Kako biciklom stići od Kamenice do Limana?
Kako za 021 kažu u policiji, biciklisti su kažnjeni na osnovu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, koji propisuje da je zabranjeno voziti bicikl motoputem, kao što je Most slobode.
Mnogi biciklisti voze preko mosta i tako rizikuju život na putu kojim se vozila kreću brzinom od 80 kilometara na sat. Oni koji ne žele da rizikuju i da krše zakon voze pešačkom stazom, ukoliko uspeju da popnu bicikl stepenicama i zaobiđu pešake. Prema rečima predsednika Novosadske biciklističke inicijative Marka Trifkovića, pešačka staza je uska i nije predviđena za bicikl, kao ni ceo most.
"Tako ako neko hoće da dođe iz Kamenice do Limana biciklom, on mora da ide preko Varadinskog mosta, da se spušta preko Trandžamenta i ide okolnom rutom koja je duga nekoliko kilometara, umesto, recimo, kilometar", navodi on.
Iskustva biciklista pokazuju da bi se radije kretali kolovozom nego gurali bicikl pešačkom stazom što je, kako za 021 kažu u saobraćajnoj policiji, jedina predviđena i nekažnjiva opcija.
Jedno od mogućih rešenja je proširenje pešačke staze suženjem puta, za šta postoji projekat, navodi naš sagovornik.
"Ovde je rešenje nešto o čemu je već razmišljano, a to je mogućnost da se Most slobode fizički izmeni. Jedna od varijanti je da se uvede biciklistička traka, ali pošto je saobraćaj na ovoj deonici dosta brz, to je praktično nemoguće i pre svega nebezbedno. Postoje inicijative da se suze moto-trake i da se zaštitna ograda pomeri bliže sredini mosta kako bi biciklisti mogli naizmenično da koriste taj pešački deo. Ne bi se odustalo od puta, samo bi se prilagodila pešačka staza", kaže Trifković i dodaje da ovi radovi nisu prioritetni Gradu.
Grad je, kaže on, odustao i od gotovog projekta mosta na Ribarcu, za koji je novac bio predviđen, te se ne očekuje da se sada bavi mostovima.
Iz Zavoda za izgradnju grada, ali ni iz Gradske uprave za saobraćaj nedelju dana nisu odgovorili na naša pitanja - da li ima novca za preuređenje mosta, te postoje li ikakvi planovi da se isto i učini.
Autorka: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Komentari 50
moze al ne mora
igor
Nemanja
Upravo tako, na Bulevaru mora po stazi. A pošto na mostu nije izdvojena staza, vozimo po kolovozu. Prosto ko pasulj.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar