
Kako će se širiti pešačka zona u Novom Sadu: Potrebni milioni, garaže i most
Pešačka zona u Novom Sadu bi trebalo da bude proširena oko Sokolskog doma u centru grada i na Podgrađe Petrovaradinske tvrđave, saznaje 021.rs.

Foto: 021.rs
Ova promena bi trebalo da se dogodi u narednim godinama. Iako nema tačnog datuma do kog bi Podgrađe Petrovaradinske tvrđave ili prostora oko Sokolskog doma postao pešačka zona, uslovi za to bi se stvorili oko 2025. godine.
Ideja da pešaci dobiju prednost u ovim ulicama nije nova, ali je mogućnost proširenja pešačke zone potvrđena i poslednjim analizama, koje je naručila Uprava za saobraćaj.
Međutim, širenje pešačke zone se neće dogoditi tako brzo. Najpre je potrebno rešiti pojedine saobraćajne probleme, izgraditi pešačko-biciklistički most, urediti prilaz Varadinskom mostu, a prethodno je neophodno izgraditi podzemne i nadzemne garaže u centru, što će verovatno biti gotovo do 2025. godine.
Centar
Portal 021.rs imao je uvid u analizu koju je prošle godine naručila Uprava za saobraćaj. Nakon brojanja vozila i pešaka, te praćenja njihovog kretanja, zaključuje se da bi širenje pešačke zone najpre trebalo da krene od ulica Ilije Ognjanovića, Ignjata Pavlasa, Ise Bajića i Konstantina Danila, kao i Podgrađa Tvrđave.
Razmišljalo se da se pešačka zona širi i na Nikolajevsku i Đure Jakšića, ali kako nisu direktno povezane s pomenutim ulicama i već su zone usporenog saobraćaja, nije bilo potrebe za tim.
Predlaže se širenje u dve faze, kako bi se izbeglo da blok oko Sokolskog doma odjednom ostane bez 205 parking mesta. Najpre bi se zona proširila na Ise Bajića i deo Ilije Ognjanovića (od Bajića do Konstantina Danila). Nakon izgradnje garaže u Modeninoj ulici, mogla bi da započne druga faza proširenja, koja podrazumeva ostatak Ilije Ognjanovića, Konstantina Danila i Ignjata Pavlasa.
U analizi se navodi da bi podzemna garaža obezbedila više parking mesta nego što ih trenutno ima, kao i da bi to zadovoljilo potrebe saobraćaja. Kako se objašnjava, završetkom ovog proširenja pešačka zona bi se spojila u jednu veliku pešačku celinu sa Dunavskim parkom.
U analizi se na navode rokovi, ali je poznato da bi izgradnja garaže u Modeninoj trebalo da počne 2022. i da počne sa radom dve godine kasnije, što znači da bi 2025. bili stvoreni uslovi za širenje pešačke zone u centru grada.
Za prvu fazonu proširenja pešačke zone na ulice oko Sokolskog doma bilo bi potrebno oko pola godine i više od 54 miliona dinara, dok bi za drugu fazu i isti vremenski period za radove, bilo potrebno preko 52,5 miliona dinara sa projektovanjem.

Gradić
Kada je u pitanju Gradić, ovde bi se pešačka zona uvela u Beogradskoj ulici od mosta do kapije, Štrosmajerovoj ulici, Lisinskog (od Štrosmajerove do Beogradske 9) i Vladimira Nazora (Štrosmajerove do Prote Mihaldžića). Ostatak Podgrađa bi bio zona usporenog saobraćaja.
Ovo nepotpuno zatvaranje svih ulica je uslovljeno time što se mora ostaviti koridor za pristup Vojnoj bolnici i vojnim objektima. U analizi je navedeno da, kada dođe do iseljenja Vojne bolnice i vojske iz drugih objekata, ulica Prote Mihaldžića i druge površine bi se dodale pešačkoj zoni. Problem ukidanja parking mesta bi se rešio gradnjom parkirališta nedaleko od Beogradske kapije.
Suma koju je potrebno izdvojiti za uređenje pešačke zone u Podgrađu ne uključuje izgradnju biciklističko-pešačkog mosta, čije bi izgradnja mogla da počne 2023. i da bude gotove dve ili tri godine kasnije. Za širenje zone na Gradić bilo bi potrebno oko 116 miliona dinara sa troškom projektovanja i 220 dana za izvođenje radova.

Istovremeno bi se radilo i na gradnji parkinga od minimum 100 mesta kod Beogradske kapije. Radovi bi trajali pet meseci i koštali bi 73,5 miliona dinara. Za premeštanje trasa linija GSP-a potrebno je izdvojiti 4,4 miliona dinara sa troškovima projektovanja, a ukoliko bi autobusi išli drugom trasom, kroz Patrijarha Rajačića, bilo bi potrebno izdvojiti dodatnih 250 miliona za proširenje i rekonstrukciju saobraćajnica.
Međutim, radovi tu nisu gotovi. Neophodna je i rekonstrukcija raskrsnica na prilazima Varadinskom mostu tako što bi se napravili kružni tokovi na uglu Kameničkog puta i Trga vladike Nikolaja, Keja skojevaca i Prote Mihaldžića. To bi sa projektom koštalo 105 miliona dinara, a radovi bi trajali 200 dana, pokazuje analiza. Više od 52 miliona dinara bilo bi izdvojeno za kružni tok na raskrsnici Kameničkog puta i Dunavske divizije, a 1,1 miliona bi bio izdvojen za optimizaciju rada semafora.
Pomenimo i to da su vrednosti radova procenjene pre poskupljenja materijala, koja se beleže u poslednjih nekoliko meseci.

Stare ideje
Ideja o uvođenju pešačke zone u Novom Sadu potiče iz šezdesetih godina prošlog veka. Već 1977. godine Dunavska je bila zatvorena, a početkom osamdesetih isti scenario viđen je u Njegoševoj, Gimnazijskoj, Zmaj Jovinoj, Kralja Aleksandra, Modeninoj, Trgu slobode, Pozorišnom trgu.
Godine 1991. pešačkoj zoni su pridodate ulice Laze Telečkog i Mite Ružića, a 2005. godine, ukidanje prigradske stanice, pridodat je i Trg Republike. Pre nekoliko godina deo pešačke zone je ukinut na uglu Njegoševe sa Trifkovićevim trgom, dok je pre desetak godina napravljen koridor Modena - Njegoševa za bicikliste.
Tokom godina više puta se pominjalo proširenje na okolne ulice u centru, kao i na Podgrađe Petrovaradinske tvrđave, što se navodi i u Generalnim urbanističkim planovima grada i drugim urbanističkim aktima. Takođe, tokom proteklih decenija rađen je i niz analiza koje su predviđale sličan razvoj saobraćaja, uz ocene da su neophodne dodatne garaže i gradnja mostova.

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Konačno petak: U Novom Sadu - biciklistička trka, predstave, žurke
16.10.2025.•
1
U petak u Novom Sadu očekuje nas biciklistička trka, a tu su i predstave, izložbe, žurke i još mnogo dešavanja.
Balet SNP-a "Pričaj mi o ljubavi" učestvuje na festivalu "Visavi" u italijanskoj Gorici
16.10.2025.•
0
Srpsko narodno pozorište učestvuje na festivalu "Visavi" u italijanskoj Gorici, sa baletom "Pričaj mi o ljubavi".
Biciklisti godinama čekaju na stazu na Bulevaru Mihajla Pupina: Istekla i izdata građevinska dozvola
16.10.2025.•
13
Biciklisti godinama čekaju na stazu na Bulevaru Mihajla Pupina, a u Novosadskoj biciklističkoj inicijativi smatraju da do realizacije nikada nije došlo usled nedostatka političke volje.
Šta je rečeno na sastanku Macuta sa dekanima: Na budžet i sa manje bodova, zamrzavanja godine neće biti
16.10.2025.•
5
Država je spremna da studentima dozvoli upis na budžet i sa manje od 48 bodova do popune budžetske kvote, ali se neće menjati zakon već se očekuje da Vlada donese zaključak o uslovima upisa u narednu školsku godinu.
Novosadska cvetna pijaca u petak i subotu
16.10.2025.•
0
Peta jesenja Novosadska cvetna pijaca održaće se u petak i subotu, 17. i 18. oktobra, na platou ispred Spensa.
Kaldrma izvađena kod Varadinskog mosta biće ponovo iskorišćena
16.10.2025.•
19
Popravka prilaza Varadinskom mostu sa petrovaradinske strane nije planirana ove godine, a skinuta kaldrma biće dalje korišćena, saopštili su za 021.rs iz Kabineta gradonačelnika.
Usvojen rebalans pokrajinskog budžeta: Opozicija napustila sednicu pre glasanja
16.10.2025.•
0
Skupština Vojvodine na današnjoj sednici usvojila je rebalans pokrajinskog budžeta, koji je za 1,67 milijardi dinara manji u poređenju sa prethodnim.
VIDEO: Studenti iz Novog Pazara krenuli pešice za Novi Sad
16.10.2025.•
6
Deo studenata u blokadi Državnog univerziteta u Novom Pazaru (DUNP) i članova zbora građana tog grada krenuo je danas pešice za Novi Sad.
Goran Vesić pušten iz bolnice: Sada je u kućnom pritvoru
16.10.2025.•
7
Bivši ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić prošle nedelje je otpušten iz privatne bolnice i prebačen u kućni pritvor, koji mu je ranije određen.
U ponedeljak nula stepeni
16.10.2025.•
1
Petak će ipak biti vedriji i topliji nego što je prvobitno najavljeno.
Mađarski MOL planira da proširi terminal za gorivo u Sremskim Karlovcima
16.10.2025.•
3
Mađarska naftna kompanija MOL namerava da proširi terminal za gorivo u Sremskim Karlovcima.
Izveštaj Anketne komisije o padu nadstrešnice u Novom Sadu biće predstavljen 21. oktobra u Strazburu
16.10.2025.•
3
Završni izveštaj Anketne komisije o padu nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu 1. novembra prošle godine, biće predstavljen 21. oktobra u Evropskom parlamentu u Strazburu.
Urbanisti kažu da Novom Sadu nedostaje 11 crkava, komisija brani plan za objekat na Limanu
16.10.2025.•
95
Sednica Komisije za planove, na kojoj se diskutuje o planu kojim se omogućava izgradnja crkve kod Štranda, održava se u Skupštini grada.
Sednica Skupštine Vojvodine: Opozicija o pripremanju otkaza za neposlušne u administraciji
16.10.2025.•
9
Glavna tema na sednici skupštine Vojvodine je smanjenje budžeta, a opozicioni poslanici smatraju da sledi i politički revanšizam, odnosno da će se otkazi deliti službenicima koji su politički nepodobni.
Kako je "naduvana" cena radova na pruzi do Novog Sada: Zakup šest automobila za 720.000 dolara
16.10.2025.•
18
Infrastruktura železnice Srbije i ruska firma RDŽ internešnel u februaru 2017. potpisali su aneks kojim se cena radova na deonici od Stare Pazove do Novog Sada uvećava za skoro 800.000 dolara.
Direktor Jovine Radivoje P. Stojković u ličnom saopštenju: "Sudite mi po vašoj pravdi i po savesti"
16.10.2025.•
99
Posle višemesečne krize u Gimnaziji "Jovan Jovanović Zmaj", oglasio se i direktor škole Radivoje P. Stojković.
Roditelji: Jovinu gimnaziju napustilo 30 učenika, isto planira još jedno celo odeljenje
16.10.2025.•
31
Roditelji đaka Gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj" saopštili su da je više od 30 učenika napustilo tu školu, a da još jedno čitavo odeljenje želi da uradi isto to.
Iz srca Vojvodine: OmMade - mala fabrika najukusnijih zdravih užina
16.10.2025.•
0
Ako ste iz Siriga, onda najverovatnije već znate gde nastaju najukusnije zdrave užine. A ako se tek zateknete u ovom malom vojvođanskom mestu, put do OmMade fabrike lako ćete pronaći.
Zaseda Skupština Vojvodine: Odlučuje se o rebalansu budžeta i drugim tačkama
16.10.2025.•
1
Sednica Skupštine Vojvodine održava se danas, 16. oktobra.
U subotu "Marš slobode" u Novom Sadu: Kroz sedam raskrsnica do Železničke stanice
16.10.2025.•
14
"Marš slobode" održaće se u subotu, 18. oktobra u Novom Sadu i obuhvatiće sedam raskrsnica.
U Novom Sadu za jedan dan rođeno 14 beba
16.10.2025.•
0
U Novom Sadu je u protekla 24 časa rođeno 14 beba.
Komentari 29
ha,ha,ha
Pa ako nećete to da radite, promenite plan, pa nek neki investitor tu uzme nešto da gradi, jer ovako sve se već ruši i raspada od starosti. Koja je poenta takve politike grada???
A još veća glupost je što ste uveli pešačku zonu u samo jednoj polovini ulice i to onoj daljoj od centra, a u ovoj bližoj niste?!?!?! Da mi je samo znati koji je to naučnik smislio.
Čuli smo da je to neko iz akademije zvao i tražio, pod izgovorom kao ovo je grad kulture. Pa kakva to veze ima sa ovim nenormalnim rešenjem??? Pa sami ti iz akademije su najveći zagađivači ulice. Po ceo dan su ispred akademije na ulici, bacaju pikavce i flaše na sve strane. Dođite bilo kad i uverite se.
Ustvari šta je prava istina. Zaposleni u akademiji su smislili način kako da imaju uvek obezbeđen parking i to besplatno dok su na poslu. Kad dođu parkiraju ispred akademije i pauk ih ne dira dok je radno vreme. Čim se završi njihovo radno vreme i odu kući, pauk opseda ovu ulicu i nosi svakoga ko se tu zatekne, pod izgovorom da je to pešačka zona. Pa kako nije pešačka zona radnim danima pre podne??? Znači providni ste. Dosta mi je više bahatosti.
/
bili su glupi kao ovi njihovi sadasnji sinovi.
dokazuju da je glupost nasledna
Лиманац
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar