Menu 021

Pokrajinski projekti: "Vojvođansko P" potpuno preuzela Vlada Srbije, radovi na Letenki precenjeni

Projekat izgradnje brze saobraćajnice "Vojvođansko P" prešao je, iz ruku Pokrajine, u punu nadležnost republičke vlade, a odlučeno je da se, umesto brze saobraćajnice, radi autoput.
Novi Sad 08.08.2019. | 13:32 > 14:02
Pokrajinski projekti:
Foto: 021.rs
Piše: Gorica Nikolin
 
Takođe, privremeno je stopiran projekat rekonstrukcije Letenke, a odustalo se i od konkursa za sufinansiranje manjih nabavki za zdravstvene ustanove, o kojem je 021 pisao zbog vrlo sumnjivog ishoda. Sva tri projekta u Vojvodini bila su posao Uprave za kapitalna ulaganja APV, ukupno vredna blizu milijardu dinara, od kojih je oko 250 miliona dala Vlada Srbije za svoj deo finansiranja brze saobraćajnice. 
 
"Vojvođansko P"
 
Pokrajinska vlada i Ministarstvo saobraćaja potpisali su oktobra 2017. godine protokol o zajedničkoj saradnji na izradi planske i tehničke dokumentacije za projekat puta Novi Sad - Zrenjanin i Zrenjanin - Borča, popularno "Vojvođansko P". Pošto su novac obezbedile obe strane (sa po 50 odsto učešća u finansiranju, ukupno 536 miliona dinara sa PDV), Pokrajinska vlada je 25. jula 2018. godine zadužila Upravu za kapitalna ulaganja da sprovede javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije, što je uprava započela već narednog dana.
 
Ova nabavka je bila vrlo dugotrajna i kompleksna, sa više izmena dokumentacije, podnetim zahtevima za zaštitu prava ponuđača i, na kraju, sa odlukom o obustavljanju postupka. Naime, tri ponude su stigle na tender, dve su procenjene kao neprihvatljive jer nisu odgovarale kriterijumima, a najskuplja ponuda - u iznosu od 535,1 milion dinara sa PDV, ocenjena je kao prihvatljiva. Zahtev za zaštitu prava podnela je grupa firmi tvrdeći da je nepravedno diskvalifikovana, a Komisija za zaštitu prava ponuđača odlučila je da se deo nabavke poništi i da stručna tela (Akreditaciono telo Srbije i Ministarstvo saobraćaja) urade procenu svih ponuda. Ova tela su, posle nekog vremena, dala saglasnost da se prihvati skuplja ponuda jer je ona jeftinija bila neprihvatljiva.
 
Uprava za kapitalna ulaganja je nedavno, 15. maja ove godine, konačno dodelila posao grupi ponuđača "Saobraćajni institut CIP" i "AG Institut" iz Beograda, po ceni ni milion dinara nižoj od procenjene vrednosti. Međutim, već 22. maja, Pokrajinska vlada na sednici donosi odluku da se obustavi sprovođenje ove investicije zbog promene koncepta izgradnje saobraćajnice, koja neće biti brza saobraćajnica državnog puta IB reda, već autoput savemene saobraćajnice IA reda.
 
Na pitanje 021 dokle se stiglo sa ovom investicijom i zbog čega su donete ovakve odluke, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović kaže da je Vlada Srbije donela odluku da preuzme ceo ovaj posao, a za to je imala razlog.
 
"Mi smo imali dobru volju, izdvojili smo značajna finansijska sredstva - više od 250 miliona dinara, a uprava je bila započela kompletnu proceduru. Vlada je odlučila da sama to finansira iz jednog jednostavnog razloga - prihvatila je ideju da se gradi autoput u punom profilu, a razlika između brze saobraćajnice i autoputa je praktično u toj trećoj zaustavnoj traci. To zahteva novi koncept - od izrade projektnog zadatka, rešavanja određenih dodatnih imovinskih problema koji ne bi bili tako veliki da smo radili brzu saobraćajnicu, ali je Vlada to odlučila jer u Zrenjanin, Pančevo i generalno u Banat sve više dolaze veliki investitori koji će imati značajne transportne i saobraćajne zahteve. Mi smo hteli da pomognemo i ubrzamo proceduru, a posao poput pripreme dokumentacije ni nije u nadležnosti Pokrajinske vlade", kaže Mirović za 021.
 
Kako dodaje, novac koji je bio namenjen za "Vojvođansko P" prebačen je za javnu nabavku rekonstrukcije dela Betanije, koja bi trebalo da bude raspisana već danas. Radovi koji će ovim tenderom biti obuhvaćeni su radovi koji su ranije bili lažirani i zbog čega se trenutno vodi istraga, otkrio je 021.
 
Letenka
 
Adaptacija Letenke i savremeno opremljeno omladinsko sportsko-rekreativno naselje najavljuje se godinama, a prva najava zvaničnih radova bila je maja 2018. godine. Planirano je da se adaptacija finansira kroz tri godine, a da ukupna cena radova bude 1,65 milijardi dinara. Prošle godine je predviđeno da Uprava za kapitalna ulaganja započne trošenje 350 miliona dinara za prvu fazu, a u cilju da Letenka dobije bazene, hotele, sportske terene... Kompletan projekat je bio urađen, ali je postojao problem, kaže za 021 Igor Mirović.
 
"Ja nisam bio zadovoljan načinom na koji je izvršeno vrednovanje tog posla. Moj utisak, a i utisak stručnih službi u Pokrajinskoj vladi je da je cena koja je iskazana u toj projektnoj dokumentaciji za oko 30 odsto viša nego što su tržišne cene. Iz tog razloga smo taj projekat stavili na čekanje i verovatno ćemo do kraja godine angažovati nekoga - projektanta koje je radio zadatak ili nekog u ekstrernom delu, da ponovo uradi vrednovanje radova. Taj projekat će eventualno naredne ili narednih godina ponovo biti kandidovan", navodi Mirović i dodaje da zna da primeti kada nešto košta tri ili četiri puta više.
 
"Ja to sve razumem - znam koliko košta kubik betona, znam koliko košta kvadrat asfalta. Da stvar bude još interesantnija, ja precizno to znam i kod mene te stvari jako teško prolaze ili prođu, a da ja ne čujem i ne vidim. Ali, kad vidim i čujem, ja to odmah presečem. Tako je bilo sa Letenkom i ona je sada na čekanju dok se ne odradi nova procena i dok ne smanjimo cene u projektnoj dokumentaciji", naglašava predsednik Pokrajinske vlade.
 
Sporan konkurs bez ijedne validne prijave
 
Kako je 021 ranije otkrio, čak 47 zdravstvenih ustanova u Vojvodini nije uspelo da ispuni uslove Uprave za kapitalna ulaganja APV na konkursu za finansiranje i sufinansiranje projekata, što se najverovatnije nikada na jednom konkursu ove vrste nije dogodilo. Taj konkurs u vrednosti od 90 miliona dinara je, odlukom direktora Uprave, obustavljen, a 021 nije dobila odgovore iz Uprave - kako je moguće da toliko ustanova, koje su redovni aplikanti na sličnim konkursima, nije ispunilo uslove. 
 
Na pitanje 021 šta se dogodilo sa 90 miliona dinara koji su bili namenjeni ovom obustavljenom konkursu, prvi čovek Pokrajine navodi da je doneo odluku da se sa ovim konkursom zastane i da se ne raspisuje ponovo.
 
"Na ovaj konkurs su se javile u najvećem broju specijalne banje, ustanove za rehabilitaciju. Odlučio sam da, u ovom trenutku, dok čekamo privatizaciju banja, a i dve banje u Vojvodini su na prioritetnoj listi Ministarstva privrede za privatizaciju, nije baš sasvim racionalno da ulažemo u nešto što neko treba da kupi. Na taj način, javnim novcem mi ulažemo u objekat koji ćemo prodati za godinu dana. Tih 90 miliona smo preusmerili za klinike, bolnice, intervencije, projektnu dokumentaciju potrebnu ustanovama po Vojvodini, dakle on je usmeren za zdravstveni sektor", navodi Mirović.
 
Međutim, da nije tačno da su se na konkurs javile prvenstveno specijalne bolnice i banje potvrđuje kompletna konkursna dokumentacija koju je 021 dobio od Uprave za kapitalna ulaganja putem zahteva za pristup informacijama od javnog značaja. Kako je vidljivo iz stručnog pregleda, ocena i rangiranja predloga projekata na ovom konkursu, od 47 pristiglih prijava, samo četiri su poslale specijalne bolnice/banje za rehabilitaciju, a čak 40 su prijave manjih domova zdravlja širom Vojvodine. Stigla je prjava i jedne opštine, jednog zavoda za hitnu medicinsku pomoći i jednog zavoda za javno zdravlje.
 
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Ledi
    10.08.2019 13:46
    Kako je lepo biti glup
    Sve stručnjak do stručnjaka
  • Fuj!
    09.08.2019 09:21
    Halave lopovcine, kakve Srbija u svojoj istoriji nije videla! Pritom, talog drustva!
  • Labud
    09.08.2019 07:42
    Tunel kroz Frusku goru vise niko i ne spominje. Pre ce spojiti Rumu-Šabac—Loznicu, nego Novi Sad i Rumu. Sramota!
  • Vozač
    08.08.2019 22:03
    U medjuvremenu bar krpite
    Molim nadležne da bar zakrpe Partizanski put: Venac-Zmajevac--Brankovac-Čot-Letenka. Dok posle 70 godina čekamo novi sloj asfalta na ovom delu Fruške gore, neka bar šljunkom napune sve rupe. Sramota!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest