Novosadski GSP ima opremu za vremenske karte, ali je ne koristi

GSP "Novi Sad" poseduje opremu koja bi omogućila građanima da kupuju vremenski oročene karte, ali da bi se to primenilo, potrebno je promeniti tarifni sistem.
Novosadski GSP ima opremu za vremenske karte, ali je ne koristi
Foto: 021.rs
Nedavni početak primene elektronskih karata u gradskom i prigradskom prevozu u Novom Sadu podstakao je razgovore u javnosti o tome zašto GSP nema druge načine naplate prevoza, kao što su SMS poruke, "QR" kod, vremenski oročene karte, plaćanje direktno Visa ili Mastercard karticama na validatorima...
 
Ovo je posebno podstaknuto time što se iz specifikacije opreme za elektronsku naplatu, koju čine softver, konzola i validator, vidi da GSP već nekoliko godina poseduje sve što je neophodno da se to primeni.
Povoljnost ovakvog sistema vidi se na primeru Beograda, gde vremenska karta od 90 minuta košta 50 dinara i može da se plati jednom SMS porukom. Ovo bi značilo da bi Novosađani mogli da se voze više puta autobusom gradskog prevoza, bez da svaki put prilikom ulaska u vozilo plaćaju kartu.
 
U GSP za 021.rs potvrđuju da poseduju odgovarajuću opremu, ali ne objašnjavaju zašto nije predloženo donošenje potrebnih odluka kako bi se uvele vremenske karte.
Objašnjavaju da trenutni tarifni sistem ne predviđa mogućnost vremenskih karata.
 
"Zonsko-tarifnim sistemom koji je u primeni u Novom Sadu nije predviđena opcija vremenske karte za prevoz. Međutim, prilikom nabavke sistema za elektronsku naplatu, JGSP 'Novi Sad' se odlučio za kupovinu softvera i opreme koji omogućava i takav vid plaćanja, kako bi se mogle podržati eventualne promene tarifnog sistema", kažu u gradskom prevozniku.
 
U GSP dodaju da su plaćanja bankovnim karticama i putem QR koda naredni koraci koje će preduzeće preduzeti kako bi putnicima pružilo široku lepezu mogućnosti kupovine karata za prevoz.
Prema zakonskim propisima inicijativu za promenu tarifnog sistema mogu pokrenuti i GSP, kao i Uprava za saobraćaj, Gradsko veće, Skupština grada, a na kraju može da bude i putem građanske inicijative. 
 
Od 5. februara karta kupljena kod vozača za gradsku vožnju košta 100 dinara, a na prigradskim linijama 150, dok su elektronske karte 65, odnosno 110 dinara. 
  • Biba

    10.02.2024 18:38
    Prigradski
    A šta ke sa nama što smo van teritorije Novog Sada a voze nas autobisi GSP-a, nas niko ne spominje a karte su poskupele. Spomenuo je već neko dnevnu kartu za Temerin. Tako je i za rakovac sa 380 na 510. Šta je i sa peronskom kartom? GSP je vlasnik autobuske stanice i naplačuje peronsku uslugu za vožnju njihovim autobusom
  • Lala

    10.02.2024 18:27
    Ko nas gradjane pita...
    Koliko sam čuo, svojedobno je i u Subotici bio takav sistem koji su kod nas uveli, jedva su ih se rešili i prešli na mnogo bolji. Neko se kanda prilično učipio kad se ovakav katastrofalni način naplate uveli u NS. Nešto mi miriše da kad su odlučivali, posao dobija onaj ko da veću proviziju onom ko odlučuje.
  • Temerinkinja

    10.02.2024 06:57
    Temerinac
    Ovo je prevara. Dnevna karta je u Gras-u, pre poskupljenja je bila 350din.a sad je 500din.,ne može se platiti e-novčanikom, zašto? Neka se Temerin izjednači sa Beogra- dom.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti