Pola miliona pošiljaka svake godine ostane neisporučeno

Svake godine u Srbiji skoro pola miliona vrednosnih pisama, preporučenih pošiljaka i paketa ne stigne do naznačenog primaoca.
Pola miliona pošiljaka svake godine ostane neisporučeno
Foto: 021.rs
Ukoliko i pošiljalac ostane van dometa poštara, "Pošte Srbije" organizuju njihovu javnu prodaju. U ponudi se nađu igračke, parfemi, telefoni, obuća, odeća pa i računari.
 
Pre desetak dana sreću su okušali potencijalni kupci u Kruševcu. U ponudi je bilo 459 predmeta, a početne cene isključivo 50 i 100 dinara. Toliko su cenjene polovne cipele, nakit, veš, odeća, ali i računari, delovi za automobil, torbe i šminka.
 
Nakon neuspelog pokušaja uručenja pošiljke primaocu i pošiljaocu - vrednosna pisma, preporučene pošiljke, pakete i ekspred pošiljke se odmah otpremaju. Neregistrovane pošiljke, sudska pisma i pošiljke sa potvrđenim uručenjem otpremaju se svakog 5. i 20. u mesecu, ako ima potrebe i više puta u toku meseca nadležnoj službi.
 
"Čuvanje robe i drugih predmeta organizovano je po teritorijalnom principu. Svaka radna jedinica ima u svom sastavu odeljak neisporučivih pošiljaka i korisnik neisporučenu pošiljku može preuzeti u okviru roka čuvanja. Po isteku roka, robu i druge predmete koje poštanska pošiljka sadrži, poštanski operator stavlja na javnu prodaju", navode za "Novosti" u "Poštama Srbije".
 
Ako je sadržaj poštanske pošiljke podložan kvaru, operator tu pošiljku uništava ili je prodaje neposrednom pogodbom. Operator ima obavezu da komisijski pregleda neisporučene pošiljke, što podrazumeva i otvaranje radi utvrđivanja adrese primaoca ili pošiljaoca. 
 
Ukoliko je u pitanju neisporučeno pismo, ono se odmah uništava. Pošiljka koja sadrži ropbu i drugu robu čuva se jednu godinu od danas komisijskog pregleda. Isprave i druga dokumenta, pronađena u pošiljci, dostavljaju se u roku od 30 dana onome ko ih je izdao.
 
Najveći broj neisporučenih pošiljaka je iz Srbije. Pošiljke iz međunarodnog saobraćaja za primaoce u Srbiji, koje nisu mogle biti uručene primaocima, vraćaju se državi porekla, izuzev u veoma retkim situacijama kada sa omota pošiljke nije moguće utvrditi državu porekla. 
 
Javna prodaja se organizuje najmanje jednom godišnje. Obaveštenje o rasprodaji Pošte objavljuju na svom sajtu, gde je moguće videti mesto i vreme prodaje kao i spisak artikala sa početnim cenama.
  • Mislilac

    27.06.2020 10:59
    Posta
    Znate sta, meni vec cetvrti ili peti put postar uopste ne isporuci posiljku. Bilo da je paket ili pismo. Jednostavno on to ne ucini, zalili smo se na sve strane, i nikog ne zanima. Da lije to normalno? Posiljalac je platio uslugu, postar dobija platu, a onda mi moramo da jurimo nase posiljke od jedne do druge poste, da se zalimo, da se nerviramo i stresiramo. desavalo se i da se posiljka vrati posiljaocu!
  • Više nemam reči

    27.08.2019 12:32
    Sramotine sramote sramota
    Bolje da ne načinjemo tu temu.
    Trenutna situacija i rad Pošte Srbije je sramota.
    Za paket, registrovan poslat iz inostranstva, utvrđuje se međunarodnim trackingom da je prispeo u Srbiju.
    Ni 30 dana nakon toga, sistem Pošte Srbije ne priznaje da je prispeo.
    Po priznanju prispeća, predaje se Carini.
    Tek 30 dana po predaju Carini, Carina priznaje da ga je obradila i predaje ga Pošti na uručenje.
    Lično moje mišljenje je da im je naređeno zadržavanje sa uvek datim rokom 30 dana kašnjenja.
    Nagla promena je nastala s početka ove godine.
    Od 2012-te do 2018-te smo primali poštu još kako tako i ostvarivali svoja ljudska prava
    na prijem pošiljki, od 12 do 20 dana u proseku.
    Sada imamo situaciju da se neregistrovane pošiljke kradu na poslednjpj pošti, nakon završetka brojanja i sistema brojača.
    Što je naša međunarodna sramota.
    A registrovane pošiljke krše sve međunarodne norme i rokove.
    A da.
    Postoji još stavka poklonjenog softvera Carini, od strane Nemačke.
    Koji je trebalo da ubrza procese.
    USporio ih je višestruko.
    Molba Nemačkoj: - Molim vas, nemojte nam više pomagati.

    Ovo više nije pitanje novca koji nam uzimaju Pošta i Carina.

    Ovo je sad pitanje časti, ili osećaja ropstva.
    Samo, kome mi robujemo? Ko to ima pravo na zadržavanje pošiljki, sračunato, od 60 dana u Srbiji?
  • BS

    27.08.2019 12:29
    Ja se nadam da moja pošiljka neće bitit vraćena, pošto vec nedelju dana pratim pošiljku i sada piše na sajtu poste, da je ostavljen izvestaj. Naravno, nište nije ostavljeno. Imaju moj broj, nisu zvali, niko nije zvonio u vreme kada je poštar bio ovde. I sada ja treba njih da jurim, jer oni ne rade svoj posao kako treba. I sada mi još fali, da se izgubi paket zbog nesposobnosti poštara.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija