druge.
  • hm

    03.07.2019 13:01
    Voleo bih da znam koliko su ovi sistemi bezbedni i ko sve ima uvida u podatke i ko sve ima prava da menja podatke. "Švajcarski" nije ćebe koje će prekriti sva pitanja oko bezbednosti. Da li vlast ima sav monopol nad podacima ili je agencija autonomna i čuva podtke o svima koji su prosledili bilo kakav uvid u podatke? I da - da li se lozinke čuvaju u tekst fajlu? Da li postoji plan opismenjivanja regiona Jugoistočne Srbije ili se samo očekuju rezultati? Možda nemamo dovoljno nezaposlenih?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija