Saobraćaj u Novom Sadu: zagušen centar, uske pešačke zone, nepopularan javni prevoz

Svi učesnici u saobraćaju u Novom Sadu žive u gorim uslovima - javni prevoz sve je manje udoban, pešaci i biciklisti zagušeni su automobilskim saobraćajem, dok vozači nemaju dovoljno parking mesta, naročito u centru grada.
Saobraćaj u Novom Sadu: zagušen centar, uske pešačke zone, nepopularan javni prevoz
Foto: 021.rs
Ovo su samo neki od problema koje je Gradska uprava za saobraćaj već mapirala, a spominjali smo ih u analizi koju su nedavno uradili stručnjaci sa Fakulteta tehničkih nauka. Oni su za potrebe izrade posebnog "Smart plana" razvoja saobraćaja u gradu analizirali sve pojave u Novom Sadu i došli do zaključaka da problema i te kako ima. 
 
Analiza FTN predstavljala je prvi korak u nameri Grada da poboljša uslove u saobraćaju za sve učesnike. Druga faza predstavlja pisanje pravog, realnog i izvodljivog plana koji bi trebalo da, u godinama pred nama, unapredi i favorizuje javni prevoz, proširi pešačke zone i što više oteža automobilski saobraćaj za vozače, kako bi se broj kola na ulicama Novog Sada smanjio.
 
Smart City
 
Kako je 021 već pisao, uprava grada planira da Novi Sad postane "pametan grad", barem u pogledu saobraćaja. Da bi se to dogodilo, osim ogromne količine novca (koje Grad, barem u ovom trenutku, nema, na šta može da ukaže i trenutno stanje biciklističkih staza, na primer), potrebno je suočiti se s problemima.
 
Gradska uprava za saobraćaj u javnoj nabavci za izradu studije razvoja "Smart sitija" traži od firme koja dobije posao da temeljno obradi situaciju u saobraćaju i objektivno mapira šta može, a šta ne može da se učini u godinama pred nama. Kao povod, u upravi navode ključne probleme: uska pešačka zona, koju je potrebno proširiti u centru grada, loši uslovi za bicikliste, koje treba rešiti (a uzimajući u obzir rezultate istraživanja, koji pokazuju da skoro svako domaćinstvo u Novom Sadu ima bicikl), upravljanje javnim prevozom - koje je moguće uvesti putem "tiketinga" i boljeg tarifiranja, ali i povećanjem broja terminala.
 
 
Kada je reč o pešacima, Grad smatra da je moguće srediti pešačke staze čak i na račun parkiranja ili motornog saobraćaja. Trebalo bi razmotriti mogućnost smanjenja uličnog parkiranja i uvođenje većeg broja garaža mimo gradskog centra, kao i novu tarifnu politiku.
 
U gradskoj upravi (optimistično) zaključuju da je potrebno razmotriti kako železnički i vodni saobraćaj može da se uključi u sistem javnog prevoza. Međutim, za gradski prevoz postoje posebne ideje.
 
Naime, u upravi kažu da bi dobro rešenje možda bilo osnivanje direkcije za javni prevoz, koja bi, kao organ upravljanja, preuzela ulogu organizacije mreža autobusa i redove vožnje, kao i pristupa na tržište usluge javnim prevozom. To znači, u teoriji, da je uvođenje privatnika u sistem gradskog prevoza jedna od želja i/ili potreba Grada.
 
Konstatuje se da je teško uvesti sistem metro prevoza u Novom Sadu, koji dobro funkcioniše u, na primer, Tokiju, Minhenu i Kelnu, ali nije nemoguće urediti javni prevoz, makar komfornijim autobusima. Oni bi mogli da demotivišu građane da koriste automobile, ali bi isto mogle da učine i nove naplate i ograničenja u parkiranju, smatraju u gradskoj upravi za saobraćaj.
 
Firma koja dobije posao izrade Smart plana trebalo bi da ima u vidu da se ideje realizuju periodično. Zato bi trebalo uočiti šta je moguće uraditi do 2021. godine, a šta će se raditi u periodu od 2022. do 2027. i nadalje.
 
Trebalo bi izračunati koliko to sve košta i koliko je izvodljivo. Dobavljač će izveštavati Grad o svom napretku na studiji i podnositi periodične izveštaje, a za pisanje cele studije imaće najmanje godinu dana, a najviše 450 dana. Tender je otvoren do 29. juna, a odluka o firmi biće doneta do kraja jula.
 
Studija bi trebalo da posluži kao osnov Gradu da popravi saobraćajnu situaciju, tako da bolje odgovara svim Novosađanima.
  • nije nego

    07.06.2018 16:09
    @vlada

    Meni, gospodine, nije jasno zbog cega tvrdite da ja istresam frustracije? Cak stavise, nije mi jasno uopste na osnovu cega ste zakljucili da sam navijac. Zivo me zanima.

    Vas ne interesuje problem. Nije stadion kriv sto imamo divljanje, navijace-dilere, i pre svega drzavu koja ne samo da to tolerise, nego joj dobro dodje. Opet, gospodine, nije tome stadion kriv. Da ponovim, ovo o izmestanju stadiona je pocelo da se provlaci u poslednjih par godina. FK Vojvodina se planski dovodi do bankrota, kako bi gasenjem istog nestao i poslednji razlog za postojanje stadiona. Oteli su plac gde su bili teniski tereni, sada je na redu stadion.

    Iz sasvim pouzdanih izvora znam da se na stadionu dva puta (ej, DVA PUTA) godisnje skupi 5000 ljudi. Dovoljno sam star da se setim kada je svake druge nedelje stadion primao 15000 ljudi. Kako stadion nije tada bio problem. Problem su ljudi, drustvo i drzava, a ne stadion. Stadion je, kao i fudbalski klub, nesto sto je u ovom gradu postojalo jako dugo. Nije stadion napravljen u centru grada, nego je grad izrastao oko stadiona.

    I na kraju, 'ajde, izmestite stadion. Ali daj da vidimo taj novi stadion na periferiji. Treba stvarno biti naivan pa verovati da je neko zainteresovan da gradi stadion na (recimo) Klisi ili ka Temerinu. Ne, kao sto sam rekao, plan je da se FK ugasi, a zemljiste pretvori u novi trzni centar ili nekoliko solitera - to ce, verujem, resiti sve probleme navedene u ovom clanku. Nije nego.
  • Vlada

    07.06.2018 10:35
    @nije nego

    Meni smeta stadion. Ne vidim zašto bi u širem centru grada, usred stambeno-poslovne četvrti, postojao zoološki vrt za divljake i bolesnike. Što bi svi mi trpeli skandiranje puno mržnje, kordone policajaca, uništavanje privatne imovine i blokadu svih prodavnica u krugu od kilometar zbog vašeg bolesnog istresanja frustracije koje skrivate iza idiotskog hobija? Lepo na periferiju grada, najdalje moguće, u njive, pa tamo divljajte.
  • nije nego

    07.06.2018 01:34
    Gogi
    06.06.2018 • 12:36
    Stadion treba izmestiti van grada !!!
    -----------------------------------------------

    Bitange su se namerile da ugase FK Vojvodinu, ne zato sto im smeta kao klub, niti im smeta stadion - nego su se namerili na lokaciju stadiona (koji nije u vlasnistvu fudbalskog kluba, pa ne bi bio predmet stecaja). Prema tome, Gogi i bratijo, man'te se toga - budi te barem iskreni, pa recite zbog cega ne spavate "glede" stadiona.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti