TAJMLAJN O rekonstrukciji Železničke stanice: Put koji je vodio u propast
Rekonstrukcija stanične zgrade u Novom Sadu počela je 4. septembra 2021. godine. Konačno je završena u julu ove godine.
Foto: 021.rs
A u petak, 1. novembra 2024. godine, zbog (ne)rekonstruisane zgrade okončano je 14 života, dok su tri još uvek ugrožena.
U pokušaju da pronađu šta je pošlo naopako, stručnjaci, mediji i građani, sada se osvrću na sve ono što se radilo, kako se radilo, a i kako se krilo tokom radova.
Od početka rekonstrukcije pa do danas, stanica je imala jedno svečano otvaranje viška, s obzirom na to da je dva puta otvorena, a svakako i jednu tragediju previše.
Rekonstrukcija zgrade Železničke stanice zvanično je počela 4. septembra 2021. godine. Najavljeno je tada da se u prvoj fazi grade prvi i drugi kolosek na peronu broj jedan, a da će druga faza podrazumevati završetak ostalih koloseka u stanici.
Osim toga, najavljena je zamena fasade kompletne stanice.
Stanica je "ulickana" za dolazak mađarskog premijera Viktora Orbana i predsednika Srbije Aleksandra Vučića prvim "sokolom" koji je pristigao u Novi Sad 19. marta 2022. godine.
Voz je iz Beograda stigao za 33 minuta. Da dočeka voz, ili verovatnije, predsednika Srbije, na stanici se "spontano" okupila masa od više stotina građana.
Kako je pisao 021.rs, videlo se tada da je stanica samo delimično obnovljena. Deo stanične zgrade prema Kisačkoj ulici koji je bio nezavršen, bio je prekriven velikom zavesom od više stotina kvadrata.
U govoru održanom ispred stanične zgrade, predsednik Srbije Aleksandar Vučić naglasio je koliko ga raduje ovaj projekat.
"Ja ne mogu da vam opišem koliko sam ponosan. Posle skoro 60 godina obnovili smo ovu stanicu. Posle mnogo godina, moći ćete neverovatnom brzinom da stignete od Beograda do Novog Sada. Deo naših snova počeo je da se ostvaruje. Danas ponosno Srbija u upotrebu pušta najmoderniju evropsku železničku deonicu, sa najboljom pratećom opremom i bezbednosnim sistemima. Naše brze pruge gradili su naši kineski i ruski prijatelji. Nadzor su sprovodili Nemci, a vozove isporučili Švajcarci. A bogata i jaka Srbija sve to plaća."
Šest meseci nakon "ušminkavanja" i otvaranja za prvi brzi voz, stanična zgrada počela je da prokišnjava i delimično je zatvorena. Kako je objavio 021.rs 28. septembra 2022. godine, čekaonica za decu je zatvorena jer je prostorija puna vode, a postavljeno je i obaveštenje o zabranjenom prolazu i izmenjenom prilazu toaletu.
Poslednjeg dana marta 2023. godine pomoćnik rukovodioca izgradnje brze pruge od Novog Sada do Subotice Veselin Simović izjavljuje da će radovi biti završeni do kraja leta 2023. godine.
Nakon prokišnjavanja, javljaju se novi problemi. Portal 021.rs 1. juna 2023. godine piše da je u staničnoj zgradi došlo do odronjavanja. Nadležne smo pitali da li će sanirati ovaj problem u što skorijem roku, ali nikada nismo dobili odgovor.
Ponovo dolazi do privremenog zatvaranja, i to sredinom januara ove godine. Jedino vozovi koji saobraćaju ka Beogradu imaju pravo na korišćenje perona glavne stanice, a unutar zgrade se menja sve - i plafon i pod i fasadna stolarija.

Ministarstvo saobraćaja 23. januara 2024. godine odbija da na zahtev 021.rs otkrije podatke o rekonstrukciji stanične zgrade u Novom Sadu, jer kineski izvođač ne želi da oni budu dostupni javnosti pre završetka projekta. Pre odgovora portalu 021.rs Ministarstvo je kontaktiralo "kinesku ugovornu stranu" koja ih je obavestila da "nije saglasna da se bilo koji podaci iz ugovora i u vezi sa ugovorom dostavljaju trećim licima pre završetka projekta, odnosno pre dobijanja potvrde o dobro urađenom poslu". Tri dana kasnije, portal se žali Povereniku za informacije od javnog značaja. Odgovor nismo dobili.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić 4. februara ove godine objavljuje da će po završetku radova stanična zgrada u Novom Sadu biti potpuno moderan objekat. Vesić je istakao da se rekonstruiše i plato ispred stanične zgrade, koji do sada nije obnavljan, već je samo rađeno popločavanje prema peronima, a biće urađena i nova fasada.
U preduzeću "Infrastruktura železnice Srbije" za 021.rs 6. februara 2024. godine navode da je rok za završetak radova na novosadskoj železničkoj stanici je 31. decembar ove godine, a da se istog dana očekuje se i završetak radova na kompletnoj deonici Novi Sad-Subotica-Kelebija.
Iz "Infrastrukture" za 021.rs tada govore da je u toku izvođenje druge faze radova rekonstrukcije, dogradnje i adaptacije. Oni objašnjavaju da je reč o radovima na demontaži i rušenju, betonskim, armiračkim, zidarskim, suvomontažnim i izolaterskim radovima. Takođe, postavlja se i aluminarija i radi se bravarija. Radi se na čeličnoj konstrukciji, postavlja se mobilijar i postavljaju se hidrotehničke i termotehničke instalacije.
Na upit 021.rs za dostavljanje ugovora i aneksa ugovora u vezi sa ovom rekonstrukcijom, "Infrastruktura železnice Srbije" navodi da ovi radovi nisu izdvojeni posebnim ugovorom, već su deo opšteg Komercijalnog ugovora koji se odnosi na celu deonicu pruge Novi Sad-Subotica-Kelebija. Oni dodaju da je uz ovaj ugovor potpisano i tri aneksa.
Tačno mesec dana kasnije, u martu 2024. godine, "Infrastruktura železnice Srbije" objavljuje video o napretku radova na Železničkoj stanici u Novom Sadu. Kako se navodi u videu, radovi koji su u toku obuhvataju završetak zamene mermernih površina na kompletnoj staničnoj zgradi, završetak izolatorskih radova na ploči stanične zgrade, kao i završetak svih kolosečnih kapaciteta na stanici Novi Sad. Osim toga, vidljiva je i galerija sa unutrašnje strane koja se nalazi u istom nivou kao nadstrešica sa spoljašnje strane.
Stanična zgrada ponovo je svečano otvorena 5. jula 2024. godine, ali samo uz prisustvo odabranih medija. Ovi mediji objavili su da su radovi uspešno završeni.
Svečanom otvaranju drugog dela rekonstrukcije, u sklopu projekta izgradnje brze pruge ka Subotici, prisustvoli su gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, kao i predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković.
Kako je tada navedeno u saopštenju Pokrajinske vlade, Gojković je izrazila zadovoljstvo što je železnička stanica u Novom Sadu završena, i što će "od danas građani Novog Sada i svi putnici, koji dolaze i odlaze iz našeg grada, moći da u ovom savremenom delu železničke stanice na najmoderniji, bezbedan i najefikasniji način obezbede sebi kartu".
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić istakao je da je Železnička stanica Novi Sad, koja je rekonstruisana u dve faze, od danas potpuno u funkciji.
"Uz uslove Zavoda za zaštitu spomenika sačuvan je izgled stanice kakav je imala ranije, po čemu je i poznata."
U drugoj polovini oktobra portal 021.rs dobija više dopisa građana koji se raspituju kakvi su to ponovo radovi pokrenuti u staničnoj zgradi. Novinari našeg portala upućuju pitanja JP "Infrastruktura železnice Srbije" u vezi sa navedenim radovima. Odgovor ne dobijamo.
U petak, 1. novembra dolazi do kulminacije svih loših odluka, tajnih radova i nemara. Nadstrešnica koja nije, po rečima nadležnih, obuhvaćena rekonstrukcijom, pada na građane, ubivši njih četrnaestoro i teško ozledivši troje.
Dan kasnije traje prebacivanje krivice zbog neuključivanja nadstrešnice u rekonstrukciju na niže instance, a na društvenim mrežama pojavljuju se fotografije i snimci koji pokazuju da tu jeste bilo radova. Osim toga, vidljivi su i radovi u unutrašnjosti stanice na galeriji koja se "naslanja" upravo na deo koji se juče sručio na građane.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Slobodan univerzitet pokrenuo Registar pravnog nasilja i zloupotrebe institucija
20.12.2025.•
0
Akademska mreža Slobodan univerzitet pokrenula je Registar pravnog nasilja i zloupotrebe institucija.
Nepoznata osoba zapalila novogodišnji vozić na Trgu slobode
20.12.2025.•
1
Nepoznata osoba sinoć je zapalila dekorativni praznični vozić koji se u okviru manifestacije Novosadski Zimzolend nalazio na Trgu slobode.
I na ovaj tmurni dan ima lepih vesti: U Novom Sadu rođeno 14 beba, među njima i bliznakinje
20.12.2025.•
0
U Novom Sadu je u protekla 24 časa rođeno 14 beba.
Kakvog je kvaliteta vazduh u Novom Sadu danas: Ovo su zvanični podaci
20.12.2025.•
12
Vazduh u Novom Sadu je danas umereno zagađen, pokazuju podaci Agencije za zaštitu životne sredine.
Za sanaciju nebezbedne kupole u Jovinoj gimnaziji iz pokrajinskog budžeta 56,4 miliona dinara
20.12.2025.•
18
Pokrajinska vlada će sa 56,4 miliona dinara finansirati radove na sanaciji krovne kupole na objektu Gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj".
Novosađani, vojska vas ponovo poziva na dobrovoljno služenje vojnog roka
20.12.2025.•
47
Javni konkurs za prijavu kandidata za dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem i kurs rezervnih oficira Vojske Srbije je otvoren, navodi Centar Ministarstva odbrane Novi Sad.
Jaćimović rekao da u nedelju vozi studente na skup u Novi Pazar - "makar mi oduzeli autobuse"
20.12.2025.•
6
Prevoznik Milomir Jaćimović izjavio je da će organizovati prevoz za studente iz Novog Sada koji planiraju odlazak na protest u nedelju, 21. decembra u Novi Pazar.
Uređenje gradskog jezgra: Raspisan tender za radove od 640 miliona
19.12.2025.•
11
Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije raspisala je novi tender za uređenje Ulice Modene i dela Ilije Ognjanovića, a vrednost radova procenjena je na 640 miliona dinara, sa uračunatim porezom.
Šest meseci zatvora Novosađaninu zbog napada na ekipu Informera
19.12.2025.•
5
Novosađaninu Goranu Kajfešu, uhapšenom u avgustu zbog napada na televizijsku ekipu Informera, danas je izrečena kazna od šest meseci zatvora.
ANKETA: Podržavate li javno-privatno partnerstvo za GSP?
19.12.2025.•
25
JGSP "Novi Sad" je u sve većim problemima. Iako je poslednjih godina obnovljen vozni park, prosečna starost i dalje nije na zadovoljavajućem nivou.
Osumnjičenom za napad na ekipu Informera obezbeđen smeštaj kod Milomira Jaćimovića
19.12.2025.•
4
Autoprevoznik Milomir Jaćimović ponudio je smeštaj Goranu Kajfešu koji je i dalje u pritvoru, jer nema prijavljeno mesto prebivališta.
Nestašica đačkih knjižica u Novom Sadu: Problem pred kraj polugodišta
19.12.2025.•
15
Raspust u Novom Sadu i Vojvodini počinje od sledećeg utorka, a neki đaci još uvek nemaju knjižice, i trenutno ne mogu da ih pronađu.
Gradski prevoz u Novom Sadu: Planirano poskupljenje karata, bez plana za nove autobuse
19.12.2025.•
56
Javno gradsko saobraćajno preduzeće "Novi Sad" ni u 2026. godini ne planira nabavku novih autobusa, ali planira se povećanje cene karata.
Novosadska policija: Svesni da se alkohol konzumira tokom slava, apelujemo na sve učesnike u saobraćaju
19.12.2025.•
3
Policijska uprava u Novom Sadu apelovala je na sve učesnike u saobraćaju uoči slava i prazničnih proslava.
UNICEF uplatnice uz račune Informatike: Novosađani mogu da doniraju novac
19.12.2025.•
4
Novosađani će tokom decembra imati priliku da podrže unapređenje mentalnog zdravlja i blagostanja dece i mladih u Srbiji putem novčanih donacija.
Vazduh u Novom Sadu zagađen
19.12.2025.•
24
Vazduh u Novom Sadu ovog jutra je zagađen, pokazuju podaci Agencije za zaštitu životne sredine.
Tri dana gejming festivala na Novosadskom sajmu
19.12.2025.•
1
Festival posvećen gejmingu i popularnog kulturi Games.con, održaće se na Novosadskom sajmu od 19. do 21. decembra.
Lepe vesti: Rođeno 16 beba u Betaniji
19.12.2025.•
0
U prethodna 24 sata u novosadskom porodilištu Betanija rođeno je 16 beba.
Novosađanin pet meseci u pritvoru zbog napada na ekipu Informera: Skup podrške ispred suda
19.12.2025.•
2
Novosađanin Goran Kajfeš već pet meseci nalazi se u pritvoru zbog sumnje da je napao ekipu prorežimskog tabloida Informer, na protestu 15. avgusta u Novom Sadu.
Komentari 89
@Žika
Žika
Arhitektica
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar