Ko su stručnjaci za najnoviju tehnologiju u auto-industriji: Novosađani o radu u Continentalu

Nekoliko stotina inženjera i stručnjaka drugih profila u Novom Sadu razvija najnoviju tehnologiju u oblasti automobilske industrije.
Ko su stručnjaci za najnoviju tehnologiju u auto-industriji: Novosađani o radu u Continentalu
Foto: 021.rs
Svi oni rade u Continental Automotive Serbia, kompaniji koja od 2017. godine uspešno posluje u Novom Sadu i gotovo bez prestanka otvara nova radna mesta. Mnogi su svoje karijere započeli upravo u Continentalu, a neki su se priključili tokom godina i brzo napredovali na više pozicije. 
 
Svi imaju nekoliko zajedničkih osobina - zavidnu profesionalnost, želju za učenjem, timski duh i osobinu koja nije karakteristična za korporacije, a to je empatija.
 
 
Ko su ljudi?
 
Dvojica zaposlenih u Continental Automotive Serbia za 021.rs otkrivaju kako su se zaposlili i koji stereotipi ili predrasude o radu u velikoj kompaniji nisu istiniti, šta jeste tačno (i pomalo neočekivano) i kako vide sebe za nekoliko godina.
 
Mirko Ćirilović, Vođa grupe
 
Mirko Ćirilović je u Continental Automotive Serbia došao pre oko četiri godine, sa sedam godina prethodnog iskustva i diplomom Fakulteta tehničkih nauka. Kako kaže za 021.rs, po dolasku u Continental lako se integrisao u novo okruženje, iako je za njega ovo bila potpuno nova oblast – ipak, došao je sa značajnim iskustvom u različitim oblastima i dobrim poznavanjem rada u kompaniji.
 
"Kada sam razmatrao ponude za posao koje sam imao u tom trenutku, odlučio sam se za Continental. Shvatio sam da jedna velika svetska korporacija dolazi u Novi Sad - ne da bi zaposlila tridesetak ljudi, već da bi sagradila RND centar sa nekoliko stotina stručnjaka na jednom mestu, a to vam onda otvara mnoštvo različitih mogućnosti za napredak u karijeri. Za očekivati je bilo da na samom početku nećemo raditi na vrhunskim projektima, jer smo bili mladi, i kao lokacija i kao tim, ali vremenom smo stasali i pokazali da možemo da odgovorimo na mnogo veće izazove, kako bismo danas radili na najsavremenijim tehnologijama i stvarima koje tek dolaze. Smatram da, kao lokacija, još uvek nismo pokazali svoj pun potencijal, zato će u budućnosti biti još uzbudljivije", priča Mirko.
 
 
Njegov tim čine mladi inženjeri različitog nivoa senioriteta, kao i studenti na praksi. Zajedničko im je, kaže, ogromna želja za znanjem i učenjem, ali i ono što veže sve zaposlene u Continental Automotive Serbia - princip rada i uzajamno poštovanje.
 
"Niko ne bi trebalo da ima bojazan da aplicira za posao i dođe na intervju kod nas. Gledajući CV-jeve, znamo šta možemo da očekujemo od kandidata i pitanja vrlo iskusno prilagodimo u skladu sa tim. Od novozaposlenih se ne očekuje da već prvog radnog dana rešavaju goruće probleme na projektima, već ih postepeno uvodimo u posao kroz treninge, prepoznamo njihove vrline i maksimalno ih podržimo da budu uspešni i zadovoljni sobom. Interesantna zabluda koju sam čuo od pojedinih studenata je da zaposleni moraju da znaju nemački jezik - naravno da to nije tačno, ali jeste jedan od primera uverenja s kojima se povremeno susrećemo i koje pokušavamo da otklonimo vrlo realnim primerima", pojašnjava Mirko Ćirilović.
 
Bogdan Mirkac, Vođa grupe
 
A posle Mirka Ćirilovića je u Continental Automotive Serbia stigao njegov kolega sa fakulteta Bogdan Mirkac. U kompaniju je došao nakon godinu dana frilens rada i to je, priča on, dovelo do nekih nedoumica o radu u multinacionalnoj kompaniji. Počeo je kao softver inženjer, a sada vodi grupu od 25 ljudi koji, povezani širom sveta, rade na razvoju softvera za radarske sisteme i visokoautonomnu vožnju. 
 
"Zamišljao sam sve ovo kao neki glomazan sistem u kojem se pojedinac izgubi, ne može da dođe do izražaja. Zapravo se pokazalo suprotno. Radimo na vrlo zanimljivim projektima, sa klijentima i puno se radi na podsticanju inovativnosti u radu. Već sa dolaskom u Continental imao sam jedan preokret na bolje u karijeri, a sve mi je bilo dodatno novo jer je kompanija tada u Novom Sadu bila manja nego što je sada - svi smo se trudili, snalazili, ali i međusobno pomagali. Zato smo sada jedna velika ekipa koja se međusobno pomaže u svakoj prilici, a ljudi vrlo brzo bivaju integrisani u timove. Verujem da su svi u mom timu, koji je vrlo vredan, zaista zadovoljni", opisuje svoje utiske o kulturi rada u Continentalu Bogdan Mirkac.
 
 
Na pitanje 021.rs da li je razvoj njegove karijere u Continentalu išao spontano, ovaj inženjer kaže da bi to slobodno moglo da se zaključi.
 
"Nisam nikada morao da se namećem za poziciju u ovoj korporaciji. Uvek sam verovao da imam veštine za rad s ljudima i moji nadređeni su to prepoznali - tako sam u roku od godinu dana uspeo da postanem Vođa tima. Nisam ni jedini koji je uspeo da napreduje isključivo zahvaljujući znanju i veštinama jer je to u Continentalu gotovo pravilo. Postoje tri karijerna puta u ovoj kompaniji i to projektno-menadžerski, klasično menadžerski i tehnički, a kako sazrevamo i rastemo, tako se delatnosti razvijaju, ljudi napreduju i mi generalno postajemo uspešniji. Zato sada imate situaciju da se vrhunac tehnološkog dostignuća u automobilskoj industriji veže za Novi Sad, da mi stvaramo budućnost ove industrije", stava je naš sagovornik, inače privatno ljubitelj ekstremnih sportova, a naročito snoubordinga i motora.
 
Bogdan, Mirko i brojni drugi stručnjaci Continentala godinama unazad su imali priliku da putuju širom sveta i upoznaju kolege sa kojima svakodnevno rade u multinacionalnim timovima. Pandemija im je otežala komunikaciju "lice u lice", ali je posao nastavljen uz momentalno prilagođavanje na novonastalu situaciju. Continental u Novom Sadu radi i zapošljava punom parom u protekle dve, prilično neizvesne, godine. 
 
 
"Naše sposobnosti simulacije aktivnosti koje bismo, u redovnim okolnostima, obavljali na terenu, sada su potpuno došle do izražaja. Sve to smo uspeli jer negujemo identičan pogled na ovaj posao, a kad radite s takvim kolegama, sve postane lako", zaključuje Bogdan Mirkac.
 
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Goran Vesić i dalje u bolnici

Bivši ministar građevinarstva Goran Vesić, koji je optužen u postupku za pad nadstrešnice, i dalje se nalazi na lečenju u bolnici.