Er Srbija ne može da leti u EU?
Prodaja Jat ervejza Etihadu iz Ujedinjenih Arapskih Emirata mogla bi da dovede do toga da srpski avioprevoznik ostane bez prava da leti u evropske zemlje.
Evropska komisija je o tome još 2. avgusta obavestila srpski Direktorat za civilno vazduhoplovstvo, ukazujući na to da je efektivno upravljanje Jatom, odnosno novom kompanijom Er Srbija, suprotno ECAA sporazumu o Zajedničkom vazduhoplovnom području Evropske unije sa okolnim zemljama, čiji je Srbija potpisnik.
Prema ECAA pravilima, avio-prevoznici u zemljama članicama ne smeju biti u većinskom vlasništvu kompanija iz zemalja koje nisu članice ECAA sporazuma, niti se upravljanje njima sme poveriti takvim kompanijama. U slučaju Jata prvi uslov je ispunjen, pošto Etihad preuzima samo 49 odsto vlasništva, ali drugi, prema navodima Evropske komisije, nije, jer je menadžment nad Er Srbijom prebačen u ruke Etihada u narednih pet godina.
Ukoliko bi Er Srbiji bile oduzete privilegije koje sada uživa po osnovu ECAA sporazuma, to znači da srpski avioni ne bi mogli slobodno da lete ka evropskim destinacijama, već bi Er Srbija morala da traži posebne dozvole od svake zemlje u koju želi da leti i ta dozvola bi u svakom trenutku mogla da joj bude uskraćena.
"Danas" je o ovome postavio pitanja rukovodstvu Er Srbije, koje nije smatralo za potrebno da na njih odgovori. "Nema komentara na vaša pitanja", bilo je sve što su naveli. Ni u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo nisu imali komentar, jer je direktor bio na putu, ali su obećali da će saopštenje o ovom problemu izdati danas.
Siniša Mali: Er Srbija leti od 26. oktobraU Vladi Srbije uvereni su da će kompanija "Er Srbija" 26. oktobra početi sa radom. Savetnik prvog potpredsednika Vlade Siniša Mali, navodi "Blic", ne krije da je u Direktorat za civilno vazduhoplovstvo stigao upozoravajući dopis iz Evropske komisije.
"Ne postoji nijedna tačka u kojoj Srbija krši ratifikovan sporazum o otvorenom nebu", tvrdi Mali. On je objasnio da "Er Srbija" ostaje u većinskom vlasništvu Srbije, a Vlada ima većinu u upravnom odboru. "Direktorat je odgovorio na pismo Evropske komisije i ne postoji nikakvo novo pismo iz Brisela sa novim uslovima", rekao je Mali.
On je demantovao informacije koje su se pojavile u javnosti da postoje problemi s garancijom kojom Vlada preko Fonda za razvoj treba da obezbedi svoj deo u novoj avio-kompaniji, kao i da je ministar privrede Saša Radulović odbio da potpiše te garancije.
Komentari 18
Bice, bice, samo ste nece leteti van zemlje...
Igor NS
iDjole
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar