Beogradski metro: Kinezi i Francuzi nemaju potrebne licence za projektovanje

Preduzeće "Beogradski metro i voz" nije dobilo dozvolu da izvodi radove na izgradnji jednog od objekata depoa na Makišu.
Beogradski metro: Kinezi i Francuzi nemaju potrebne licence za projektovanje
Foto: Pixabay (ilustracija)
Reč je o portirnici, koja je predviđena za rad kontrolora ulaska i izlaska iz kompleksa, objavio je Forbs Srbija.
 
Prema podacima u Centralnoj evidenciji objedinjene procedure (CEOP), Ministarstvo građevine je nedavno odbacilo zahtev, koji su 18. marta zajedno podneli "Beogradski metro i voz", kao investitor i Ministarstvo građevinarstva, kao finansijer projekta.
Zahtev za izdavanje dozvole, kako se navodi, odnosio se na "faznu izgradnju objekta beogradski metro, linija 1, faza 1 – depo Makiš sa pratećom infrastrukturom", tražena je dozvola za fazu kontrolne tačke (portirnice) – objekat broj 6.
 
Zahtev je odbačen, jer nisu ispunjeni formalni uslovi, odnosno, utvrđeni su nedostaci u dokumentaciji.
"Između ostalog 6. maja su izmenjeni lokacijski uslovi koji se odnose na depo na Makišu, pa je potrebno dostaviti usaglašeni izveštaj Republičke revizione komisije i izjave odgovornih projektanata", navedeno je.
 
Takođe, nedostatak je i to što studija o proceni uticaja nije sastavni deo glavne sveske.
U rešenju, kojim je odbačen zahtev za dozvolu za gradnju portirnice, navodi se i da preduzeće "Power construction corporation of China, limited, ogranak Beograd", ne poseduje odgovarajuće projektantske licence za projektovanje železničke infrastrukture sa priključcima i metro.
 
Ta firma je ogranak kineske firme Power Construction Corporation of China Limited.
 
Power China je angažovana za građevinske radove na izgradnji beogradskog metroa i depoa na Makišu, ugovorom koji je sklopljen sa državom Srbijom.
 
"Ni preduzeće koje je izradilo tehničku kontrolu 'Ogranak Systra Beograd' (ogranak francuske kompanije Systra), ne poseduje licence za projektovanje železničke infrastrukture sa priključcima i metro", vidi se iz rešenja, prenosi Forbs.
 
Lokacijski uslovi za depo Makiš, sa pratećom infrastrukturom, izdati su na leto 2021, ali su do sada dva puta menjani, prvi put 2023. godine, a drugi put 6, maja ove godine.
 
Francuska kompanija Alstom radiće elektromašinske podsisteme i isporuku vagonskih kompozicija. Ugovorni sporazum za projektovanje i izgradnju depoa Makiš, sa kompanijom Power China potpisan je u septembru 2023, a vredan je 200 miliona evra.
 
Srbija je prošle godine ugovorila kredit od 178,4 miliona evra, kod Dojče banke, filijale Hong Kong iz kog treba da se finansiraju radovi na depou.
 
Idejno rešenje za faznu izgradnju objekata na depou Makiš, sa pratećom infrastrukturom, izradila je francuska firma Egis Rail.
 
Ukupna površina depoa je 40 hektara, a predviđa se gradnja više objekata, odnosno gradiće se Upravna zgrada i operativni centar (8.995 kvadrata), inspekcijska sala, hala remont radionice i glavnog skladišta, hala za gariranje i čišćenje voznih sredstava, kao i hala za održavanje infrastrukture.
 
Ostali objekti obuhvataju kontrolu ulaza i izlaza (portirnice), trafo i vatrogasne stanice, pešačke nadvožnjake…
 
Rebalansom budžeta za 2024. godinu bilo je predviđeno izdvajanje za metro od 31,1 milijardu dinara u 2025. godini i 110 milijardi u 2026.
 
"Umesto toga, Fiskalna strategija planira samo liniju 1, i to fazu 1 i 2, a izdvajanja za njih su po 6,5 milijardi dinara u naredne dve godine", prenosi Forbs.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • "Pa šta?!"

    29.05.2025 14:14
    “Je li to divlja gradnja, pa šta? Je li to protiv javnog interesa – pa šta? Je li to korupcija – pa šta? Je li to uništava Beograd – pa šta? Je li to protiv zakona – pa šta? Je li to krivično delo – pa šta? E to pa šta će nas uništiti”, upozorio je sada pokojni Bakić.
  • Zovite pravim imenom

    29.05.2025 13:06
    Nema veze. Samo neka rade u Beogradu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija