Inženjer Đajić o deonici Pakovraće-Požega: Geološka sredina problematična

Inženjeg geologije Zoran Đajić upozorio je na to da je geološka sredina na novoizgrađenoj deonici auto-puta "Miloš Veliki" Pakovraće-Požega sigurnosno problematična zbog svog sastava.
Inženjer Đajić o deonici Pakovraće-Požega: Geološka sredina problematična
Foto: 021.rs
Đajić smatra da se time treba "ozbiljno pozabaviti pre jesenje sezone i veće količine padavina".
 
On je istakao da takva upozorenja nisu bilo kakvo širenje panike, već stručni stav inženjera geologije povodom otvaranja za saobraćaj nove deonice.
"Smatram da zbog kližišta, podzemnih voda, geološke strukture terena kroz koje prelazi cela deonica i tuneli, ima velikih problema sa sigurnošću te trase. Treba prvo otkloniti sve uzroke nestabilnosti terena i uzroke koje mogu dovesti do problema zbog kojih bi eventualno došlo do urušavanja dela terena, padanja delova ispred tunela i dugoročno problema koji bi ugrozili i same tunelske cevi", naveo je Đajić.
On je poručio da je geološka sredina na tom terenu takva da zahteva ozbiljan pristup.
 
"Da bi se narod osećao sigurnim na tom auto-putu, neophodno je izvršiti sve potrebne radnje da bi se sprečilo klizanje terena i dovođenja svih delova terena na auto-putu u stabilnost, kako ne bi došlo do pomeranja tla. Moj savet je da u ovo vreme suše treba uraditi sve neophodne radove za odvodnjavanje delova oko tih terena, sprečavanje dolaska vode. Ako uđemo u period velikih kiša na jesen, možemo da očekujemo veća pomeranja tla, a onda, neka nam je Bog u pomoći", kazao je Đajić.
Đajić se osvrnuo i na to što je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, tokom svečane ceremonije otvaranja deonice auto-puta u subotu, negirao sve potencijalne opasnosti, govoreći o pomeranju brda za 0,1 milimetar.
 
"On ne može da shvati koja je snaga terena koji krene da kliza. Ako se u ovom najsušnijem delu godine to brdo iznad tunela pomera 0,1 milimetar, to znači da bi se to, kad ne bi kap kiše pala, pomerilo 36 centimetara za godinu dana", rekao je Đajić.
 
"Dovoljno je da se pomeri pet centimetara da se stvore pukotine kroz koje će voda da grune i, ne daj Bože, da počne da ugrožava cevi tunela ili da surva zemlju ispred tunela", kazao je Đajić.
 
Sa druge strane, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Damnjanović Sofronijević takođe tvrdi da je nova deonica auto-puta "Miloš Veliki" bezbedna i navodi da su svi inženjeri potpisali zapisnike.
 
Prema njenom mišljenju, tvrdnje da ta deonica nije bezbedna za saobraćaj predstavljaju širenje panike i ima elemente krivičnog dela.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Željko

    10.07.2025 23:16
    E moj đilas
    Nešto razmišljam o onome autoputu šta je napravio đilas. Njegov autoput vodi do onih miliona što je usvojio na njegov konto. Izgleda da je njegov auto put bezbedan. E moj điki ti kad radiš baš radiš.
  • Антун Чупак

    09.07.2025 10:25
    Ко је овај бајић???
  • ana

    07.07.2025 23:45
    Na kartama putarine da piše
    ko je platio ide na svoju odgovornost. Ko neće ne mora niko ga ne tera da prolazi tuda. Čitav život je sve na ličnu odgovornost niko nikog ne može da zaštoiti.
    ja kad vidim kakve tanke slojeve betona sa nekim tekstilom stave da zaustave klizanje nije mi dobro. Kad krene teško to zadrži i debela betončina. A kad vidim put na stubovima znam kad ode samo jedan ode put u piiiiiiiiiiiiiiiiiii.
    I na kraju svi ti putevo koje gradi narod neće moći da se održavaju jedino da ih održava okupator koji je zaheb raju da odradi sve za njega kao i tunel kroz Frušku da mogu lakše da stignu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija