Tajni kupci obilazili prodavnice po Srbiji i regionu: Evo gde je naša zemlja po kvalitetu usluga

Srbija je ove godine poslednja među zemljama regiona po kvalitetu usluga na prodajnim mestima, pokazalo je novo istraživanje.
Tajni kupci obilazili prodavnice po Srbiji i regionu: Evo gde je naša zemlja po kvalitetu usluga
Foto: Pixabay
Ovo istraživanje su početkom juna sproveli prikriveni kupci u 800 prodajnih objekata u šest zemalja regiona.
Po kvalitetu usluge i ove godine na prvom mestu je BiH, na drugom mestu je Severna Makedonija, a treća Slovenija. 
Četvrta je Crna Gora, peta Hrvatska, a šesta Srbija, pokazalo je istraživanje "Regionalna usluga-GUEST" koje je od 1. do 7. juna sprovela hrvatska agencija Heraklea u saradnji s agencijama iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Severne Makedonije, Slovenije i Srbije.
 
Prikriveni kupci posetili su ukupno 800 prodajnih mesta iz različitih delatnosti - auto-industrija, benzinske pumpe, finansijska industrija, maloprodaja, turističko-ugostiteljski objekti i objekti uslužnih delatnosti.
 
U istraživanju su mereni osnovni elementi kvaliteta usluge: pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda te zahvaljivanje na poseti, prema akronimu engleske reči GUEST (gost) - Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.
 
Gledano po zemljama, BiH je ostvarila najbolji rezultat (83,93 odsto), ali u isto vreme i najveći pad za 3,69 procentnih poena, u odnosu na prošlu godinu.
 
Severna Makedonija koja je druga s rezultatom od 78,63 odsto ima i najveći porast od 3,04 procentna boda u odnosu na 2022.
 
Na trećem mestu je Slovenija s rezultatom od 78,60 odsto, na četvrtom Crna Gora sa 73,33 odsto.
 
Hrvatska je peta s 69,68 odsto što je za 2,79 procentnih bodova manje u odnosu na 2022. kada je bila četvrta, a Srbija šesta sa 66,31 odsto što je za 1,61 procentni bod manje nego 2022.
 
Crna Gora, Hrvatska i Srbija ispod su ovogodišnjeg proseka za region koji iznosi 73,94 odsto.
 
Kategorija u kojoj je svih šest zemalja regiona ostvarilo najbolji ukupni rezultat, kao i prethodnih godina, jeste kategorija poznavanje proizvoda, 93,81 odsto, iako je i to manje u odnosu na prethodnu godinu.
 
Kao i prethodnih godina, najlošije rangirana kategorija je nuđenje dodatnog proizvoda, koja je ostvarila ukupni rezultat od 38,17 odsto, a ujedno je zabeležila i najveći pad u odnosu na prethodnu godinu - za 10,21 procentni poen.
Posmatrano po delatnostima, ove godine najveći porast za 8,13 procentnih bodova i najbolji rezultat (89,63 odsto) su ostvarile uslužne delatnosti izbacivši auto-industriju s dugogodišnjeg prvog mesta.
 
Maloprodaja se već niz godina za redom ističe kao delatnost s najviše prostora za unapređenje, a ove godine je ostvarila rezultat od 67,56 odsto, te pad u kvalitetu usluge u odnosu na prethodnu godinu, za 3,14 poena.
 
Pad u odnosu na prethodnu godinu zabeležen je još i kod benzinskih pumpi, za 3,29 bodova.
  • pobogu

    02.08.2023 18:31
    "Kupac je uvek u pravu" - ovo neki kupci shvataju kao - kupac ima pravo da bude stoka i kreten koliko god moze i hoce.
  • pobogu

    02.08.2023 18:26
    "Kod nas

    Ne valja

    U Novom Sadu prodavci ne umeju da kažu “izvinite” i “žao mi je” kada kupci dožive nešto neprijatno (realno ili ne). Neki nisu ni čuli za poslovicu “kupac je uvek u pravu” i ne znaju da se postave prema ljudskim potrebama. Poneki prodavci čak otvoreno emituju stav “nemaš ti šta da tražiš u ovoj radnji”."


    Prilicno si u pravu, to nije dobro, ali pokusaj ti raditi sa danasnjim Srbima i bice ti sve jasno.
  • HC

    02.08.2023 17:51
    Novi Sad
    Lepo zvuči ta izreka da je kupac uvek upravu. Međutim kao neko ko je godinama radio u butiku koji prodaje odeću mogu samo reći da su ti ljudi koji rade tamo premalo plaćeni, ima ih premalo za takav obim posla i nad njima se iživljavaju bukvalno svi, počevši od kupaca, pa do nadređenih. "Kupci" koji svakodnevno kradu, pokušavaju krađu, razbacuju stvari po podu radnje i kabine, ne podignu kad nešto sruše, prosipaju hranu, sokove, ostavljaju izmet, urin, uloške u kabinama i po radnji, i na sve to dolaze sa stavom da se svađaju i ponižavaju zaposlene, koji su i pre svega toga premoreni od svega, ne mogu da očekuju da im se svaka želja usliši. Jednostavno da su ljudi koji dolaze malo kulturniji kolektivno, možda bi i sa druge strane bilo drugačije.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija