Menu 021

Prvi slučaj zbog privatizacije medija u Srbiji na sudu u Strazburu

Aleksandar Živadinović, jedan od ponuđača na javnoj aukciji za kupovinu Niške televizije (NTV), organizovane u oktobru 2015, pokrenuo je postupak pred Evropskim sudom za ljudska prava u Strazburu zbog "povrede prava na pravično suđenje" u vezi sa tom privatizacijom.
Info 12.08.2019. | 08:37 > 13:12
Prvi slučaj zbog privatizacije medija u Srbiji na sudu u Strazburu
Foto: Pixabay
Ovo je prvi postupak pred sudom u Strazburu zbog sumnje u nezakonitost tokom privatizacije medija u Srbiji, piše "Danas".
 
Nišku televiziju, čiji je osnivač bio Grad, u drugom krugu aukcije kupio je konzorcijum koji čine Narodne novine, u vlasništvu niške porodice Radomirović, koja se označava kao uređivački i finansijski bliska vlastima i Slađana Ostojić, direktorka i urednica niške Televizije Zona plus, čiji je vlasnik sin Bratislava Gašića, aktuelnog direktora BIA i visokog funkcionera SNS.
 
Živadinović, koji je bio izvršni direktor u NTV-u, podneo je predstavku Evropskom sudu nakon što je duže od tri i po godine bezuspešno pokušavao da dokaže nezakonitosti u privatizaciji NTV pred Ministarstvom privrede, Upravnim sudom, Vrhovnim kasacionim sudom i Ustavnim sudom Srbije. On se obratio i Osnovnom javnom tužilaštvu zbog sumnje da je direktor Narodnih novina Vidosav Radomirović "dao lažne podatke" u izjavi da taj medij "nije u potpunosti ili delimično finansiran iz javnih prihoda", kao i Zaštitniku građana.
 
Bivši izvršni direktor NTV-a je u svim postupcima tvrdio da je u procesu privatizacije bilo neregularnosti jer su Agencija za privatizaciju, a kasnije i Ministarstvo privrede vodili računa isključivo o poštovanju propisane zakonske procedure, a nisu proveravali tačnost Radomirovićeve izjave.
 
Živadinović je podsećao da su Narodne novine godinama dobijale javni novac. Prema Godišnjem izveštaju o vlasničkoj strukturi i kontroli medija Saveta za borbu protiv korupcije objavljenom 2015. Narodne novine su primale milionske iznose iz gradskog i opštinskih budžeta o čemu govore podaci Uprave za trezor od 2009. pa nadalje.
 
"Privatizacija NTV bila je nezakonita i diskriminatorska. Ovu televiziju su, praktično, novcem građana kupili privatnici bliski vlasntima na čelu sa SNS-om. NTV je mala televizija u odnosu na nacionalne emitere, ali ona u dobroj meri ilustruje model po kojem su mediji privatizovani kako bi radili u korist vlasti ili bili uništeni. Pošto nisam ovde mogao da isteram pravdu, očekujem da sud u Strazburu odluči pravično i nepristrasno", kaže Živadinović za Danas.
 
Svetozar Raković, generalni sekretar Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS), ocenjuje za Danas da je dobro da se neko odlučio da se privatizacijom medija bavi na Evropskom sudu, pošto je domaće pravosuđe zakazalo.
Autor: Danas
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Nesa
    12.08.2019 10:30
    Ah
    Na redu je "nezavisni" sud "nezavisne" Evrope da "nezavisno" presudi o "nezavisnom" mediju. Farsa.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest