"Tesla automobili bi u Srbiji imali kupce, jer si dasa ako voziš takva kola"

Tesla, električni automobil, imao bi kupce ako ikada dođe u Srbiju, kažu sagovornici Radio slobodna Evropa (RSE).
Ilon Mask, vlasnik tog američkog brenda, "zapalio" je javnost regiona kratkom objavom na društvenoj mreži da se nada da Tesla uskoro stiže u Slovačku, Hrvatsku i Srbiju.
 
"Najskuplji modeli najpre se prodaju na beogradskom Sajmu automobila. Ako za njih ima kupaca, sigurno bi bilo i za Teslu. To je kod nas i deo imidža jer glavni si dasa ako imaš Tesla automobil", kaže za RSE Nebojša Atanacković, počasni predsednik Unije poslodavaca i višestruki prvak Jugoslavije u automobilizmu.
 
Kako tvrde poznavaoci iz automobilskih krugova, mada o tome nema zvaničnih podataka, u Srbiji se danas voze samo dva automobila Tesla. Jedan primerak, od 700 konjskih snaga i ubrzanjem od 0 do 100 kilometara na sat za 3,3 sekunde, na ulicama Beograda prvi put je viđen 2017. godine na auto-testu u državi koja na svojim putevima danas ima samo 30 punjača za takve automobile i 148 registrovanih električnih vozila u celoj zemlji. Nezvanično, cena tih supermodernih četvorotočkaša u Evropi je od 40.000 evra pa naviše.
 
Male su šanse, smatra Darko Gigić, urednik automobilskog magazina SAT Plus, da Tesla dođe u Srbiju u kojoj je prodaja električnih automobila počela tek pre godinu i po dana.
 
"Još uvek je naše tržište, kada su u pitanju luksuzna vozila, okrenuto dizelašima. Mislim da Ilon Mask ne zna kakve su mogućnosti da ovde pokrene biznis. Koliko sam razumeo, on je u tvitu govorio da bi otvorio prodavnicu tamo gde je Nikola Tesla rođen i odakle je potekao. Znači da je Srbiju stavio u kontekst zajedno sa Hrvatskom", kaže Gigić.
 
 
Ilon Mask, izvršni direktor kompanije Tesla, u par objavljenih rečenica na svom profilu o otvaranju prodavnica te kompanije u Istočnoj Evropi od 2020. zajedno je pomenuo zemlje Evropske unije Slovačku i Hrvatsku u kojima, za razliku od Srbije, postoje subvencije za kupovinu električnih automobila.
 
Hrvatska, na primer, kao članica EU ima obavezu da instalira 2.000 punjača za elektroautomobile, za sada je postavila skoro trećinu, među kojima i jedan broj Tesla superpunjača. Zbog toga sagovornici RSE smatraju da je najveća mogućnost da se baš u Hrvatskoj otvori sledeći Tesla salon.
 
Nebojša Atanacković ipak veruje da Srbija ima šansu za dolazak Tesle, kompanije koja nosi ime jednog od najvećih svetskih naučnika poreklom sa ovog prostora, jer poseduje sirovinu od koje se prave baterije za njene moćne motore.
 
"Priča se kako ćemo proizvoditi litijum, tako da bi i tu možda mogao da bude njihov interes. Ali, sa druge strane, sigurno je da je jedan od motiva te kompanije da bude prisutna u zemlji Nikole Tesle", konstatuje Atanacković.
 
 
Generalno, budućnost električnih automobila u Srbiji, gde se retko sreću na putevima, nije baš svetla najpre zbog nedostatka infrastukture, državnih subvencija i beneficija za vlasnike kao što su jeftinija registracija, besplatan parking u centru grada ili dozvola za vožnju žutom trakom, kako je to u razvijenim zemljama.
 
Prema podacima više auto-udruženja, prosečna starost vozila u Srbiji je 17 godina, koja se nakon tako duge eksploatacije u vozačkom svetu karakterišu kao krševi. Uz prosečnu platu od 450 evra, najverovatnije će, ako i budu prodavani u Srbiji, Tesla automobili za najveći deo stanovništva biti nedostupni.
 
Kompanija Tesla još nije odgovorila na pitanja RSE u vezi sa mogućim dolaskom u Srbiju i njenim planovima za poslovanje u regionu.
  • Marko

    30.09.2019 21:32
    @Dejan
    Ja se nadam da ste trol :D
    Ali evo za svaki slučaj, Model 3 ima težinu od 1611kg do 1847kg u zavisnosti od modela. Model S ima težinu od 1,961–2,250 kg. Dakle ništa drastično više (ako je uopšte više) od mnogih drugih automobila u svojoj klasi. To sa veličinom felni je totalna glupost, imaju istu veličinu i napred i nazad. Kao i kod drugih skupljih automobila felne su veće dakle 19" je neki standard a ima i 18 i 21... To je sasvim normalno za auto ove cene ovog izgleda i ostalo. Gume jesu skuplje ali ste i tu preterali, i troše se isto kao što bi se trošile i kod benzinaca... npr. Audi A5 sa 19 inča felnama. Uostalom, ko daje 50.000+ za auto, sigurno ne misli koliko koštaju letnje/zimske gume.... svašta... Održavanje ovog auta je daleko jeftinije nego održavanje ekvivalentnog benzinca/dizelaša jer jednostavno ima manje delova :D aj pozdrav Dejane, i mani se Tesle, ako ti se ne sviđa. Ima toliko automobila na ovom svetu, sigurno ima neki i za tebe i ja ti želim od sveg srca da si nabaviš auto koji želiš :)
  • Dejan

    30.09.2019 16:07
    Manja-ne !!
    Ti nemanja si bas prso bez thc-a,kad ga izgleda nemas medju sivim celijama pises bas svasta, koliko si neistina nabrojao po tacma to je strasno, gde si nasao 1.8tona teslu kad sve idu prazne preko 2,5tone, stavi npr 3 putnika u proseku 75kg, tesla ima razlicite dimenzije tockova napred i nazad,jako je bitno jel 18 ili 19 cola,tim gore jer je jos skuplje, ako stvarno mislis da trosak od 2000-3000 eura na svake 2-3 godine nije puno, onda se javi kao sponzor koji ces vlasnicima placati iste, sagledaj teslu auto na period od 5 ili 10 godina,podvuci crtu i onda ces videti sta je realnost, ovako se u svakom clanku o elektro automobilima pise ono samo naj finije,lako je tako. Idi gledaj malo :https://tiresize.com/tires/Tesla/Model-S/
  • Nemanja

    30.09.2019 14:17
    @Dejan
    Dejane,
    Ja ne znam kako ti je upelo da ispalis tolike gluposti? Odes na Teslin sajt i konfigurator, i lepo se vidi da Tesla ima 18, 19 i 21" gume, naravno, iste na svakom tocku. Drugo, Model 3 tezi 1.8 a ne 3 tone - i to se da proveriti za deset sekundi. Trece, ne postoji "sportski" model bilo koje Tesle, postoje standardni, long range i performance. Tockove i gume mozes da biras, pri konfiguraciji, kao i kod svakog drugog automobila, uostalom. Cetvrto, osim guma i plocica, koje su ti potrosni materijal na svakom automobilu, druge troskove tipa ulja, filteri, spaneri, kaisevi i tako dalje, kod Tesle nemas. Plus, apsolutno svi "standardni" delovi tipa kocenje i vesanje na Tesli su Mercedesovi, sto je i dalje kakav-takav garant kvaliteta. Peto, osim navedenih potrosnih delova, jedini dodatni trosak je tecnost za brisace :) Sve u svemu, odrzavanje i cena istog koje Tesla zahteva je minimalno.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Konkurs za posao u zatvorima u Srbiji

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija raspisala je danas konkurs za prijem u stalni radni odnos u deset kazneno-popravnih ustanova 32 pripadnika Službe za obezbeđenje.

Đilas: Opozicija da povuče svoje izborne liste

Lider Stranke slobode i pravde (SSP) Dragan Đilas pozvao je opoziciju da povuče svoje liste za lokalne izbore 2. juna, jer je jasno "da ne postoje ni minimalni uslovi za održavanje legalnih izbora".