Inženjer Đajić o deonici Pakovraće-Požega: Geološka sredina problematična

Inženjeg geologije Zoran Đajić upozorio je na to da je geološka sredina na novoizgrađenoj deonici auto-puta "Miloš Veliki" Pakovraće-Požega sigurnosno problematična zbog svog sastava.
Inženjer Đajić o deonici Pakovraće-Požega: Geološka sredina problematična
Foto: 021.rs
Đajić smatra da se time treba "ozbiljno pozabaviti pre jesenje sezone i veće količine padavina".
 
On je istakao da takva upozorenja nisu bilo kakvo širenje panike, već stručni stav inženjera geologije povodom otvaranja za saobraćaj nove deonice.
"Smatram da zbog kližišta, podzemnih voda, geološke strukture terena kroz koje prelazi cela deonica i tuneli, ima velikih problema sa sigurnošću te trase. Treba prvo otkloniti sve uzroke nestabilnosti terena i uzroke koje mogu dovesti do problema zbog kojih bi eventualno došlo do urušavanja dela terena, padanja delova ispred tunela i dugoročno problema koji bi ugrozili i same tunelske cevi", naveo je Đajić.
On je poručio da je geološka sredina na tom terenu takva da zahteva ozbiljan pristup.
 
"Da bi se narod osećao sigurnim na tom auto-putu, neophodno je izvršiti sve potrebne radnje da bi se sprečilo klizanje terena i dovođenja svih delova terena na auto-putu u stabilnost, kako ne bi došlo do pomeranja tla. Moj savet je da u ovo vreme suše treba uraditi sve neophodne radove za odvodnjavanje delova oko tih terena, sprečavanje dolaska vode. Ako uđemo u period velikih kiša na jesen, možemo da očekujemo veća pomeranja tla, a onda, neka nam je Bog u pomoći", kazao je Đajić.
Đajić se osvrnuo i na to što je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, tokom svečane ceremonije otvaranja deonice auto-puta u subotu, negirao sve potencijalne opasnosti, govoreći o pomeranju brda za 0,1 milimetar.
 
"On ne može da shvati koja je snaga terena koji krene da kliza. Ako se u ovom najsušnijem delu godine to brdo iznad tunela pomera 0,1 milimetar, to znači da bi se to, kad ne bi kap kiše pala, pomerilo 36 centimetara za godinu dana", rekao je Đajić.
 
"Dovoljno je da se pomeri pet centimetara da se stvore pukotine kroz koje će voda da grune i, ne daj Bože, da počne da ugrožava cevi tunela ili da surva zemlju ispred tunela", kazao je Đajić.
 
Sa druge strane, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Damnjanović Sofronijević takođe tvrdi da je nova deonica auto-puta "Miloš Veliki" bezbedna i navodi da su svi inženjeri potpisali zapisnike.
 
Prema njenom mišljenju, tvrdnje da ta deonica nije bezbedna za saobraćaj predstavljaju širenje panike i ima elemente krivičnog dela.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Bot

    07.07.2025 00:43
    Ćaci
    idite starim putem, ako vam se ne sviđa. Ili pokušajte blokadu.
  • Неброд

    07.07.2025 00:21
    Струка
    Комшија зашто као надзорни орган ниси ништа уписао као примедбу у грађевински дневник за железничку станицу у Новом Саду за део посла за који си био одговоран. Зашто ниси зауставио радове на делу објекта за који си био одговоран и зашто си потписао грађевински дневник и сагласио се да је све изведено како треба.
  • :/

    07.07.2025 00:11
    -
    @sasa

    Kada se u osnovnoj školi učilo o jednačenju suglasnika po zvučnosti, vidim da niste bili na času.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija