Menu 021

Novi dokazi o udaru ogromnog asteroida koji je izazvao istrebljenja

Novi podaci istraživača iz Južne Afrike sugerišu da je ogromni asteroid pogodio Zemlju pre 12.800 godina i tako prouzrokovao globalne klimatske promene i istrebljenja.
Zabava 10.10.2019. | 19:03
Novi dokazi o udaru ogromnog asteroida koji je izazvao istrebljenja
Naučnici su analizirali sastav tla u oblasti Vonderkrater u Južnoj Africi, i otkrili velike količine platine.

Kako su naveli, to otkriće podržava pretpostavku o telu koje je pogodilo Zemlju i prouzrokovalo "mini-ledeno doba".

Mnogi naučnici veruju da je tako nastalo ledeno doba uništilo na desetine vrsta sisara, uključujući mamuta, ali i uticalo na ljudsku populaciju.

Naučnici smatraju da je platina, pronađena u uzorcima tla širom sveta, dokaz o ostacima asteroida, koji je pao na Zemlju.

Do sada je dokaz o tome da su asteroidi uticali na to vreme, i da su potencijalno doveli do „mini-ledenog doba“ dokumentovan samo na severnoj hemisferi gde je pronađeno 28 područja u čijem tlu su bile velike količine platine.

Nalazi istraživača sa Univerziteta Vitvotersrand u Johanezburgu u Južnoj Africi upotpunjeni nalazima iz Čilea, podržavaju teoriju da je asteroid udario u Zemlju, ostavivši globalne posledice.

"Mini-ledeno doba", nastalo pre oko 12.800 godina zbog brzog hlađenja u periodu mlađeg drijasa, kao posledicu je imalo istrebljenje mnogih vrsta velikih životinja.

Prašina i zamračenja mogli su da utiču na temperature na Zemlji

Još jednu teoriju u vezi sa ovim događajem predstavili su američki naučnici 2007. godine tvrdeći da je hlađenje pokrenuto usled prašine nastale zbog udara asteroida.

Naime, prašina koja je cirkulisala u atmosferi posle udara, mogla je smanjiti količinu Sunčeve svetlosti koja dopire do Zemlje, utičući na rast biljaka i temperature na Zemlji.

Dr Fransis Takeraj sa Instituta za evolucione studije na Univerzitetu Vitvotersrand, veruje da platina pronađena u Južnoj Africi dokazuje da je istrebljenje mnogih velikih životinja u globalu moglo da bude izazvano jednim ili višestrukim uticajima asteroida.

"Naš nalaz bar delimično podržava veoma kontroverznu hipotezu o dešavanjima u mlađem drijasu. Ozbiljno treba da istražimo mogućnost da je udar asteroida negde na Zemlji mogao da izazove klimatske promene na globalnom nivou. I to je možda donekle doprinelo procesu izumiranja velikih životinja na kraju pleistocena, posle poslednjeg ledenog doba", rekao je dr Takeraj.

Mnogi sisari su izumrli u Severnoj Americi, Južnoj Americi i Evropi u vreme mlađeg drijasa.

U Južnoj Africi, nekoliko izuzetnih velikih životinjskih vrsta je izumrlo tokom tog perioda, uključujući divovskog afričkog bizona i veliku zebru.

Udar je u to vreme mogao da utiče i na ljudsku populaciju.

Dr Takeraj zaključuje da dramatično zaustavljanje razvoja upotrebe i proizvodnje kamenog alata u Severnoj Americi i kamenih predmeta, koje je koristilo stanovništvo u Južnoj Africi tokom tog perioda, ukazuje na to da je asteroid mogao izazvati globalne posledice i po ljude.
Autor: RTS
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Preostalo 1500 Karaktera