Šta sve Srbija gradi sa Kinezima: Od pruge do mostova

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da postoji dosta prostora za nastavak saradnje sa kineskim partnerima.
Šta sve Srbija gradi sa Kinezima: Od pruge do mostova
Foto: 021.rs
Kako je Vesić naveo gostujući na Radio-televiziji Srbije, u saradnji sa kineskim kompanijama se gradi u oblasti drumskog i železničkog saobraćaja i izgradnja kanalizacije Među najznačajnijim projektima Vesić izdvaja gradnju brze pruge do Subotice koja će biti završena do novembra i za samo 80 minuta će moći da se stigne od Beograda do Subotice.
 
"Mi imamo osam velikih projekata u drumskom saobraćaju. Prvi projekat koji će biti završen već ove godine od Pakovraća do Požege, kojim ćemo završiti auto-put Miloš Veliki. Drugi projekat je završetak Južne obilaznice. Radimo Fruškogorski koridor koji je dužine 47 kilometara, to je treći projekat. Četvrti projekat je izgradnja još jednog mosta na samoj obilaznici oko Novog Sada. Radimo Dunavski koridor, dužine 68 kilometara. Radimo Auto- put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, dužine 105 kilometara i brzu saobraćajnicu od Bačkog Brega do Srpske Crnje", naveo je Vesić.
Pored toga, kako je naveo rade se još dva projekta u Beogradu - gradski tunel koji će počinjati u Karađorđevoj ulici, a završavaće se kod Pančevačkog mosta i projekat izgradnje novog savskog mosta na mestu starog Tramajskog mosta.
 
Najavio da će nastaviti saradnju sa kineskom kompanijom na izgradnji auto-puta od Požege do Boljara, odnosno do granice sa Crnom Gorom, koji će se raditi na koncesiji što znači kompletno investiranje će biti od strane kineskih partnera.
 
Saradnja sa kineskim partnerima u oblasti izgradnje pruge
 
Kada je u pitanju železnički saobraćaj, pored najvažnijeg projekta izgradnje brze pruge Beograd-Subotica, kaže da do kraja godime Srbija kupuje i pet brzih kineskih vozova, od kojih je prvi voz stigao, a radi i beogradski metro.
Najavio je da će do 30. jula završiti brzu prugu između Beograda, Novog Sada i Subotice, ona će onda krenuti da se sertifikuje za standarde Evropske unije u avgustu, kako bismo u oktobru počeli sa samim probama na pruzi.
 
"Mi ćemo biti spremni da krajem novembra, početkom decembra, otpočnemo redovan železnički saobraćaj brzim vozovima između Beograda i Subotice. Stizaće se za 80 minuta i to će potpuno razviti taj deo Srbije“, istakao je Vesić.
 
Napomenuo je da je železnički saobraćaj budućnost Srbije jer je ona na tranzitnim rutama, posebno na ruti koja vodi od Budimpešte prema Atini i naglasio je da gde god se izgradi pruga to privlači investitore, povećava mobilnost stanovničtva i utiče na sam život.
 
"Možete da živite u Vrbasu i da radite u Beogradu kada se izgradi brza pruga ili obratno. Što znači da možete da ostanete gde živite, ljudi će biti mobilniji i to će naravno omogućiti da se svi ti krajevi razvijaju. To ćete tek videti kako će se taj deo Srbije razviti s brzom prugom“, kaže Vesić.
 
Brza pruga i prema Nišu
 
Za ovu godinu najavio je i početak gradnje brze pruge i prema Nišu, koji se gradi sa EU, ali i rekao da će se raditi na rekonstrukciji pruga širom Srbije.
 
"Naši mađarski prijatelji završiće svoj deo brze pruge nekih 166 kilometara od Subotice, odnosno od srpsko-mađarske granice do Budimpešte, što znači da ćemo mi do 2027. moći da idemo brzom prugom između Beograda i Budimpešte za kraće od tri sata", istakao je ministar.
 
Napomenuo je da s obzirom na to da se grade pruge do Skoplja i da će Grci raditi rekonstrukciju od Atine do Soluna, ostaje samo da se odradi od Skoplja do Grčke i imaćemo preko 1.521 kilometar brze pruge između Budimpešte i Atina.
 
"Najveći deo prolazi kroz Srbiju i to će biti najduža brza pruga u Evropi koja će povezati Zapadni Balkan, promeniti život i u Grčkoj i u severu Makedoniji i u Srbiji i naravno u Mađarskoj i to je nešto što nas očekuje u budućnosti“, kaže Vesić.
Očekuje ga i sastanak sa grčkim i bugarskim kolegama oko brze pruge koje od Srbije treba da ide kroz Bugarsku prema Turskoj.
 
"Mislim da treba kad je u pitanju infrastruktura da se radi sa Kinezima da unapredimo infrastrukturu, da ona postane zelena infrastruktura i u tom smislu zaista ima dosta prostora za saradnju sa kineskim kompanijama“, kaže Vesić.
 
Prema njegovim rečima, Kina ima veoma inovativne kompanije, a za nas je važno da sa njima radimo i kad je u pitanju veštačka inteligencija, pametno upravljanje transportnim sistemima.
 
"Zaista postoji dosta prostora za nastavak saradnje sa Narodnom Republikom Kinom, kao i sa drugim zemljama“, istakao je ministar Vesić.
  • Gari

    06.05.2024 14:59
    Kad
    Nemamo para za BOLJE!
  • Subvencije firmama

    06.05.2024 14:54
    koje izvote u Kinu
    Država treba da subvencioniše one firme i fabrike u Srbiji koje proizvode skuplje proizvode koji mogu bez carina da se izvoze u Kinu. I tako da poveća proizvodnju.
    Nikako ne davati subvencije za dovođenje zapadnih fabrika koje ucenjuju za sankcije Rusiji ili priznanje KiM, to su rizične investicije.
  • Daliborka, NN

    06.05.2024 12:44
    Ljiljana @ Zanimljivo, 99% Srba bas vas dozivljava kao okupatore!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Kamioni čekaju pet sati na Batrovcima

Prema informacijama iz Uprave granične policije, putnička vozila čekaju na izlazima iz zemlje na dva prelaza, pola sata na Gradini i 35 minuta na prelazu Preševo.