Ko su stručnjaci za najnoviju tehnologiju u auto-industriji: Novosađani o radu u Continentalu

Nekoliko stotina inženjera i stručnjaka drugih profila u Novom Sadu razvija najnoviju tehnologiju u oblasti automobilske industrije.
Ko su stručnjaci za najnoviju tehnologiju u auto-industriji: Novosađani o radu u Continentalu
Foto: 021.rs
Svi oni rade u Continental Automotive Serbia, kompaniji koja od 2017. godine uspešno posluje u Novom Sadu i gotovo bez prestanka otvara nova radna mesta. Mnogi su svoje karijere započeli upravo u Continentalu, a neki su se priključili tokom godina i brzo napredovali na više pozicije. 
 
Svi imaju nekoliko zajedničkih osobina - zavidnu profesionalnost, želju za učenjem, timski duh i osobinu koja nije karakteristična za korporacije, a to je empatija.
 
 
Ko su ljudi?
 
Dvojica zaposlenih u Continental Automotive Serbia za 021.rs otkrivaju kako su se zaposlili i koji stereotipi ili predrasude o radu u velikoj kompaniji nisu istiniti, šta jeste tačno (i pomalo neočekivano) i kako vide sebe za nekoliko godina.
 
Mirko Ćirilović, Vođa grupe
 
Mirko Ćirilović je u Continental Automotive Serbia došao pre oko četiri godine, sa sedam godina prethodnog iskustva i diplomom Fakulteta tehničkih nauka. Kako kaže za 021.rs, po dolasku u Continental lako se integrisao u novo okruženje, iako je za njega ovo bila potpuno nova oblast – ipak, došao je sa značajnim iskustvom u različitim oblastima i dobrim poznavanjem rada u kompaniji.
 
"Kada sam razmatrao ponude za posao koje sam imao u tom trenutku, odlučio sam se za Continental. Shvatio sam da jedna velika svetska korporacija dolazi u Novi Sad - ne da bi zaposlila tridesetak ljudi, već da bi sagradila RND centar sa nekoliko stotina stručnjaka na jednom mestu, a to vam onda otvara mnoštvo različitih mogućnosti za napredak u karijeri. Za očekivati je bilo da na samom početku nećemo raditi na vrhunskim projektima, jer smo bili mladi, i kao lokacija i kao tim, ali vremenom smo stasali i pokazali da možemo da odgovorimo na mnogo veće izazove, kako bismo danas radili na najsavremenijim tehnologijama i stvarima koje tek dolaze. Smatram da, kao lokacija, još uvek nismo pokazali svoj pun potencijal, zato će u budućnosti biti još uzbudljivije", priča Mirko.
 
 
Njegov tim čine mladi inženjeri različitog nivoa senioriteta, kao i studenti na praksi. Zajedničko im je, kaže, ogromna želja za znanjem i učenjem, ali i ono što veže sve zaposlene u Continental Automotive Serbia - princip rada i uzajamno poštovanje.
 
"Niko ne bi trebalo da ima bojazan da aplicira za posao i dođe na intervju kod nas. Gledajući CV-jeve, znamo šta možemo da očekujemo od kandidata i pitanja vrlo iskusno prilagodimo u skladu sa tim. Od novozaposlenih se ne očekuje da već prvog radnog dana rešavaju goruće probleme na projektima, već ih postepeno uvodimo u posao kroz treninge, prepoznamo njihove vrline i maksimalno ih podržimo da budu uspešni i zadovoljni sobom. Interesantna zabluda koju sam čuo od pojedinih studenata je da zaposleni moraju da znaju nemački jezik - naravno da to nije tačno, ali jeste jedan od primera uverenja s kojima se povremeno susrećemo i koje pokušavamo da otklonimo vrlo realnim primerima", pojašnjava Mirko Ćirilović.
 
Bogdan Mirkac, Vođa grupe
 
A posle Mirka Ćirilovića je u Continental Automotive Serbia stigao njegov kolega sa fakulteta Bogdan Mirkac. U kompaniju je došao nakon godinu dana frilens rada i to je, priča on, dovelo do nekih nedoumica o radu u multinacionalnoj kompaniji. Počeo je kao softver inženjer, a sada vodi grupu od 25 ljudi koji, povezani širom sveta, rade na razvoju softvera za radarske sisteme i visokoautonomnu vožnju. 
 
"Zamišljao sam sve ovo kao neki glomazan sistem u kojem se pojedinac izgubi, ne može da dođe do izražaja. Zapravo se pokazalo suprotno. Radimo na vrlo zanimljivim projektima, sa klijentima i puno se radi na podsticanju inovativnosti u radu. Već sa dolaskom u Continental imao sam jedan preokret na bolje u karijeri, a sve mi je bilo dodatno novo jer je kompanija tada u Novom Sadu bila manja nego što je sada - svi smo se trudili, snalazili, ali i međusobno pomagali. Zato smo sada jedna velika ekipa koja se međusobno pomaže u svakoj prilici, a ljudi vrlo brzo bivaju integrisani u timove. Verujem da su svi u mom timu, koji je vrlo vredan, zaista zadovoljni", opisuje svoje utiske o kulturi rada u Continentalu Bogdan Mirkac.
 
 
Na pitanje 021.rs da li je razvoj njegove karijere u Continentalu išao spontano, ovaj inženjer kaže da bi to slobodno moglo da se zaključi.
 
"Nisam nikada morao da se namećem za poziciju u ovoj korporaciji. Uvek sam verovao da imam veštine za rad s ljudima i moji nadređeni su to prepoznali - tako sam u roku od godinu dana uspeo da postanem Vođa tima. Nisam ni jedini koji je uspeo da napreduje isključivo zahvaljujući znanju i veštinama jer je to u Continentalu gotovo pravilo. Postoje tri karijerna puta u ovoj kompaniji i to projektno-menadžerski, klasično menadžerski i tehnički, a kako sazrevamo i rastemo, tako se delatnosti razvijaju, ljudi napreduju i mi generalno postajemo uspešniji. Zato sada imate situaciju da se vrhunac tehnološkog dostignuća u automobilskoj industriji veže za Novi Sad, da mi stvaramo budućnost ove industrije", stava je naš sagovornik, inače privatno ljubitelj ekstremnih sportova, a naročito snoubordinga i motora.
 
Bogdan, Mirko i brojni drugi stručnjaci Continentala godinama unazad su imali priliku da putuju širom sveta i upoznaju kolege sa kojima svakodnevno rade u multinacionalnim timovima. Pandemija im je otežala komunikaciju "lice u lice", ali je posao nastavljen uz momentalno prilagođavanje na novonastalu situaciju. Continental u Novom Sadu radi i zapošljava punom parom u protekle dve, prilično neizvesne, godine. 
 
 
"Naše sposobnosti simulacije aktivnosti koje bismo, u redovnim okolnostima, obavljali na terenu, sada su potpuno došle do izražaja. Sve to smo uspeli jer negujemo identičan pogled na ovaj posao, a kad radite s takvim kolegama, sve postane lako", zaključuje Bogdan Mirkac.
 

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti