Menu 021

Od 2021. obavezni katalizatori u vozilima na putevima Srbije, ugradnja i do 1.000 evra

Vozila na srpskim putevima od 2021. godine moraće da imaju katalizatore, piše Energetski portal.
Info 13.08.2019. | 10:52 > 13:47
Od 2021. obavezni katalizatori u vozilima na putevima Srbije, ugradnja i do 1.000 evra
Foto: 021
Tehnički pregled vozila od leta 2021. godine, objašnjavaju, usloviće građane da imaju katalizatore u automobilima i navode da su katalizatori neizbežan deo izduvnog sistema svakog novog vozila u poslednjih desetak godina.
 
Razlog leži u propisanim ekološkim normama o sastavu izduvnih gasova koje vozila moraju zadovoljavati.
 
Katalizatori uklanjaju prisustvo vode, ugljen diokosida (CO2), ugljen monoksida (CO - otrovan gas bez boje i mirisa), kao i nesagorelih ugljovodonika, koji doprinose stvaranju smoga, a takođe uklanjaju i okside azota koji su aktivni pri nastajanju kiselih kiša.
 
Upotreba katalizatora je, ističu, najefikasnija metoda uklanjanja štetnih gasova, a njihova efikasnost iznosi oko 90 odsto.
 
U maju 2020. stupa na snagu odredba prema kojoj će se prekoračenje dozvoljene količine izduvnih gasova sankcionisati, a njena primena počinje 5. jula 2021. godine.
 
Situacija sa velikim brojem vozila u Srbiji je takva da su katalizatori uklanjani da bi se povećala brzina, a zbog činjenice da taj uređaj sadrži u sebi platinu, nije bilo teško naći "majstora" koji je za isti za male pare izvadio iz auta.
 
Da bi se katalizator ponovo ugradio u auto, pošto će to od 2021. postati obavezno, ovo će koštati:
 
- od 100 do 1000 evra za katalizator, u zavisnosti od toga da li je reč u univerzalnom katalizatoru ili ne i da li je u pitanju originalni deo ili kopija
 
- sama ugradnja se plaća od 50 do 100 evra
 
Tako, na primer, za malo stariji model "Fijat punta" koji može da se kupi za oko 1000 evra, ugradnja katalizatora može da košta i do 350 evra.
 
Ovakva računica se mnogima neće isplatiti, pa možemo da očekujemo da će do 2021. godine veliki broj vlasnika polovnih starijih automobila pokušati da se istih što pre otarasi.
 
Ovo je računica za benzince. Ukoliko imate dizelaša, oni imaju DPF ili filtere partikularnih čestica, koji takođe služe za prečišćavanje izduvnih gasova. Ako ste ovo izvadili iz auta (ili možda kupili auto bez ovog dela, što nije nemoguće) ili ako vam je DPF ugašen, onda će vas ponovo postavljanje ili aktiviranje koštati između 700 i 2.500 evra.
Autor: Tanjug, Kamatica
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Jakov
    17.08.2019 16:03
    @Drum
    Ti kao da zivis u Svajcarskoj pa pomisljas da svako moze da pazari nov auto. Ovo je jedna od najsiromasnijih zemalja Evrope i automobili koje vozimo i vazdu je samo posledica toga.
  • Deki
    13.08.2019 21:19
    Auto plac
    Pa sta da Ja sada radim sa ovim djubretom od automobila sto sam uvezao(skinuo sa linije za mlevenje)? Kako da Ja sada zaradim lazuci i varajuci narod da je to odlican automobi, da ga je doktorica vozila, da je bio treci auto u kuci, da je kupljen od prvog vlasnika, da je vlasnik imao kracu desnu nogu pa nije mogao da ga gasira do kraja, da ga nije turcin zgazio svake nedelje od Holandije do Turske,...
    Kako da ja zivim a navikao sam da lazem i varam?
  • konacno
    13.08.2019 17:04
    Ovo je naravno trebalo uvesti jos pre 15 godina.
    U Novom Sadu je postalo opasno ziveti zbog strasnog zagadjenja vazduha izduvnim gasovima. Novosadski vazduh je medju najzagadjenijima na svetu, o tome su skoro pisale novine.
    Problem zagadjenja vazduha je ozbiljan problem i pogadja sve nas i treba da se resava.
    Sirotinja to naravno ne razume, al ona i onako i nista drugo ne razume, pa sta da im radimo.
  • Mića
    13.08.2019 16:42
    Strasnoooo....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest