U planu kompletna obnova i novi izgled Bulevara cara Lazara: Sređivaće se kolovoz i sve staze

Novosadski urbanisti u narednim godinama u planu imaju kompletnu rekonstrukciju i novi izgled Bulevara cara Lazara, uključujući sanaciju kolovoza, pešačkih i biciklističkih staza, kao i zelenila.
U planu kompletna obnova i novi izgled Bulevara cara Lazara: Sređivaće se kolovoz i sve staze
Foto: 021.rs

Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije putem tendera bira projektanta koji će izraditi detaljnu tehničku dokumentaciju saobraćajnih površina sa pratećom infrastrukturom na Bulevaru cara Lazara.

Reč je o osnovi za buduće radove, koji će obuhvatiti i sve raskrsnice na ovom bulevaru dugom oko 2,7 kilometara, koji ima rang gradske magistrale.

Stanje ovog bulevara danas
 
Kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji gradske uprave, Bulevar cara Lazara je deo primarne mreže saobraćajnica u Novom Sadu i kroz njega prolazi ogromno saobraćajno opterećenje, naročito motorizovani saobraćaj.
 
Prva celina proteže se od Keja žrtava racije do raskrsnice sa Stražilovskom, a njen geometrijski profil nije potpuno realizovan. Druga celina se proteže od Stražilovske do Kola srpskih sestara i kompletno je realizovana, a treća celina počinje od Ulice kola srpskih sestara i ide do raskrsnice sa Cara Dušana, odnosno Iva Andrića i ima pun profil kolovoza, ali sa severne strane nije kompletno formirana regulaciona linija u skladu sa planskom dokumentacijom - nedostaje biciklistička staza. 
 
Raskrsnica Bulevara cara Lazara i Bulevara oslobođenja je jedna od najopterećenijih u gradu, naročito nakon izgradnje Bulevara patrijarha Pavla i "Promenade" i, na osnovu merenja, ova raskrsnica u špicu radi na granici svojih kapaciteta.
 
To se odnosi i na gotovo sva leva skretanja u zoni raskrsnice, koja se odvijaju iz drugog ili čak trećeg ciklusa. Raskrsnica je opterećena i velikim brojem pešaka i biciklista, ali i javnim prevozom koje nema svoju odvojenu traku. Još jedna izuzetno opterećena je raskrsnica sa Cara Dušana i Iva Andrića, a izgradnjom stambenog kompleksa u bloku između cara Dušana, Bulevara cara Lazara i Bulevara Evrope intenzitet saobraćaja će se još povećati, navode stručnjaci iz uprave.
 
Na određenim deonicama bulevara je korenov sistem stabala uništio biciklističke staze i parking mesta. 
 
Šta je u planu?
 
Cilj nadležnih je sanirati kolovoz i sve ostale saobraćajne površine. Projektno rešenje treba da testira nosivost kolovoza, da predvidi mere sanacije, kao i eventualne nivelacione korekcije na obodima, da se isplanira rekonstrukcija instalacija, ali i svih pešačkih, biciklističkih staza, parkinga i autobuskih stajališta koji budu obuhvaćeni neophodnim radovima.
 
Fokus nadležnih je izmena šeme parkiranja tako da ono ne bude upravno, već koso parkiranje, što će "osloboditi" biciklističke staze, koje bi u budućnosti trebalo da budu proširene i postanu obostrane.
 
Rekonstrukcija bi trebalo da obuhvati i poprečne raskrsnice, sa biciklističkim i pešačkim stazama, osim raskrsnice sa Fruškogorskom ulicom, za koju već postoji tehnička dokumentacija. Izabrani projektanti uz ceo posao treba da uzmu u obzir i činjenicu da će se kej sa izgradnjom novog mosta Franca Jozefa povezivati sa Bulevarom cara Lazara, ali i da će u celu ovu priču biti uključen i novoplanirani "turbo" kružni tok.
"Kroz novu intervenciju na prostoru Bulevara cara Lazara potrebno je obogatiti postojeći gradski prostor kroz urbani dizajn javnog prostora i infrastrukture, sa ciljem da se obezbedi lepo i održivo urbano okruženje. Planskom dokumentacijom posebna pažnja poklonjena je kretanjima pešaka, biciklista, vozila javnog prevoza i automobila", navodi se u dokumentaciji. 
 
 
U planu su mini trgovi i urbani džepovi, klupe, česme, info-panoi, sređena autobuska stajališta, kao i moderni elementi vizuelne komunikacije i javna rasveta. Postojeće zelenilo treba održati, ali i planirati novo koje će se uklopiti u prostor.
 
Za ovaj posao će izabrani projektant biti plaćen najviše 45,8 miliona dinara, a rok koji će imati neće biti duži od 240 kalendarskih dana. Rok za podnošenje ponuda u ovoj javnoj nabavci je 10. novembar.
  • Aleksandar

    13.10.2022 12:21
    Kolovoz
    Vama je kompletna infrastruktura u ku..u, ne postoji niti jedan metar ulice da može normalno da se vozi ili hoda....
    Izgleda da je u najavi mega stručni projekat u vidu drpanja iz budžeta
  • sanja

    12.10.2022 11:49
    ništa ne dirajte. uzmite pare i idite. samo ništa ne dirajte.
  • Лиманац

    12.10.2022 10:41
    Поздрављам
    Подржавам пројекат свеобухватне обнове Булевара цара Лазара и верујем да ће иновативна решења, која ће бити примењена приликом реконструкције, умногоме решити постојеће проблеме, како оне у вези са одвијањем саобраћаја и паркинг-места, тако и оне везане за инфраструктуру и зелене површине.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Da li će Novosađani slušati Beograd?

Po prvi put od 2016. godine deluje da je opozicija u Novom Sadu koliko-toliko na nogama. Nije sjajno, ali je rezultat koji bi prodrmao aktuelnu vlast bio na vidiku.