FOTO: Počela proslava rođendana voza Soko: U Beogradu torta i koncert, u Novom Sadu tek sledi

U železničkoj stanici Beograd Centar u Prokopu, danas je, uz rođendansku tortu i koncert iznenađenja opere Narodnog pozorišta, obeležen prvi rođendan voza "Soko".
Svečanosti u stanici u Prokopu, u okviru današnjeg obeležavanja prve godišnjice od otvaranja brze pruge Beograd - Novi Sad, prisustvovali su i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i vd. direktora železničkog preduzeća "Srbija voz" Ivan Bulajić.
Iznenađenje za putnike bio je i nenajavljeni koncert opere beogradskog Narodnog pozorišta, koji su izveli specijalno prilagođen repertoar za tu priliku.
 
 
Screenshot (N1/Tanjug)
Ministar Vesić je za Tanjug izjavio da je tokom prve godine od otvaranja, brzom prugom Beograd - Novi Sad prevezeno skoro tri miliona ljudi, ostvarena su 19.604 polaska u oba smera, od čega je voz "Soko" ostvario 19.322 polazaka.
 
Prema njegovim rečima, projektuje se i deo brze pruge od Beograda do Šida, koja će biti veza za Zagreb, Ljubljanu, Beč i Italiju.
 
"Vozovi koji prevoze putnike na ovoj deonici su za godinu dana prešli neverovatnih 1.474.969 km. Ove brojke pokazuju da se putnici, kada imaju mogućnost sigurnog, komfornog i brzog železničkog prevoza, veoma rado i lako odlučuju upravo za ovaj vid putovanja", rekao je Vesić.
 
 
Screenshot (N1/Tanjug)
 
Kada je reč o prihodu, istakao je da je putničkim saobraćajem na ovoj deonici preduzeće "Srbija voz" za godinu dana ostvarilo prihod od skoro 850 miliona dinara.
 
Naveo je da za potrebe modernog železničkog putničkog saobraćaja razvijena i aplikacija za kupovinu voznih karata putem mobilnog telefona, za iOS i Android uređaje, koju koristi više od 120.000 ljudi i da je više od 23.000 jedinstvenih korisnika već obavilo kupovinu karata preko vebsajta www.srbijavoz.rs.
 
Rođendan je obeležen uz vatromet i rođendansku tortu u obliku voza "Soko", koja će biti podeljena putnicima.
 
 
Screenshot (N1/Tanjug)
 
Inače, prva godišnjica od puštanja u saobraćaj brze pruge Beograd - Novi Sad biće obeležena i u Novom Sadu u prisustvu premijerke Ane Brnabić. Prva godišnjica brze pruge biće obeležena na peronu Železničke stanice u Novom Sadu, sa početkom u 10.30 časova.
 
Događaju će prisustvovati ministar Vesić, predsednik Skupštine Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske Vlade Igor Mirović, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo i predstavnici kompanije "China railway international co".
 
Brzom prugom od Beograda do Novog Sada, vozom "Soko", zajedno su se 19. marta 2022. provozali predsednik Srbije Aleksandar Vučić i premijer Mađarske Viktor Orban i tako je otvorili za saobraćaj. U vozu su bili i članovi Vlade Srbije, a "Soko" je stigao od Beograda do Novog Sada za 33 minuta.
 
Izgradnja brze pruge Beograd - Novi Sad u dužini od 75 kilometara, za brzinu od 200 km na čas, počela je krajem 2017. godine, a koštala je oko 935 miliona dolara. Redovan putnički saobraćaj na brzoj pruzi počeo je narednog dana.
 
Prugu su prethodno testirale merna kola nemačkih železnica i 21. januara dostignuta je brzina od 201,5 kilometra na čas.
 
Radovi u Srbiji počeli su avgusta 2017. izgradnjom najvećih infrastrukturnih objekata na trasi pruge, tunela i vijadukta "Čortanovci" na deonici Stara Pazova-Novi Sad, koju je gradila kompanija ruskih železnica "RŽD internešenel".
 
Deonicu od Beograd Centra do Stare Pazove, u dužini od 34,5 km, gradio je konzorcijum kineskih kompanija "China Railway International Company" i "China Communications Construction Company".
Deonica Stara Pazova - Novi Sad, koju su gradili Rusi, duga je ukupno 40,4 km, od čega je otvorena pruga 36,2 km.
 
Tunel i vijadukt "Čortanovci" prolazi kroz Frušku goru i nalaze se u plovnom delu Dunava i predstavljao je najveći infrastrukturni i investicioni železnički projekat u ovom delu Evrope. Tunel ima dve cevi, svaka sa po jednim kolosekom, ukupne dužine 2,2 kilometra.
 
Vijadukt se nalazi neposredno uz desnu obalu Dunava i dug je oko tri kilometra, a nosi ga 59 stubova, od kojih je visina pojedinih stubova 26 metara.
  • Kostic

    19.03.2023 21:51
    Samo da se zna
    Svi se hvale vozom koji ide na vreme, niko ne postavlja pitanje ko je zaslužan za taj voz, pa naravno logistika i operativa. Niko ne spominje unistavanje drzavne-železničke imovine Srbija Voza. Zgrada u centru Beograda u ul. Zdravka Čelara 14a predata je na volšeban način privatniku, da li će neko odgovarati za to, dečko Bulajić misli da niko to ne zna... Gde je sada policija, tužilaštvo i ostali drzavni organi, koliko se tu poštovao zakon ?
  • @/

    19.03.2023 20:27
    Prugu su pre Srbije na području današnje Vojvodinu imala neka druga mesta ali ne Zemun i Novi Sad. Jel' sad dobro ili treba objašnjenje da su Novi Sad i Zemun i dobili prugu da bi se Nemačka preko Beča i Beograda povezala sa Istanbulom i dalje sa Bagdadom. Novi Sad je bio u sastavu ugarskog dela Monarhije čija je železnička politika bila povezivanje Erdelja i Rijeke pa jeprugu dobio kasnije, po zamisli Beča a ne Budimpešte.
  • /

    19.03.2023 16:30
    /
    @@/
    pa vojvodina jeste imala i zeleznicu pre srbije a ne samo becko pecivo

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija