U Novom Sadu horizontalnu saobraćajnicu postavlja JKP "Put", a u nešto manjem obimu, kada je reč o parkinzima, JKP "Parking servis". Ovaj posao se obavlja pretežno u doba godine kada su temperature više, iznad 10 stepeni, i kada nema padavina, jer je to potrebno da bi se boja zadržala na asfaltu.
Kako za ove radove nije neophodan neki drugi poseban uslov, sem da "Put" ima farbu i spremne radnike, novosadski vozači se pitaju zbog čega se farba pre podne i u vreme špiceva, kada je na ulicama mnogo više vozila. Farbanje horizontalne signalizacije dovodi do zatvaranja saobraćajne trake, pa je i sama vožnja komplikovanija i sporija.
"Stalno se ponavlja ista slika - kolona i svi trube i čeka se da se prođe, a osam je ujutru i svi jure na posao. Dok stignem na raskrsnicu ili deo puta gde je zagušenje, pokušavam da shvatim kakav se sudar dogodio ili nešto slično, ali ne, onda vidim da su razlog zastoja putari koji farbaju zebru ili nešto slično. Tako je stalno iz godine u godinu i ko da namerno to rade, jer ih viđam samo prepodne. Zašto to ne rade lepo noću, kada nema skoro i nema saobraćaja?", pita se tridesetogodišnji novosadski vozač.
Uz to, ima Novosađana koji kažu da su viđali putare da farbaju vikendima ili praznikom, kada je manje saobraćaja, ali da i tada znaju da naprave gužvu.
"Ne znam kako oni prave raspored rada, ali jednom, pre nekoliko godina, video sam ih da rade vikendom, ali na pogrešnom mestu i u pogrešno vreme. Bilo je osam ujutru, išao sam Sentandrejskim i napravio se red ispred mene, posle mosta na kanalu. Mislio sam da je gužva zbog nekog sudara, jer je Najlon i tada ima više vozila, kad ono ne, bili su putari koji su baš u nedelju ujutru radili na farbanju signalizacije u tim ulicama oko Najlona. Samo su napravili još veću i nepotrebnu gužvu, a mogli su to da urade samo par sati kasnije, kad se pijaca isprazni", navodi jedan Novosađanin.
Građani koji su se obraćali 021.rs pitaju najviše zašto putari ne rade noću i da li postoji neki problem, tehnički ili finansijski koji sprečava "Put" da radi u terminima kada neće ometati redovan saobraćaj.
U JKP "Put" su na nekoliko pitanja 021.rs o obeležavanju horizontalne signalizacije, u vezi sa rasporedom, zašto se ne radi noći, postoje li tehnički ili finasijski razlozi da se izbegava rad u terminima kada ima manje vozila na ulicama, odgovaraju birokratski. U dve rečenice poručuju da rade i vikendima i noću.
"Obeležavanje horizontalne signalizacije vršimo prema nalogu i prihvaćenom planu Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije, a u skladu sa raspoloživom projektnom dokumentacijom za obeležavanje horizontalne signalizacije. Tehnologiju izvođenja radova usklađujemo sa vremenskim uslovima, u letnjem periodu kada su veće temperature radimo noću, a JK P“PUT“ u kontinuitetu izvodi radove i vikendom tokom cele godine", stoji u dopisu "Puta" za 021.rs.
Ovo nije novi problem već traje dosta dugo, čemu svedoči i OVAJ tekst portala 021.rs iz 2011. godine. Tada smo na pitanja o tome zašto se ne radi noću, od uprave "Puta" dobili malo opširniji odgovor, u kojem se, između ostalog, kaže i da se rad noću izbegava iz bezbednosnih razloga, osim na bulevarima, zbog slabe rasvete.
Komentari 35
Kina
Farba se osusi u sekundi!
Eto resenja da se farba brze i trajnije. Bukvalno brzosuseca farba i kraj
Лиманац
Gari sa Naselja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar