Novi avion "Sova", koji je pančevačka Utva samostalno napravila posle više od 30 godina, poleteo je jutros sa aerodroma u tom gradu.
To je prvi probni let "Sove" u prisustvu medija koji će trajati jedan sat.
U pitanju je jednomotorni avion, niskokrilac, namenjen za obuku, sportsko i turističko letenje, avio taksi prevoz i panoramsko razgledanje.
Program 41 M, poznatiji kao "Sova", finansira preduzeće Jugoimport SDPR, a Utva je ugovorila projektovanje, modifikaciju, proizvodnju prototipa, ispitivanje i sertifikaciju aviona.
Masa praznog aviona je 750 kilograma, dužina aviona 7,11 metara, razmak krila 9,8 metara, a visina 3,14 metara.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
"Dovoljan je letimičan pogled i upoređivanje da se jasno vidi da se radi o daleko više nego "prefarbavanju"." Daleko više?!? Možeš li konkretno da navedeš šta je to daleko više? Pa još da to "daleko više" zaslužuje da bude vest nacionalnih razmera! Ja vidim: isti trup, isto krilo, iste repne površine, isti stajni trap, istu kabinu, istu tehnologiju izrade (isto promašeni "laminarni" aeroprofil u kombinaciji sa zanitovanom oplatom - apsurdno; ako čita neki aerodinamičar trebalo bi da zna na šta mislim), praktično isti motor, elisa... Šta je tu novo osim farbe, presvlake sedišta, par plastičnih obloga (nisu se udostojili ni aerodinamičke obloge trapa da naprave a na čemu su zaista mogli smanjiti koeficijent otpora i jeftinim trikom dati avionu moderniji izgled)... To što ovakve stvari i "postignuća" objavljujemo kao neke velike projekte govori o JADU i BEDI u kojima se naša industrija nalazi! Naravno veliki udeo je i propaganda. Ovo nije nikakav novi avion niti avion koji bazira na UTVI 75, ako ćemo realno u pitanju je blaga modernizacija UTVE 75, inače potpuno zastarelog aviona, a dobijeni rezultat je i dalje zastareli krajnje nekonkurentan proizvod. Promenili branike na stojadinu i objavili da su napravili poršea, to je ova vest.
I gde ti je logika da ti nekoga prozivaš za sendvič ko s pravom pominje da je u pitanju još jedna laž u nizu???
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Pančevačka policija podneće prekršajnu prijavu po Zakonu o javnom redu i miru protiv B.O. (68) zbog napada na potpredsednicu Stranke slobode i pravde Mariniku Tepić.
Dugogodišnji radnik JKP "Komunalprojekt" iz Bačke Palanke pokrenuo je sudski spor protiv poslodavca zbog premeštaja na nižu poziciju nakon što je odbio da ide na miting u Beograd.
U protekla 24 sata, u Južnobačkom okrugu, dogodilo se devet saobraćajnih nezgoda, u kojima je jedna osoba zadobila teške povrede, a pet je lakše povređeno.
Nešto više od 75 miliona dinara sa PDV-om Grad Zrenjanin je platio 11 uređaja za skidanje blata sa točkova poljoprivredne mehanizacije, ili kako ih poljoprivrednici nazivaju otresišta.
Odeljenje za prostorno planiranje Grada Sombora zaključilo je da predlog proširivanja i produbljivanja kanala "Plazović" nije u granicama "obuhvata nacrta odluke" i šalje ga preduzeću Vode Vojvodine.
Studenti u blokadi Pedagoškog fakulteta u Somboru organizovali su u ponedeljak protest zbog incidenta koji se desio na novosadskom DIF-u, kada je policija upotrebila silu.
Nastavak suđenja Jeleni Mihajlović iz Pećinaca, po privatnoj tužbi predsednika pećinačkog SNS-a Milorada Pantića Lukija, biće održan u petak, 30. aprila 2025. godine, u Osnovnom sudu u Rumi.
Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Bačkoj Topoli, uhapsili su mađarskog državljanina 48-godišnjeg Š.T.G., ubrzo nakon što je izvršio krivično delo teška krađa.
Učenici koji blokiraju objekat gimnazije i ekonomske škole u Bačkoj Palanci javljaju da ovaj objekat prokišnjava i da se posle ove poslednje velike kiše voda slivala hodnicima.
Motociklista star 40 godina poginuo je u saobraćajnoj nesreći koja se jutros oko 5.40 časova dogodila na uglu ulica Žarka Zrenjanina i Voje Tankosića u Zrenjaninu.
Komentari 7
Antisendvic
mrva
"Dovoljan je letimičan pogled i upoređivanje da se jasno vidi da se radi o daleko više nego "prefarbavanju"." Daleko više?!? Možeš li konkretno da navedeš šta je to daleko više? Pa još da to "daleko više" zaslužuje da bude vest nacionalnih razmera! Ja vidim: isti trup, isto krilo, iste repne površine, isti stajni trap, istu kabinu, istu tehnologiju izrade (isto promašeni "laminarni" aeroprofil u kombinaciji sa zanitovanom oplatom - apsurdno; ako čita neki aerodinamičar trebalo bi da zna na šta mislim), praktično isti motor, elisa... Šta je tu novo osim farbe, presvlake sedišta, par plastičnih obloga (nisu se udostojili ni aerodinamičke obloge trapa da naprave a na čemu su zaista mogli smanjiti koeficijent otpora i jeftinim trikom dati avionu moderniji izgled)... To što ovakve stvari i "postignuća" objavljujemo kao neke velike projekte govori o JADU i BEDI u kojima se naša industrija nalazi! Naravno veliki udeo je i propaganda. Ovo nije nikakav novi avion niti avion koji bazira na UTVI 75, ako ćemo realno u pitanju je blaga modernizacija UTVE 75, inače potpuno zastarelog aviona, a dobijeni rezultat je i dalje zastareli krajnje nekonkurentan proizvod. Promenili branike na stojadinu i objavili da su napravili poršea, to je ova vest.
I gde ti je logika da ti nekoga prozivaš za sendvič ko s pravom pominje da je u pitanju još jedna laž u nizu???
kazi ,,ladja,,
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar