"Kao sardine" u vozu, a plaćaju 12.000 dinara mesečno: Velike gužve između Novog Sada i Beograda

Putnici koji svakodnevno koriste voz Beograd - Novi Sad žale se na velike gužve.
"Kao sardine" u vozu, a plaćaju 12.000 dinara mesečno: Velike gužve između Novog Sada i Beograda
Foto: 021.rs
Kažu da u prethodna dva meseca poslepodnevni termini radnim danima postaju nepodnošljivi, jer nije moguće naći slobodno mesto u vozu.
 
Putnica Petra Jovanović, koja svakog dana iz Novog Sada ide u Beograd gde radi, kaže za N1 da se često dešava da stalni putnici moraju da stoje zbijeni kao "sardine", a da plaćaju mesečne karte od 12.000 dinara ili one godišnje - od 72.000 dinara.
Često dolazi i do svađa kod putnika, jer oni koji imaju mesečne i godišnje karte smatraju da imaju pravo da sednu, ali nema mesta za sve.
 
Velike su gužve u vozu "Soko", a još gore u takozvanom "regiovozu" koji staje na više stanica.
Problem je što je za te putnike koji svakodnevno putuju ostavljeno 86 mesta koja se ne rezervišu, a na koja uglavnom sednu oni putnici koji neposredno pre polaska voza kupe kartu i rezervaciju.
 
Stalni putnici kažu da su mnogo puta pisali Srbijavozu povodom ovog problema, ali da konkretno rešenje nije stiglo.
 
Najgori su, kako objašnjavaju, periodi radnim danima u 16 i 17 časova kada ljudi od Beograda do Novog Sada stoje, a slično je i u jutarnjim časovima.
 
Ono što su za N1 iz Srbija Voza odgovorili jeste da ukupno ima 314 sedećih mesta. Pa onda kada od njih oduzmemo one koje se rezervišu, dakle one dnevne karte koje možemo da kupimo, njih ima 224. Tu je i četiri mesta za osoblje i tu dolazimo do problematičnog broja – tih 86 mesta gde se pravi problem. Dakle, to su mesta koje se ne rezervišu i namenjena su onima koji imaju godišnje karte i mesečne karte.
 
"Za imaoce mesečne i godišnje karte omogućeno je korišćenje 86 nenumerisanih mesta u drugom razredu. Ukoliko pomenuta kategorija putnika želi ipak da koristi numerisana mesta, u te svrhe mora kupiti rezervaciju na putničkoj blagajni", navode u Srbijavozu.
 
Međutim, problem oko tih rezervacija je što rezervacija ne može da se uradi preko mobilne aplikacije.
 
"Mislim da trenutno može samo na šalteru i problem je što se ta rezervacija plaća, dakle, 120 dinara u jednom pravcu. Mislim da nije u redu da ja, eto, sa mesečnom kartom od 12.000 ili godišnjom kartom od 72.000 dinara plaćam još plus tu doplatu što bi, ako bih ja se svakodnevno vozila i svakodnevno rezervisala mesto, to bi izašlo oko 5.000 dinara mesečno", kaže Petra Jovanović.
 
Ona ističe da je problem što ta sedišta koja su ostavljena za svakodnevne putnike, uglavnom budu prva popunjena – u pitanju su ona na nekim početnim mestima u vagonu i u bifeu.
 
"I ta mesta uvek budu zauzeta. Dakle, ja uglavnom sednem na neko mesto koje je numerisano i dešava se situacija da osoba koja je kupila kartu neposredno pre polaska voza, a ima rezervaciju ima puno pravo da dođe do mene i da me podigne", objašnjava ona.
 
U tom slučaju, kako dodaje, mora ili da stoji ili da sedne na stepenice.
"Mislim da to nije u redu, s obzirom na to da smo mi koji imamo godišnje i mesečne karte, polumesečne, nedeljne (postoje i te vrste karata) – mi smo lojalni korisnici, a opet nemamo prednost u odnosu na one korisnike, one putnike koji će se voziti jednom u dva meseca", navodi Jovanović.
 
Ona dodaje i da "regiovoz" staje na više stajališta nego što staje "Soko" i u njemu se prave veće gužve.
 
"Uvek je u regiovozu mnogo veća gužva, iz prostog razloga što staje na više stanica. Dešavalo se čak da nekad ne pošalju garnituru Sokovoza, iako bi on trebao u tom datom terminu da saobraća i da pošalju garnituru ovog običnog voza koji prima manje putnika i na taj način se tek stvaraju gužve. To bude baš katastrofa u vozu, budemo svi kao sardine", dodaje Jovanović.
 
Ističe i da "Soko" koji kreće u jutarnjim časovima takođe staje na pojedinim stajalištima kao što su Inđija i Beška, a ti ljudi tek nemaju mesta jer se sva mesta popune u Novom Sadu.
 
Iz Srbijavoza su za N1 još rekli i da u vozu "Soko" sme da se stoji i da je to bezbedno po same putnike.
 
Inače, vožnja Sokolom traje 36 minuta, a ona regiovozom dvadesetak minuta duže.
  • ns

    17.05.2024 20:19
    cccc
    placaju 12000 kartu tacnije prevoz ako doplate za sediste onda imaju.recimo zivim u beču cesto idem vozom u cesku u brno,guzve su velike i mnogi stoje,neki se snadju u vagon restoranu,ali sedi samo ko ima doplatnu rezervaciju sedista ako je guzva
  • Pera

    17.05.2024 15:47
    U Sokolu problem u spicu prave samo putnici sa mesecnom i godisnjom kartom koji nece da plate rezervaciju. Sedaju na tudja mesta i prave se blesavi. Vec je postalo uobicajeno da se cuje "bezobrazan ajtijevac", prave se nevesti a u stvarnosti bezobrazni. Na regio linijama problem pravi ogroman broj putnika koji nemaju karte (nema kontrole), kada se voz napuni, kondukter ne dolazi. Guzva obicno traje od Beograda do Indjije a posle je normalna situacija i svi mogu da sednu. Kada ne dodje Beovoz onda se napravi dodatna guzva do Batajnica i u tom slucaju nema problema sa stajanjem, tada je problem uci u voz. Ponavljam problem u Sokolu su putnici sa mesecnim i godisnjim kartama koji ne kupuju rezervaciju a u regio vozu, ogroman broj putnika koji ne kupuje karte.
  • /

    17.05.2024 15:41
    /
    @brac srb
    i zato sto je vikao sto za jednoga umesto izgradnju 'brzih pruga srbije'
    vidim da ih se malo secaju a imale su veliku medijsku kampanju isto kao i 'zajam za srbiju'

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija