Po službenoj definiciji, to tzv. "pravo na isključivanje" predstavlja pravo čoveka koje se odnosi na mogućnost da se van radnog vremena odvoji od posla i ne uključuje ni u kakav oblik komunikacije preko nekog elektroničkih uređaja, a koji je povezan s poslom. U Brazilu, zaposleni imaju pravo da traže naknadu za prekovremeni rad u slučaju da ih poslodavac nazove izvan radnog vremena.
Retke kompanije poštuju koncept rada od 8 do 4
Danas je sasvim normalno odgovarati na mejlove nakon radnog vremena. Ta stalna dostupnost odavno je postala nova normalnost, te su brojni poslodavci odlučili da to preokrenu u svoju korist, i to često na štetu psihološkog blagostanja svojih zaposlenih, navodi
MindLab.
Pre nekoliko godina "Gallup" je nad stanovnicima SAD-a proveo istraživanje o navikama korišćenja pametnih telefona. Pokazalo se da se mobilni u proseku proverava 52 puta dnevno, odnosno jednom svakih 18 minuta. Kod mlađih ljudi to bude nešto i češće, jednom u 11 minuta, dok neki svog digitalnog ljubimca uzmu u ruke svake četiri minute.
Kada smo stalno "zakačeni" na poslovni telefon, suštinski se ne odmaramo od posla, te našem mozgu uskraćujemo preko potrebnu pauzu od poslovnog angažmana. A to onda dalje rezultira putovanjem od jedne do druge fizičke i psihološke posledice, na kojem je "burnout" definitivno poslednja stanica. Pojmovi dnevni, nedeljni i godišnji odmor ne postoje tek tako.
Postavljanje granica
Jednom kad vas neko dobije van radnog vremena, to će ga ohrabriti da vas nazove i svaki sledeći put. Preduzetnici su navikli da "ginu" za svoju firmu i budu dostupni klijentima tokom celog dana, i onda često misle da bi i njihovi zaposleni trebalo da imaju jednako takav proaktivan stav.
Neki, najčešće zbog prethodnog radnog iskustva, imaju unapred formirano stanovište da korišćenje poslovnog telefona izvan radnog vremena nije dobro. Upravo bi to mogao biti uzrok velikih konflikata ako bi došli u radnu okolinu u kojoj bi se od njih očekivalo da su stalno dostupni, da se jave na svaki poziv, te da ažurno odgovaraju na mejlove – makar oni bili poslati u gluvo doba noći.
Neke struke jednostavno moraju da budu "na poziv". Možete li zamisliti hirurga koji se ne javi na mobilni kada je dežuran? Ili vodoinstalatera koji je svoju reputaciju izgradio upravo na tome da dolazi da reši vaše začepljenje bilo kada i bilo gde?
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 10
Zoran
NSdjanin
Slucaj
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar