Vesić: Sve pruge u Vojvodini biće rekonstruisane

Ministar građevinarstva, saobaćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da će sve pruge u Vojvodini biti potpuno rekonstruisane, a železnički saobraćaj kroz nekoliko godina postati dominantan.
Vesić je za RTV rekao da će deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice, duga 108 kilometara, biti završena šest meseci pre novog roka, što je bio kraj godine, a čak godinu dana pre prvobitnog roka koji je predviđao završetak radova polovinom 2025, navodi se u saopštenju ministarstva.
 
"Već u avgustu će holandska kompanija 'Rikardo' uraditi sertifikaciju pruge za standarde Evropske unije, a onda će 'Dojče ban' od 1. do 15. septembra uraditi tehnički prijem, kako bismo počeli sa testiranjem pruge. Za to će biti potrebna oko tri meseca i u decembru će krenuti redovne linije Beograd - Novi Sad - Subotica", rekao je Vesić.
Od Beograda do Subotice putovaće se sat i 10 minuta i to će potpuno promeniti način života ljudi koji žive na trasi brze pruge, dodao je ministar.
 
"Mađarska strana nas uverava da će svoju deonicu, do granice sa Srbijom, završiti 2026. godine, kako bismo 2027. mogli da putujemo brzom prugom do Budimpešte od Beograda za dva sata i 45 minuta", rekao je Vesić.
Dodao je da će pasoške kontrole biti u Beogradu, Novom Sadu, Subotici i Budimpešti, kako bi se ubrzao protok putnika, bez zaustavljanja na granici. 
 
Takođe, ukazao je da se privode kraju projekti obnove 250 kilometara regionlanih pruga u Vojvodini, među kojima ona od Pančeva preko Zrenjanina i Kikinde do Subotice, duga oko 200 kilometara, kao i pruga Vrbas - Sombor, koja je sada u veoma lošem stanju.
 
"One će biti preuređene, elektrificirane, sa novom signalizacijom, predviđene za brzine od 120 kilometara na sat", istakao je Vesić.
 
Dodao je da je u fazi projektovanja još jedna pruga Subotica - Sombor - Bogojevo - Sajlovo - Novi Sad.
 
"Ako tome dodamo da već radimo na projektu rekonstrukcije pruge Beograd - Vršac - rumunska granica i da radimo na projektu autoputa Beograd - Vršac - rumunska granica, sa brzom saobraćajnicom do Bele Crkve, to govori da će sve pruge u Vojvodini biti potpuno rekonstruisane, a železnički saobraćaj dominantan", naznačio je Vesić.
 
Spomenuo je i Fruškogorski koridor, dužine gotovo 48 kilometara, u okviru kog će do juna 2026. godine biti gotova oba mosta u Novom Sadu, koja se sada grade.
 
"Do kraja ove godine će na Fruškogorskom koridoru biti završeno sve osim dva mosta, tako da će taj projekat biti gotov do juna 2026. godine. Vojvodina će biti premrežena auto-putevima i brzim saobraćajnicama", zaključio je Vesić.
 
Najavio je i da će u aprilu biti završena kompletna rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu.
Podsetimo, u Vojvodini je 2022. godine počelo uklanjanje 400 kilometara stare pruge. U pitanju je 15 deonica sa kojih su šine i pragovi uklonjeni. "Infrastruktura" je potpisala ugovor sa kompanijom ZGOP iz Novog Sada o prodaji šina, skretnica, skretničkih delova i kolosečnog pribora prilikom demontaže. Reč je o oko 25.000 tona sekundarnih sirovina, čijom prodajom u staro gvožđe je ovo javno preduzeće zaradilo nešto više od 302 miliona dinara. Vrednost otpadnih drvenih železničkih pragova koji su na ovaj način uklonjeni iznosi oko 6,8 miliona evra.
 
U Infrastrukturi železnice Srbije su ranije rekli da je reč o prugama čije funkcionisanje i održavanje ni na koji način nije bilo isplativo, kao i da bilo kakve nove investicije i popravke nemaju ni ekonomsko, ni saobraćajno opravdanje. 
  • mile

    14.03.2024 18:10
    Ona jedna koja nije izvađena, jer treba Srbijici.
  • Pogodi ko je

    14.03.2024 13:29
    Gde je onaj izdajnik, cirilicni limanac da objasni zasto je to dobro sto su srbijanci pokrali vojvodjanske pruge? I tu jednu sto su ostavili ce skrnavo uraditi.
  • Бор Боранин

    14.03.2024 13:06
    ŠTO ZABORAVISTE ISTOČNU SRBIJU
    Vesiću, nema niko protiv rekonstrukcije pruga u Vojvodini, ali Timočani imaju protiv što se ne izvrši rekonstrukcija i saniranje pruga i lokomotive u na liniji Požarevac- Niš. Pruge su dotrajale i ima po desetak iskliznuća vagone sa pruge, bilo je i smrtnih slučajeva.Voz iz vremena Velje Iliča, kupljene kao staro gvožđe iz Švedske, više ne saobraćaju na liniji Zaječar-Majdanpek, već putnike voze autobusi Bortravela od železnićke stanice do sledeće železničke stanice. Osim pruga i putevi su takođe u mnogo lošem stanju. Obaveštavam Vesiću tebe i tvog šefa ΛV da i u Istočnoj Srbiji još uvek žive srpski državljani, plaćaju porez i glasaju za Srbiju. Oni vas mole da se okrenete već jednom I tom delu Srbije, a ne samo Šumadiji I Vojvodini, sram vas bilo neprijatelji građana I građanki Istočne Srbije.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti