Menu 021

Od 2021. obavezni katalizatori u vozilima na putevima Srbije, ugradnja i do 1.000 evra

Vozila na srpskim putevima od 2021. godine moraće da imaju katalizatore, piše Energetski portal.
Info 13.08.2019. | 10:52 > 13:47
Od 2021. obavezni katalizatori u vozilima na putevima Srbije, ugradnja i do 1.000 evra
Foto: 021
Tehnički pregled vozila od leta 2021. godine, objašnjavaju, usloviće građane da imaju katalizatore u automobilima i navode da su katalizatori neizbežan deo izduvnog sistema svakog novog vozila u poslednjih desetak godina.
 
Razlog leži u propisanim ekološkim normama o sastavu izduvnih gasova koje vozila moraju zadovoljavati.
 
Katalizatori uklanjaju prisustvo vode, ugljen diokosida (CO2), ugljen monoksida (CO - otrovan gas bez boje i mirisa), kao i nesagorelih ugljovodonika, koji doprinose stvaranju smoga, a takođe uklanjaju i okside azota koji su aktivni pri nastajanju kiselih kiša.
 
Upotreba katalizatora je, ističu, najefikasnija metoda uklanjanja štetnih gasova, a njihova efikasnost iznosi oko 90 odsto.
 
U maju 2020. stupa na snagu odredba prema kojoj će se prekoračenje dozvoljene količine izduvnih gasova sankcionisati, a njena primena počinje 5. jula 2021. godine.
 
Situacija sa velikim brojem vozila u Srbiji je takva da su katalizatori uklanjani da bi se povećala brzina, a zbog činjenice da taj uređaj sadrži u sebi platinu, nije bilo teško naći "majstora" koji je za isti za male pare izvadio iz auta.
 
Da bi se katalizator ponovo ugradio u auto, pošto će to od 2021. postati obavezno, ovo će koštati:
 
- od 100 do 1000 evra za katalizator, u zavisnosti od toga da li je reč u univerzalnom katalizatoru ili ne i da li je u pitanju originalni deo ili kopija
 
- sama ugradnja se plaća od 50 do 100 evra
 
Tako, na primer, za malo stariji model "Fijat punta" koji može da se kupi za oko 1000 evra, ugradnja katalizatora može da košta i do 350 evra.
 
Ovakva računica se mnogima neće isplatiti, pa možemo da očekujemo da će do 2021. godine veliki broj vlasnika polovnih starijih automobila pokušati da se istih što pre otarasi.
 
Ovo je računica za benzince. Ukoliko imate dizelaša, oni imaju DPF ili filtere partikularnih čestica, koji takođe služe za prečišćavanje izduvnih gasova. Ako ste ovo izvadili iz auta (ili možda kupili auto bez ovog dela, što nije nemoguće) ili ako vam je DPF ugašen, onda će vas ponovo postavljanje ili aktiviranje koštati između 700 i 2.500 evra.
Autor: Tanjug, Kamatica
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • jovo
    06.10.2020 21:19
    krojfic
    Ja bolje da ne ostavljam komentar u vezi ovoga, biće puno psovki , spominjanje dalje rodbine , bliže rodbine itd.... Planeta je bitna a mi homo "sapiensi" i nismo toliko bitni. Treba nešto menjati, ali ne na ovakav seljobersko- gedžovanski način. Ajt pozdrav svima.
  • Miša
    26.09.2020 00:40
    sramota za vlast
    Ovo je sramno. Radim za 25.000din i to od skoro počeo sa trideset i kusur godina. vozim auto 1989 godište dizel u perfektom stanju što izgledom što ispravnošću. Sada mi tupe da se ne može registrovati euro3..alo ljudi pa koliko nas vozi euro 1 i euro 2 aute... Ne vozimo jer smo neki fanatici pa iz besa... odakle mi 5-6,000eura za noviji auto i posle skupe servise. Da li trebam deci da zakinem hleb pa da ih pustim da prose po ulici da bi kupio euro 4 auto jer je nekim pametnjakovićima koji imaju plate 200-300,000din prdnulo na pamet da uređuje nešto. ALO...
  • Dizelaš
    28.07.2020 23:47
    Vozi i pusti druge da voze
    Više ljudi umre od od zatrovane hrane i dopada koje nam se servira po trgovinama, ovde nije cilj da se zaštiti životna sredina i zdravlje čoveka, već da bogati budu još bogatiji.
    Svako vozi šta ima i može i to treba da se poštuje, a ne da se neko dribla.
    Uostalom otkud nekome 1000e za nov katalizator, pa ga još ukradu, to je besmisleno.
    Bolje razmislite kako nas zapravo truju i ubijaju.
    Na primer korona, veštački virus, da ne govorim o drugim oblicima fabričkih bolesti.
    Sve u svemu, ovo nemože tek tako da prođe, skoro milion ljudi da ostane bez vozila, a većina gotovo svi zavise od toga auta.
    Ako baš žele da nas unište, super, ovo će im uspeti.
  • Miki
    14.06.2020 16:06
    Propast od drzave
    Jos jedan razlog vise da se ljudi maltretiraju kada je rec o tehnickim pregledima... Dodatna nebuloza. Vlasnik sam Audija 100 C3 1987god koji jako dobro odrzavam i u boljem je stanju nego mnogo noviji auti. Razlog zasto to radim je taj sto ne mogu da kupim noviji auto za koji treba jos daleko vise uslova za odrzavanje i registraciju! Katalozator je potrosni deo i izvadjen je iz auta jako davno... Pogon na TNG im nije dovoljan i kao najcistije gorivo opet se placa dodatna taksa u registraciji. Samo u Srbiji... Sad treba da izdvajam novac ponovo za neki univerzalni katalozator samo da zadovolji neciju glupocu ko ne shvata da je to sve na dizelima najpotrebnije a benzinci i na TNG su sa cistijim izduvnim gasovima od 3 do cak 10 puta.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest