U Novom Sadu će se graditi privremeni most potreban za izgradnju "kineskog mosta"

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo je lokacijske uslove za privremeni most u produžetku Bulevara Evrope, potreban za izgradnju novog mosta.
U Novom Sadu će se graditi privremeni most potreban za izgradnju "kineskog mosta"
Foto: 021.rs

U lokacijskim uslovima, izdatim 10. marta ove godine, navodi se da će nakon izgradnje novog mosta biti uklonjeni svi privremeni objekti, koji uz privremeni most uključuju i saobraćajnice koje će služiti za transport radne snage, građevinskog materijala i mehanizacije do stubova mostovske konstrukcije.

Privremeni most je, prema idejnom rešenju, podeljen u tri nezavisna segmenta, s tim što su dva, kojima se pristupa sa leve obale u nizu i povezana sa privremenim putem, dok se trećem pristupa sa desne obale Dunava.

Reč je o čeličnoj konstrukciji koju čine šipovi od čeličnih cevi, čelične grede i "kutijasti profili" koji se postavljaju preko čeličnih greda.
 
Most će sa obe strane imati ograde, a navodi se i da će biti izvan plovnog puta. Ukupna dužina privremenog mosta biće 838 metara, dok će dužina privremenih saobraćajnica biti 395 metara.
 
Uslove za zaštitu prirode izdao je Pokrajinski zavod za zaštitu prirode, 7. marta, odnosno tri dana pre izdavanja lokacijskih uslova, a skoro mesec dana od podnošenja zahteva za lokacijske uslove (10. februar 2022).
 
Ministarstvo zaštite životne sredine odlučilo je da za ovaj projekat nije potrebna Studija o proceni uticaja na životnu sredinu.
 
Koridori su 6. aprila podneli i zahtev za izdavanje privremene građevinske dozvole za privremeni most sa saobraćajnicama. 
 
Inače, ugovor o izgradnji mosta u nastavku Bulevara Evrope sa vijaduktom potpisali su predstavnici Koridora Srbije, Ministarstva građevine i kineske firme "China Road and Bridge Corporation" u Gradskoj kući u Novom Sadu, 19. marta ove godine.
 
Iz obraćanja prisutnih saznalo se da sada sledi izrada projekta i da će zatim na izgradnji biti angažovan CRBC, što znači da neće biti tendera, a izneta je i cena od 175,5 miliona evra, koja je veća od prethodno pominjanih 130-140 miliona evra. 
 
Iako su događaju prisustvovali novinari, ugovor im nije dat na uvid i nije im dozvoljeno postavljanje pitanja. Ovim se samo nastavila netransparentnost u vezi sa ovom investicijom koju je Vlada Srbije proglasila za projekat od interesa za državu, što je omogućilo da se o svemu pregovara i radi iza zatvorenih vrata. 
Radovi na pripremi gradilišta započeti su još pre nekoliko meseci, iako je privremena građevinska dozvola data samo za jednu parcelu. Uz to, u Novom Sadu se deo javnosti protivi gradnji mosta na ovaj način jer obilaznica dovodi teretni saobraćaj u sam grad, a pre oko dve godine, tu je iznenada docrtan vijadukt. 
 
Lokacijski uslovi za izgradnju novog mosta izdati su još početkom februara ove godine, iako javnost još uvek nije videla projekat mosta koji, takođe, radi CRBC.
 
Najpreciznije informacije koje do sada postoje videli smo u lokacijskim uslovima za most u kojima se navodi da je predviđeno da most ima minimalno dve saobraćajne trake po smeru za drumska vozila, minimalno dve dvosmerne biciklističke staze i minimalno dva trotoara za dvosmerno kretanje pešaka. Takođe, iz istog dokumenta vidi se da planirana trasa počinje između ulica Tone Hadžića i Braće Grulović, vijaduktom dužine 0,9 kilometara koji ide do Ulice 1.300 kaplara.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Mastodont

    11.04.2022 11:54
    @Informisite se

    E pa onda važi, odmah ćemo prestati da se protivimo upropašćavanju naše životne okoline ako će to gradu približiti sela i divlja naselja po Fruškoj gori. Evo sve trčimo...
  • Moo

    10.04.2022 12:19
    @informisite se
    Preskup projekat za lokalni most! I sa ovim nenormalnim cenama čelika gradiće se paralelni most od tog materijala?! Kinezi su sad gradili most ka Pelješcu, u Hrvatskoj, pa nisu pravili paralelni/radni most, izgurali su taj projekat bez njega! A gradonačelnikov posao je opravda gradnju tog mosta po svaku cenu, tako da ništa neću da premoravam i slušam. I ništa mu ne verujem.
  • Komparacija

    09.04.2022 00:30
    EU - mostovi spajaju ljude
    Vojvodina - mostovi razdvajaju ljude

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti