Ima li šta lakše, no obećati: Završetak pruge Novi Sad-Subotica više puta najavljivan (pred izbore)

Radovi na brzoj pruzi Novi Sad-Subotica trebalo bi da budu završeni za nešto više od dva meseca, ali ovo nije prvi put da građani čuju ovakvu najavu.
Ima li šta lakše, no obećati: Završetak pruge Novi Sad-Subotica više puta najavljivan (pred izbore)
Foto: 021.rs (ilustracija)
Sagovornici Danasa podsećaju da je ova pruga najavljivana još od 2015. godine, a da je ministar građevinarstva Goran Vesić rekao da će biti završena 30. jula ove godine.
 
Prema Vesićevim rečima, radovi na brzoj pruzi počeli su 1. jula 2022. godine. Međutim, kako je Danas ranije pisao, radovi na ovoj pruzi traju još od 2017. godine, iako je tadašnja ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović početak izgradnje predviđala za 2015. godinu. Sa radovima na deonici od Novog Sada do Subotice počelo se u novembru 2021. godine.
Građevinski inženjer Danijel Dašić za Danas navodi da ministar Vesić, po starom običaju, pokušava da skocka stvari.
 
"Kao što znamo iz iskustva sa Trgom u Beogradu, to mu retko i uspeva. Ali Tik-Tok ministri očito imaju svoje metode. Tako da znamo da je skoro pre 10 godina, početkom januara 2015. tadašnja ministarka Zorana Mihajlović, početak radova najavila za kraj te godine, a završetak za dve godine... I tako, od izbora do izbora, sledila su obećanja, što bi inspiransan Vojvodinom rekao Đorđe Balašević 'ima li šta lakše, no obećati'", podseća sagovornik Danasa.
 
On ukazuje na to da su rokovi za završetak menjani pre i posle svakih izbora, od 2016. do 2028. godine.
"Najave su menjane, tako da je jedno vreme to bilo samo za prugu do Novog Sada, pa onda je Soko obećan da sleti jednog dana i do Subotice. Za to vreme, Mađari imaju svojih problema sa EU administracijom i kineskim načinom rada", podseća Dašić. 
 
On ocenjuje da je najverovatnije kineski predsednik Si Đinping naradio da sve mora biti gotovo što pre, za transport robe od luke Solun do Budimpešte, kao glavnog distributivnog centra Kine u Evropi.
 
Inženjer saobraćaja Karlo Polak za Danas navodi da ovo nije, kako je Vesić rekao, "najbrže izgrađena pruga na svetu".
 
"Vezano za brzinu radova, upravljačka elita koja je došla na vlast 2012. ima jednu od najsporijih građevinskih operativa u istoriji Srbije. Imamo čitav sistem običnih kapitalnih remonta koji su se razvlačili po pola godine, pa i po nekoliko godina", podseća sagovornik Danasa. 
Iako bi prema najavama pruga brzo biti završena, to ne znači da će odmah biti puštena u rad. Neophodna su testiranja i vozila i pruge i signalne opreme
  • Volkot

    28.05.2024 15:02
    ...
    ni zeleznicku stanicu u Novom Sadu jos niste zavrsili
  • Mićo

    28.05.2024 13:52
    @Ево решења
    Plodna vojvođanska zemlja?

    Plodna zemlja uopšte?

    Ko je izgradio fabriku guma u sred Vojvodine, opozicija?

    Ko već 3+ godine pokušava da dovede Rio Tinto i napravi fabriku na sred plodne zemlje, opozicija?

    E bote moj.
  • Goran

    28.05.2024 13:50
    Ma pričajte šta hoćete,sipajte vatru i mržnju koliko hoćete,al će te se i vi voziti do Subotice kao što ste na proteste u BG išli prugom i vozom čiju ste gradnju baš pljuvali.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Olimpijske vrednosti u DDOR osiguranju

DDOR, zvanično osiguranje Olimpijskog tima Srbije, u saradnji sa Olimpijskim komitetom Srbije, partner je niza izložbi posvećenih olimpijskim vrednostima.