FOTO: Prvi "Štadlerov" voz stigao u Novi Sad na vreme
Prvi elektromotorni voz švajcarskog proizvođača "Štadler" danas je tačno u najavljeno vreme stigao iz Beograda na Železničku stanicu Novi Sad.
Voz je na stanicu stigao tačno u 13:33, kada je bilo i najavljeno, a iz Beograda je krenuo u 12 časova.
Cene karata su iste kao za ostale ICS (Inter Siti Srbija) vozove koji saobraćaju na ovim relacijama.
Na relaciji Beograd – Novi Sad cene karata za prvi razred u jednom smeru iznose 560 dinara ako su kupljene na blagajni železničke stanice, odnosno 840 dinara za putnike koji se odluče da kartu kupe u vozu. Karte za drugi razred su nešto jeftinije i njihova cena iznosi 430 dinara na blagajni, odnosno 650 dinara ako je karta kupljena u vozu.
Na relaciji Beograd – Subotica cena karte za prvi razred u jednom smeru iznosi 940 dinara za kartu kupljenu na blagajni železničke stanice, odnosno 1.410 dinara za putnike koji se odluče da kupe kartu u vozu. Karta za drugi razred, na ovoj relaciji, košta 720 dinara na blagajni, odnosno 1.080 dinara ako je kupljena u vozu.
Red vožnje: Beograd – Novi Sad – Beograd
Novi voz će svakodnevno saobraćati na relaciji Beograd – Novi Sad, sa polaskom iz beogradske glavne železničke stanice u 12 sati i dolaskom u Novi Sad u 13.33 sati. U povratku voz iz Novog Sada kreće u 14.06 sati i dolazi u Beograd u 15.51 sati.
Beograd - Subotica - Beograd
Na relaciji Beograd – Subotica, nova garnitura će svakodnevno polaziti iz beogradske glavne železničke stanice u 17 sati, sa dolaskom u Novi Sad u 18.51 sati, a u Suboticu u 21.08 sati. U povratku voz kreće iz Subotice u 05.55 sati, u Novi Sad stiže u 8.18 sati, a u Beograd u 09.48 sati.
Plan je da Železnice Srbije po dve garniture nedeljno uvode u saobraćaj. Novi elektromotorni voz je namenjen za regionalni putnički železnički saobraćaj i saobraćaće između većih gradova u Srbiji, kao zamena za postojeće klasične garniture.
Kako kažu iz Železnica Srbije, voz će omogućiti povećanje broja polazaka na pojedinim relacijama. Železnice Srbije su, podsetimo, potpisale ugovor sa švajcarskom kompanijom "Štadler" za isporuku 21 elektromotornog voza srpskim železnicama 4. marta 2013. godine.
Ugovor, čija je vrednost oko 99 miliona evra, realizuje se iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj. Prvi elektromotorni voz Štadler, od ukupno 21 voza koje su Železnice Srbije kupile od ove švajcarske kompanije, stigao je u Srbiju 19. septembra prošle godine.
Do sada je srpskim železnicama isporučeno 17 "Štadlerovih" vozova, a očekuje se da će i preostale četiri garniture biti isporučene do kraja avgusta.
"Štadler Flirt III" je novi elektromotorni voz, maksimalne brzine 160km/h, koji za Železnice Srbije označava veliku prekretnicu, poručuju iz ovog preduzeća.
"Reč je o vozu savremene koncepcije, sa tehničkim rešenjima koja su u skladu sa najnovijim evropskim standardima primenjenim u vozovima drugih železničkih prevoznika. Ovo će, uz predstojeću rekonstrukcije infrastrukture i dalje nabavke novih voznih sredstava, dovesti srpske železnice bliže nivou razvijenih evropskih železnica", navode iz Železnica i dodaju da novi voz pruža komfor, kvalitet sedišta, klima-uređaje, vakuum-toalet i druge pogodnosti.
Takođe, na novim vozovima su u potpunosti primenjeni standardi za osobe sa posebnim potrebama. Elektromotorni Flirt voz je niskopodni tip voza sa 235 mesta za sedenje: 223 sedišta drugog razreda i 12 sedišta prvog razreda, a opremljen je i višenamenskim pregradama za invalidska kolica, dečja kolica i bicikle.
"Posebna pažnja posvećena je upravo bezbednosti putnika tako da su, pored ulaza sa kliznim stepenikom, nove garniture opremljene najsavremenijim sistemima video nadzora i dijagnostike kvarova. Putnicima je, takođe, na raspolaganju i interfon preko koga, u slučaju opasnosti, mogu komunicirati sa osobom koja upravlja kompozicijom", navode u Železnicama.
U toku je obuka radnika za rukovanje i održavanje novih mašina, koja će se i u narednom periodu nastaviti u Srbiji i Švajcarskoj.
Podsećamo da su u vozovima od Novog Sada do Beograda velike gužve, jer često saobraća samo jedan vagon. Putnici su nedavno čak i blokirali voz u Batajnici, jer nisu svi mogli da se ukrcaju.
Plan je bio da se Štadlerovi vozovi, prvi novi elektromotorni vozovi koje su srpske železnice kupile posle više od 30 godina, uključe u saobraćaj u prvom tromesečju ove godine, ali se to nije dogodilo. Razlog je to što nije bilo obezbeđeno njihovo održavanje, kao i zbog razlike u visini između pragova na vratima i pojedinih perona. (Gorica Nikolin - gorica@021.rs)
Komentari 44
Zrikavac
Nišlija
Mnogi od vas pominju i šine, pa evo šta je i deo problema.
Naša industrija "MIN" je pre nekoliko meseci dobila tender kod makedonskih železnica za dva posla:
1) remont lokomotiva u vrednosti od 2.5 miliona evra
2) remont pruga u vrednosti od 5 miliona evra.
Kako su prošli tender, naša vlast je baš tada "slučajno" rešila da ih otera u stečaj. I to po osnovu dugovanja prema radnicima, i ako su se radnici odrekli svojih potraživanja samo da bi fabrika dobila ovaj spasonosni posao.
Šta je pouka: Da nisu sabotirali fabriku, sada bi smo imali našeg izvođača radova na prugama, koji je inače te pruge i gradio, a mogli bi da obnove i vozni park sa novim lokomotivama, što bi za našu državu bilo korisnije na više načina.
Ovako moramo da uzimamo strane kredite, da vozove remontujemo kod njih, da kupujemo njihove delove, da plaćamo njihove licence. Jednostavno pomažemo njihovu privredu, umesto našu.
Nišlija
1) pruga BG-NI je izgrađena 1881, a u Nišu je 1885 god. izgrađena fabrika lokomotiva. To je jedan od razloga zašto se ovaj kraj naziva "južna pruga"
2) "Južna pruga" prati koridor 10, koji je jedan od najvažnijih putnih pravaca u Evropi, tako da i to jeste spajanje sa svetom.
Mora da se spoji, da bi tvoje gospodsko d...e moglo da stigne do Grčke bez velikog klackanja.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar