Vučević o novom mostu: Nema tajni, mišljenje o izgledu će dati i domaći stručnjaci

Gradonačelnik Miloš Vučević kaže da nema nikakvih tajni u vezi sa projektom novog mosta, u nastavku Bulevara Evrope, te da se sve radi u skladu sa domaćim i evropskim regulativama.
Vučević o novom mostu: Nema tajni, mišljenje o izgledu će dati i domaći stručnjaci
Foto: 021.rs (Screenshot/Instagram gradonačelnika)
Kineska kompanija CRBC predstavila je nekoliko idejnih rešenja za most iako Skupština grada još uvek nije ni usvojila Plan generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope, na koji je podnet veliki broj prigovora.
 
Na predstavljanju idejnih rešenja mosta bili su pozvani određeni, uglavnom vlasti naklonjeni mediji, a Vučević kaže da on nije odlučivao ko će biti pozvan, već je pozive upućivalo Ministarstvo građevine.
 
Po gradonačelnikovim rečima, radiće što brže kako bi se most sagradio i u tom procesu neće biti tajni.
 
"Postoji generalni projekat sa svim analizama uticaja koji takav projekat mora da nosi, koji je Grad naručio i koji je urađen i koji je odobren od Republičke revizione komisije. Na osnovu toga se ide na idejni projekat. Mi želimo da vidimo što pre taj most i da izbegnemo hiljadu konsultanata koji bi uzeli pare, samo kako bismo kasnije dobili most. Želimo da maksimalno ubrzamo procedure u skladu sa zakonom, kao i svetskim standardima. Nema nikakvog tajnog ugovora, imamo samo protokol, a komercijalni ugovor će tek da bude potpisan i u njemu će se definsiati vrednost tog mosta i sve će biti javno. Orijentaciono je rečeno da će most koštati oko 130 miliona evra sa pristupnim saobraćajnicama, ali će i to da zavisi od toga kako će izgledati most, jer će Grad insistirati na njegovom izgledu i to će uticati na cenu", navodi Vučević.
 
On za 021.rs navodi da grad ne može da čeka još 20 godina na novi most, ukazujući na to da je ovaj u urbanističkim projektima ucrtan još 1963. godine, pre Mosta slobode. Dodaje da je njegov posao bio da ubedi predsednika Aleksandra Vučića i premijerku Anu Brnabić da daju novac kako se ne bi opteretio budžet grada, ne samo za ovaj most, već i za druge projekte, kao što je prečištač otpadnih voda.
 
Reagujući na kritike u vezi sa procedurom izbora partnera i planiranja gradnje mosta, Vučević kaže da one ne mogu da okrenu javnost protiv ideje o gradnji. Kako dodaje, mogu da govore da je to "kineski most", da je predimenzioniran, "ovakav ili onakav", ali će to biti novosadski most.
 
Gradonačelnik navodi i to da su u Novom Sadu posebni osetljivi na izgled budućeg mosta, zbog čega će o svemu mišljenje dati i Departman za arhitekturu Fakulteta tehničkih nauka. Kaže da su Kinezi došli u Novi Sad sa nekoliko opcija i upitali predstavnike Grada za njihovo mišljenje.
 
"Urbanisti i stručnjaci sa FTN-a, odnosno Grad Novi Sad će dati mišljenje o predloženim projektima. Republika je nama prepustila da mi damo mišljenje, jer je ovo gradski most. Ima tu dilema da li da budu asimetrični stubovi ili da budu simetrični stubovi. Asimetrija se nekima sviđa, da onaj prvi stub, veliki stub sa bačke strane čini neku specifičnost, ali takva rešenja nose više stubova u vodi i sužava dunavski prostor, kao što kod Mosta slobode imamo dva stuba na kratkom potezu. Rešenje sa simetričnim mostovima dovodi do manje stubova u Dunavu, a moramo da vodimo brigu i o širini rečnog puta. Verujem da ćemo na jesen imati sve, kao i potpisan komercijalni ugovor i da će početi radovi", poručuje Vučević za 021.rs.
 
Portal 021.rs je pokrenuo akciju predlaganja imena za novi most i već sada je, na raznim platformama, sakupljeno više od 1.000 komentara. Početkom sledeće nedelje biće izvučeni najčešći predlozi, a građani će moći da izaberu svog favorita kroz anketu na sajtu.
 
Vučević se osvrnuo i na ime mosta, navodeći da nema ništa protiv toga da objekat svi zovu Kineski most, jer Kineze doživljava prijateljima i partnerima, te ga ne asocira na nešto jeftino.
 
"Kada kažete Kina, onda je pitanje da li je ona broj jedan ili broj dva kao svetska ekonomska sila. Ne znam ko nama daje za pravo da kažemo da je to nešto jeftino ili nije", dodaje Vučević.
 
On kaže i da je to što deo javnosti most već sada nazivaju kineskim pravi primer toga šta je Novi Sad, jer će svi možda glasati za to da se most nazove po Đorđu Balaševiću, ali će ga na kraju i dalje zvati Kineski most.
 
Pojektu novog mosta Vlada Srbije dala je status nacionalnog značaja, što dozvoljava da se radi mimo redovnih zakonskih procedura o javnim nabavkama, a uz to se navodi i u kontekstu izgradnje Fruškogorskog koridora.
 
Ovaj most se nalazi u gradskim planovima već decenijama unazad, a procene su bile da, nakon završetka Bulevara Evrope i Bulevara patrijarha Pavla, radova neće biti pre 2025. Vrednost radova, sa pristupnim saobraćajnicama, procenjivala se na više od 120 miliona evra, što je polovina gradskog budžeta.
 
Prilikom prošlogodišnje promocije makete mosta u nastavku Bulevara Evrope, na osnovu ranije naručenog generalnog projekta, gradonačelnik je najavljivao tender za idejni projekt i sve ostale redovne zakonske procedure. Međtuim, poslednjih nekoliko meseci se sve promenilo i uključen je kineski partner i od javnih postupaka nema ništa. Takođe, i dalje se čeka na urbanistički plan, koji prati niz primedbi. 

Kad ste već ovde...

Stotine hiljada vas svakodnevno se oslanja na 021 tragajući za istinom i objektivnim pristupom informisanju. Obavezali smo se da ćemo raditi u interesu javnosti sa uspostavljenim visokim standardima novinarske profesije i vi ste nam uzvratili ogromnim poverenjem. Vašu podršku sada možete i da konkretizujete. 021 je pokrenuo gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od zanimljivih artikala direktno podržavate rad redakcije 021. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je za našu budućnost. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • konfekcija

    16.05.2021 17:01
    Predlozena resenja su ruznija i od Mosta slobode i od Zezeljevog a sigurno skuplji. Tako da ili nek se kinezi vise potrude oko izgleda ili nek smanje cenu
  • Trostav

    15.05.2021 21:34
    Prvenstveno treba voditi računa o funkcionalnosti.
  • VV

    15.05.2021 17:43
    Mostovi u Vojvodini
    Predlazem da neke mostove prvo srusimo, onda cemo mnogo lakse izgraditi sve.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti