RTS krije po kojoj ceni je Kuriru dao da emituje serije "Vruć vetar", "Vojna akademija"...

Čuvene domaće serije koje je novcem građana producirala Radio-televizija Srbije (RTS) mogu da se gledaju i na privatnoj televizijskoj stanici, piše N1.
Prvi put u istoriji televizije u Srbiji igrane serije "Vruć vetar", "Policajac sa Petlovog brda", "Selo gori, a baba se češlja", "Priče iz radionice", "Vojna akademija" moći će da se gledaju mimo RTS.
 
Licencna prava za emitovanje popularnih serija čije su snimanje najvećim delom finansirali pretplatnici Javnog servisa i ostali poreski obveznici, ustupljeno je kablovskoj televiziji Kurir, a detalji tog ugovora javnosti nisu poznati.
 
Odgovor na pitanje zbog čega i pod kojim uslovima se dogodio taj presedan, novinari N1 potražili su od predsednika Upravnog odbora Radio-televizije Srbije Branislava Klanščeka, koji se odazvao pozivu, uz obećanje da će to pitanje koliko već sutradan postaviti nadležnima iz Javnog servisa.
 
"Postoji ugovor između televizije Kurir i Radio-televizije Srbije po kojem RTS ustupa licencna prava za emitovanje igranih serija televiziji Kurir po zvaničnom cenovniku", rekao je Klanšček odgovor koji je dobio u Takovskoj 10.
 
Na pitanje za cenovnik, Klanšček ih je uputio na PR službu Radio-televizije Srbije.
 
"Na Javnom servisu su mi rekli da ja kao predsednik Upravnog odbora ne bi ni trebalo da odgovaram na ta pitanja, tako da je najbolje da se obratite PR službi. Taj cenovnik je usvojio Upravni odbor u ranijem mandatu i on bi trebalo da bude javno dostupan. Generalno smatram da bi rad RTS-a trebalo da bude potpuno transparentan i dostupan bez ikakvih ograničenja. Zdušno radim na tome da RTS postane jedan transparentan servis građana, ali to je veliki sistem u kojem se stvari ne menjaju preko noći", naglasio je Klanšček.
 
Cenovnik kojeg nema?
 
Sličan odgovor stiže i od RTS-a.
 
"RTS je u dvojakoj poziciji, u skladu sa odredbama Zakona o javnim medijskim servisima, pored osnovne delatnosti on je obavezan i da se ponaša tržišno. Dakle, obaveza više u odnosu na privatne televizije. Komercijalna delatnost, između ostalog obuhvata i pravo prodaje licencnih prava za emitovanje medijskih sadržaja u meri i na način kojim se ne ugrožava obavljanje osnovne delatnosti", piše u odgovoru RTS-a portalu N1.
 
Kako je dalje navedeno u pisanom odgovoru, "RTS, na osnovu opštih akata ne može ni jednoj terestrijalnoj televiziji u Srbiji prodati pravo emitovanja svog programa, a ima pravo da u skladu sa svojim programskim interesima proceni kojim kablovskim televizijama može prodavati svoj program, vodeći računa da se vrednost programa u najvećoj meri očuva".
 
"Cenovnik o prodaji programskog sadržaja RTS-a, na predlog menadžmenta, donosi Upravni odbor i u njemu se nalaze cene ispod kojih službe RTS-a ne mogu prodavati program", navodi se u odgovoru na upit portala N1, ali cenovnik za javnost i dalje ostaje nepoznanica.
 
Radio-televizija Srbije u 2020. godini ostvarila je prihod od 13,5 milijardi dinara, navodi se u Izveštaju o poslovanju RTS-a za prošlu godinu, koji je dostupan na zvaničnom sajtu Javnog servisa.
 
Kako se navodi, prihod čine taksa za javne medijske servise 8,6 milijardi dinara, budžetska subvencija 1,7 milijardi dinara, prihod od marketinških i komercijalnih aktivnosti 2,9 milijardi dinara, finansijski prihodi 26 miliona dinara, ostali prihodi 153 miliona dinara i namenske donacije 35 miliona dinara.
 
Kurir TV: Sve je plaćeno u skladu sa cenovnikom RTS-a
 
Informaciju o visini naknade koju je Kurir TV platio Javnom servisu za pravo emitovanja igranih serija koje je producirao RTS, redakcija N1 je pokušala da dobije i od televizije Kurir.
 
"Prava na emitovanje serija za koje ste izrazili interesovanje su plaćena u skladu sa cenovnicima RTS-a", kažu u kompaniji Adria media grupa, u čijem sastavu posluje i Kurir TV.
 
N1 podseća da je Kurir televizija počela da radi 28. juna 2020. godine, a njen program se emituje isključivo putem Telekomovog IPTV-a i brenda Supernova. Adria media grupu je pre dve godine kupio Igor Žeželj, vlasnik i direktor firme Wireless media, u okviru koje posluje i firma Mondo Inc koja je vlasnik portala Mondo. Zbog saradnje koju je portal Mondo imao sa Telekomom, u javnosti se postavilo pitanje da li zapravo Telekom stoji iza kupovine Kurira.
 
Kako je portal N1 već pisao, iz zvaničnih podataka vidi se da je Žeželjeva firma pre kupovine Adria media grupe primila avansnu uplatu od oko 10 miliona evra na svoj račun, baš u godini kada je Telekom Srbija dao 17 miliona evra kratkoročnih avansa nepoznatim pravnim licima, iako su u ranijim godinama avansna plaćanja Telekoma bila čak četiri puta manja.
 
Detalji o kupoprodaji Adria media grupe nigde nisu zvanično objavljeni, ali prema saznanjima koja su objavili pojedini mediji, iznos transakcije je 25 miliona evra, i on će se uplaćivati u narednih nekoliko godina.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Bole

    21.08.2021 16:36
    Jedno znam
    da niko ne sme da napiše ime i prezime, gde radi i kolika mu je plata u toj firmi. Tako da me nista ne čudi i nisam s ničim iznenađen.
  • ZX

    21.08.2021 16:09
    Nazadnjački raj
    Ništa novo ni iznenađujuće u pravnoj državi koja je ekonomski tigar i prva pravoslavna talibanska zemlja u Evropi.
  • Mare

    21.08.2021 14:27
    @Dalibor
    Problem je u tome sto su Srbi kao narod stalno naviknuti da nesto trpe i u tom trpljenju su postali toliko ekstremni da ima onih koji bi radili za 30.000 dinara 12 sati 6 dana u nedelji u pelenama zato sto "uvek moze biti gore". Nisu dzabe Turci vladali stotinama godinama i zato je ovo toliko pogodno tlo za autokrate, zato sto vecina naroda bi se radije ponizila do krajnjih granica nego da rizikuje sve ako treba za slobodu i zivot dostojan zivljenja.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Advokati za sutra zakazali novi protest

Advokati, nezadovoljni zbog stava Vrhovnog kasacionog suda (VKS) o troškovima obrade kredita, najavili su novi protest za sutra ispred zgrade Palate pravde u Beogradu.