"Registracija e-trotineta komplikovanija od automobila": Nadležni demantuju uz objašnjenje
Prošlo je dve nedelje od stupanja na snagu zakona po kom vozači električnih trotineta moraju da poseduju registarsku nalepnicu.
Foto: 021.rs
Iako su nadležni objasnili proceduru registracije, pojedini vozači se žale da je sam postupak skup i komplikovaniji od registracije automobila.
Da je registracija električnog trotineta postala zahtevnija od registracija automobila tvrdi građanka Marija Ognjenović koja je na društvenim mrežama podelila video u kom se žali na komplikovanu proceduru zbog koje nije uspela da registruje svoj trotinet.
"Postoji lista mesta gde je moguće registrovati trotinete. Ja krenem redom lokacijski šta mi je najbliže da zovem. Međutim, na prvih deset telefona koji su mi bili najbliže, niko se ne javlja. Dorćol, opština Stari grad mi se javi na telefon i kažu da kod njih može da se registruje s tim što moraš da uradiš obavezan tehnički pregled za trotinet koji košta 4.000 dinara", objašnjava Marija svom videu.
Međutim, ona naglašava da nije problem u tome što mora da se izdvoji novac za tehnički pregled, već što na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja ne postoji informacija da je tehnički pregled uslov za registraciju.
"U Valjevu prvi slobodan termin za registraciju trotineta je 2. jul. Međutim, oni imaju mogućnost da registruju samo pet trotineta tog drugog jula. I sad, da bi ti mogao da registruješ trotinet, ti moraš da rezervišeš mesto. A kako ga rezervišeš? Tako što im uplatiš 1.500 dinara za rezervaciju registracije za trotinet", kaže Ognjenović navodeći da joj je apsurdno da daje novac za rezervaciju registracije za trotinet.
"Nastavim ja dalje. Nazovem Mionicu. Oni iz Mionice mi kažu da oni nemaju oglas da rade registracije. Ja kažem da, ali vi se nalazite na zvaničnom spisku da obavljate registraciju. On kaže znam, ali mi nemamo oglas", tvrdi Marija, zaključivši da osim registracije koja košta oko 3.000 dinara, mora da izdvoji 4.000 za tehnički pregled i 1.500 dinara za rezervaciju registracije.
Tehnička dokumentacija ključna
Dve nedelje od početka kontrole, policija je otkrila 253 prekršaja vozača električnih trotineta, a najveći broj prekršaja zabeležen je u Beogradu. U saopštenju MUP-a se navodi da su vozači najčešće sankcionisani zbog neposedovanja identifikacione nalepnice koju izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja.
Kako je policija kažnjavala vozače najčešće zbog izostanka nalepnica, a kako je tehnički pregled najveća nepoznanica za vozače, Euronews Srbija je pitao pomoćnika direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirka Kokovića šta je neophodno od dokumentacije da bi vozač registrovao svoje električno vozilo.
"Ako imate tehničku dokumentaciju koju morate da dobijete prilikom kupovine, vi sa tom tehničkom dokumentacijom i ličnom kartom idete na jedno od 152 mesta AMSS-a u 80 gradova i opština i završavate ceo proces za nekih 15-20 minuta", objašnjava Koković navodeći da cena nabavke nalepnice iznosi 2.440 dinara.
Koković dodaje da ne postoji nikakav tehnički pregled već da je reč o uvidu u tehničku dokumentaciju, prilikom čega vozač potpisuje izjavu da tehnička dokumentacija odgovara samom trotinetu.
"To se utvrđuje da se vidi da marka trotineta odgovara tehničkoj dokumentaciji koju ste priložili. To je jedna mogućnost, druga mogućnost jeste da se obratite naknadno proizvođaču, odnosno prodavcu ili distributeru da vam dostavi dokumentaciju", ukazuje ovaj sagovornik dodajući da postoji i treća mogućnost - da se na jednom od 152 mesta predviđenim za registraciju, ukoliko vozač nema dokumentaciju, preko interneta utvrde tehničke karakteristike vozila.
Kada se trotinet šalje na tehnički pregled?
Ukoliko nije moguće na licu mesta utvrditi model trotineta, vozilo se šalje na ispitivanje, navode iz Agencije.
"Jedino se u tom slučaju ispituju tehničke karakteristike lakog elektrovozila. Tako da u tom slučaju dobijete nalog za ispitivanje i to košta oko tri hiljade dinara", razjašnjava Koković.
Iz Agencije za bezbednost saobraćaja takođe dodaju da postoji nedoumica oko samog termina "registracija" navodeći da te reč nije u potpunosti adekvatna jer vozač "jednom kada dobije nalepnicu, ona je trajna".
"Vrlo često imate naslove u novinama da registracija trotineta košta kao registracija vozila. To nije tačno i daleko je od istine i najbitnije je da ovaj proces ne utiče na mobilnost, odnosno na broj trotinetaša", dodaje sagovornik Euronews Srbija.

Kada je reč o rezervaciji termina za registraciju, Koković kaže da je "normalno da rezervišemo termin i zbog nas i zbog operatora koji to rade".
"To nije problem, nisu tolike gužve, tako da siguran sam da nećete imati situaciju da pozovete neko ispitno mesto i da će vam reći da nećete moći da dođete u toku tog dana, možda u nekom terminu nećete, ali u toku tog dana kada ste planirali sigurno vas neće odvratiti", zaključuje pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.
Trgovci prodavali trotinete koji ne mogu da se registruju
Poslednjim izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima uvedena je definicija "lakog električnog vozila" koja se odnosi na električne trotinete.
A da nisu samo vozači bili prestupnici novog zakona već i trgovci, pokazuje Dejan Bursać iz udruženja Efektiva koji za Euronews Srbija navodi slučaj da su pojedini trgovci nastavili da prodaju trotinete, iako su znali da isti neće moći da se registruju, čime su potrošače doveli u zabludu i načinili im materijalnu štetu.
"Na naš upit i primedbu, da su prema članu 12. Zakona o zaštiti potrošača bili u obavezi da predugovorno informišu potrošače o svim pojedinostima proizvoda, što znači pre kupovine, odnosno plaćanja, jedan od prodavaca kaže da je potrošače obavestio preko sajta, kao i napomenom na dnu fiskalnog računa, koji se izdaje nakon kupovine", kaže Gavrilović.
Ističe da takvih primera, da su prodavci nakon stupanja na snagu zakona prodavali trotinete koji ne mogu da se registruju, ima još. Dodaje i da je to sporno samo u situaciji ako prodavci pre kupovine odnosno pre plaćanja nisu obavestili potrošača o tome.
"Ono što zakon kaže, odnosno pravila predugovornog informisanja, teret dokazivanja da je pružio sve informacije je na strani trgovca. Znači dovoljno je da potrošač kaže da nije obavešten i onda trgovac mora da dokaže da ga jeste obavestio. Dakle mora da ima neki njegov potpis, neki dokument ili mejl, da mu je poslao nešto što je dokazano da je on njega o tome obavestio", razjašnjava Gavrilović.
Naglašava i da ukoliko trgovac nije obavestio potrošača predugovorno na valjan način, potrošač ima pravo da poništi ugovor u roku od godinu dana od dana kupovine.
"Potrošač mora da izjavi da poništava ugovor, traži da mu se vrate pare, ako trgovac to ne prihvati onda se ide na sud. Ja mislim da sud to brzo i efikasno rešava u korist potrošača jer je tu sve jasno", zaključuje ovaj sagovornik.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
DNEVNI KVIZ: Samo 4.000 pitanja
17.11.2025.•
0
Jubilarno 400. izdanje 021.rs dnevnog kviza je pred vama.
Goran Vesić stigao u tužilaštvo: Za danas planirano saslušanje
17.11.2025.•
0
Bivši ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić stigao je u Tužilaštvo za organizovani kriminal gde mu je za danas zakazano saslušanje.
Zatraženo da Ustavni sud da ocenu ustavnosti leks specijalisa za Generalštab
17.11.2025.•
0
Pokret "Kreni-promeni" je podneo inicijativu za ocenu ustavnosti Zakona o Generalštabu.
"Zbog stalnih pokušaja Rusije i Kine da vrše uticaj": Nemački ministar večeras u Srbiji u sklopu turneje
17.11.2025.•
1
Ministar spoljnih poslova Nemačke Johan Vadeful danas stiže u Beograd u sklopu trodnevne turneje tokom koje će posetiti sve članice zapadnobalkanske šestorke.
Brnabić: Nismo u komunizmu, nećemo nacionalizovati NIS, pa makar ga i preplatili
17.11.2025.•
24
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će problem sa sankcijama NIS-u biti rešen na "bilo koji način koji ne podrazumeva nacionalizaciju i oduzimanje imovine".
Brnabić o hotelu na mestu Generalštaba: A kako se Beograđanka uklapala u ambijent?
16.11.2025.•
29
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić je, povodom primedbi da se kompleks koji bi trebalo da se izgradi na mestu Generalštaba neće ambijentalno uklopiti, pitala kako se uklapala "Beograđanka" kada je otvorena 1974.
DNEVNI KVIZ: Deset pitanja - bez preterivanja
16.11.2025.•
13
Evo nas, 399. izdanje 021.rs dnevnog kviza.
Marinika Tepić pisala FBI i američkom Kongresu: Traži istragu zbog Generalštaba
16.11.2025.•
6
Poslanica Stranke slobode i pravde (SSP) Marinika Tepić uputila je otvoreno pismo američkom Federalnom istražnom birou (FBI) i Kongresu SAD.
Pucnjava u Beogradu: Muškarac ranjen na Miljakovcu
16.11.2025.•
0
Jedan muškarac ranjen je večeras oko 18.20h u beogradskom naselju Miljakovac.
Studenti u blokadi otvorili konkurs za vizuelni identitet buduće studentske liste
16.11.2025.•
2
Studenti u blokadi otvorili su konkurs za vizuelni identitet buduće studentske liste.
Uglješa Mrdić: Osnovati novi sud zbog "Ekspa", TOK staviti pod nadležnost Višeg tužilaštva u Beogradu
16.11.2025.•
5
Predsednik skupštinskog Odbora za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu Uglješa Mrdić, koji je 11 dana štrajkovao glađu, najavio je da će predložiti da se Treći osnovni sud u Beogradu podeli na dva suda.
Njujork tajms o Dijani Hrki: Postala simbol protesta, Vučić u intervjuu pazio da je ne kritikuje
16.11.2025.•
8
Njujork tajms danas piše o Dijani Hrki koja ispred Skupštine Srbije štrajkuje glađu zahtevajući pravdu i odgovornost za tragediju u Novom Sadu u kojoj je nastradao njen sin Stefan.
Državni revizor: U završnom računu budžeta za 2024. utvrđene nepravilnosti od 222 milijarde dinara
16.11.2025.•
9
Predsednik Državne revizorske institucije (DRI) Ivica Gavrilović izjavio je da je ta nezavisna institucija na završni račun budžeta Srbije za 2024. godinu iskazala mišljenje sa rezervom zbog utvrđenih nepravilnosti.
FOTO Težak udes u Ovčarsko-kablarskoj klisuri: Jedna osoba poginula, četvoro povređenih
16.11.2025.•
0
Jedna osoba poginula je, a četiri su povređene danas u saobraćajnoj nesreći u mestu Međuvršje kod Ovčarsko-kablarske klisure.
Poljoprivredno zemljište kraj auto-puta sve traženije, naročito u Vojvodini - ali ne da bi se obrađivalo
16.11.2025.•
0
U vreme kada cene stanova i građevinskog zemljišta dostižu rekorde, čini se da se na tržištu potražnjom probija i poljoprivredno zemljište.
VIDEO: Građani i đaci u znak podrške Hrki i Jaćimoviću blokirali glavnu autobusku stanicu u Kragujevcu
16.11.2025.•
0
Skup podrške Dijani Hrka i autoprevozniku Milomiru Jaćimoviću održan je danas od 11 časova na Đačkom trgu u Kragujevcu na poziv maturanata Prve kragujevačke gimnazije.
Pad vrednosti građevinskih radova i manje izdatih dozvola za gradnju - kako to utiče na tržište nekretnina?
16.11.2025.•
9
Zvanični podaci o vrednosti građevinskih radova i građevinskoj aktivnosti u Srbiji pokazuju da se intenzitet gradnje u našoj zemlji nalazi u padu.
Macut: Vlada će zasedati na dnevnom nivou zbog krizne situacije sa NIS-om
16.11.2025.•
13
Premijer Đuro Macut izjavio je da će Vlada zasedati na dnevnom nivou zbog toga što je u Srbiji, kako je naveo, krizna situacija prvog stepena zbog situacije sa NIS-om.
Biće izrađen nacrt Akcionog plana za bezbednost na putevima Srbije do 2028.
16.11.2025.•
2
Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenula je izradu Nacrta Akcionog plana za sprovođenje Strategije bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije za period 2026-2028. godine.
Vučić: Građani bar još 30 dana neće osetiti posledice sankcija, po svaku cenu da izbegnemo nacionalizaciju
16.11.2025.•
97
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je na sednici Vlade Srbije da smo "stradali kao trava u sudaru slonova kada je reč o NIS-u".
Dijana Hrka 15. dan štrajkuje glađu
16.11.2025.•
0
Dijana Hrka ušla je u 15. dan štrajka glađu u Beogradu.
Komentari 24
Violeta
Ivan Georgijević
Dragan Veličković
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar