Daleko je Amerika: Američki polovnjaci jeftiniji, ali koliko je isplativ njihov uvoz?

Izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja otvorena su vrata za uvoz polovnih automobila iz SAD i Kine.
Daleko je Amerika: Američki polovnjaci jeftiniji, ali koliko je isplativ njihov uvoz?
Foto: 021.rs
Polovnjaci iz SAD jeftiniji su i do 30 odsto od onih sa evropskog tržišta. Međutim, dug je i skup put polovnjaka od Amerike do Srbije, piše Euronews Srbija
Stručnjaci kažu da je, osim transporta, koji je najskuplja stavka, potrebno platiti carinu, PDV i na kraju prepravke zbog drugačijeg standarda automobila. 
Da bi bilo registrovano u Srbiji, na vozilu proizvedenom za američko tržište potrebno je menjati gomilu stvari - svetla, instrument table, zapremine rezervoara. 
 
Stručnjaci upozoravaju da su same prepravke prilično komplikovane, te da niko ne može da garantuje da li će automobil proći tehnički pregled.
 
Tako se postavlja pitanje koliko se isplati uvoziti automobile iz Amerike, ali i kako bi njihov uvoz eventualno uticao na tržište polovnjaka u Srbiji.
 
U SAD polovnjaci jesu jeftiniji. Petar Veličković sa sajta Polovni automobili kaže, međutim, da niko neće imati interes da uveze polovnjaka koji manje košta jer su troškovi transporta veći u odnosu na razliku u ceni. 
 
"I to je glavni problem", rekao je Veličković za Euronews Srbija.
 
Direktor CVS mreže tehničkih pregleda Andrija Vujičić izvodi računicu i kaže da je za transport potrebno od 1.500 do 2.000 evra, kao i dodatnih 1.000 evra. 
 
"Ako je danas tržišna cena nekog Fijata 500L oko pet godina starosti oko 8.000 evra, vi ga teško za nešto manje novca možete pronaći u Americi. Jeste da ćete dobiti automobil sa automatskim menjačem i snažnim motorom, ali nećete imati nikakvu kalkulaciju da platite od 1.500 do 2.000 za transport i neka procena je 1.000 evra za prepravku", rekao je Vujičić.
 
Zbog komplikovane prepravke automobila nema garancije da li će vozilo proizvedeno za američko tržište proći tehnički pregled.
 
"Najveći izazov po meni je elektronika i dijagnostika za koju je vrlo moguće da evropska neće moći da je prepozna. U tom smislu bi značilo ako bi se na tržištu pojavili specijalizovani servisi koji bi imali uređaje koji mogu da servisiraju i prilagođavaju američka vozila, onda bi to imalo smisla. U suprotnom, isplativost je zaista upitna", smatra Vujičić.
Kome bi moglo da se isplati? 
 
"Verujem da će se u prvo vreme iz Amerike uvoziti skuplji automobili, premium modeli koji koštaju nekoliko desetina hiljada evra i na čijoj će razlici ljudi koji se time profesionalno bave moći da ostvare neku zaradu", naveo je Petar Veličković.
  • Aleksandar

    26.03.2024 01:13
    Prepravke
    Agencija za bezbednost neće izdati potvrdu osim ako se cajger ne prebaci u KM, postave asimetricni farovi i stop svetla sa zutim zmigavcima, na primer mustang ima crvene stopove za US a bele za Evropu.
  • Aleksandar

    21.10.2023 10:34
    FORD BRONCO
    Kakve nebuloze u Americi imaju kvalitetna vozila srednje klase nema ulaganja prepravki placa se porez na carini i Auto koji su to Americki Automobili srednje klase koji ne traze ulaganje i prepravke Ford Bronco Ford Ranger to je primer ova auta se plate dobiju se papiri i placanje carine to je to nema ulaganja i prepravki to su Americki Ford kamioneti
  • Vidi Boga ti

    16.10.2023 14:21
    Nebuloze
    Tolika stručnost a šaketaju se ogromne nebuloze i otkriva se bezvezno primanje plate za teški nerad

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija