Menu 021

Od 2021. obavezni katalizatori u vozilima na putevima Srbije, ugradnja i do 1.000 evra

Vozila na srpskim putevima od 2021. godine moraće da imaju katalizatore, piše Energetski portal.
Info 13.08.2019. | 10:52 > 13:47
Od 2021. obavezni katalizatori u vozilima na putevima Srbije, ugradnja i do 1.000 evra
Foto: 021
Tehnički pregled vozila od leta 2021. godine, objašnjavaju, usloviće građane da imaju katalizatore u automobilima i navode da su katalizatori neizbežan deo izduvnog sistema svakog novog vozila u poslednjih desetak godina.
 
Razlog leži u propisanim ekološkim normama o sastavu izduvnih gasova koje vozila moraju zadovoljavati.
 
Katalizatori uklanjaju prisustvo vode, ugljen diokosida (CO2), ugljen monoksida (CO - otrovan gas bez boje i mirisa), kao i nesagorelih ugljovodonika, koji doprinose stvaranju smoga, a takođe uklanjaju i okside azota koji su aktivni pri nastajanju kiselih kiša.
 
Upotreba katalizatora je, ističu, najefikasnija metoda uklanjanja štetnih gasova, a njihova efikasnost iznosi oko 90 odsto.
 
U maju 2020. stupa na snagu odredba prema kojoj će se prekoračenje dozvoljene količine izduvnih gasova sankcionisati, a njena primena počinje 5. jula 2021. godine.
 
Situacija sa velikim brojem vozila u Srbiji je takva da su katalizatori uklanjani da bi se povećala brzina, a zbog činjenice da taj uređaj sadrži u sebi platinu, nije bilo teško naći "majstora" koji je za isti za male pare izvadio iz auta.
 
Da bi se katalizator ponovo ugradio u auto, pošto će to od 2021. postati obavezno, ovo će koštati:
 
- od 100 do 1000 evra za katalizator, u zavisnosti od toga da li je reč u univerzalnom katalizatoru ili ne i da li je u pitanju originalni deo ili kopija
 
- sama ugradnja se plaća od 50 do 100 evra
 
Tako, na primer, za malo stariji model "Fijat punta" koji može da se kupi za oko 1000 evra, ugradnja katalizatora može da košta i do 350 evra.
 
Ovakva računica se mnogima neće isplatiti, pa možemo da očekujemo da će do 2021. godine veliki broj vlasnika polovnih starijih automobila pokušati da se istih što pre otarasi.
 
Ovo je računica za benzince. Ukoliko imate dizelaša, oni imaju DPF ili filtere partikularnih čestica, koji takođe služe za prečišćavanje izduvnih gasova. Ako ste ovo izvadili iz auta (ili možda kupili auto bez ovog dela, što nije nemoguće) ili ako vam je DPF ugašen, onda će vas ponovo postavljanje ili aktiviranje koštati između 700 i 2.500 evra.
Autor: Tanjug, Kamatica
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Vojkan
    16.11.2019 22:50
    Ovo je udar na prosečne ljude
    Ovo nije realno ovaj vucic deli narod na bogate i siromasne da li je razmislio o selima koja su udaljena od grada i ljudima koji su tamo i potrebn im je auto a svi voze euro 2 tamo gde autobusi ne idu ili su privatni i preskupi za prevoz .. JEBALA VAS TAKVA EVROPSKA UNIJA GDE SE LJUDI MUČE
  • svetli
    15.11.2019 22:01
    glupost
    Euro 3 je nekad bio kao dostignuce cistog izduvnog dima,sad imaju valjda i euro 6-7 i moraju da traze dalje valjda euro 20 ce biti OK...Bolje bi bilo da nas ne zagadjuju iz vazduha hemijskim otrovima a katalizatore za kola moze i drzava da plati ako hoce..sve je to pljacka i to legalna ..
  • Milan
    25.08.2019 09:00
    Golf2
    Ovi što pominju golf 2 bolje da ćute. To što su čuli samo za golf 2 dizel to je njihov problem. Moj golf 2 benzinac ima fabrički ugrađen katalizator i fabrički naziv mog golfa je golf II 1.8i cat (1992). Takođe proizvodile su se i verzije 1.3i sa katalizatorom. Ovi što pričaju o ekologiji i golfu 2 voze dizelaše 2001. godište bez dpf filtera. Pozzz
  • Arsa
    22.08.2019 18:13
    Kata;izator?!
    Imam dvotaktni Wartburg 1988 godište, koji je manje izraubovan od krševa uvezenih sa Zapada! Pitam ja vas: da auto u dobrom stanju pošaljem pod presu, jer NEĆU da vozim kantu sa Zapada koja je prešla skoro milion kilometara?! Da li ima neko mozga, pa da kaže da se u Nemačkoj danas normalno vozi Wartburg i Trabant! U Nemačkoj znači normalno voziš, a kod nas bi da sankcionišu?! Svašta! Neće ovo proći tako! U redu je striktno se pridržavati fabričke specifikacije vozila, ali nije u redu da se građani ovako sile da dobar auto bace u staro gvožđe, da bi kupili otpad sa Zapada!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest