Tunel "Iriški venac" dobio specijalno priznanje

Međunarodna konferencija o tunelima i podzemnim konstrukcijama održava se u Centru Sava uz prisustvo velikog broja stručnjaka iz te oblasti.
Svake godine ta svetska organizacija dodeljuje nagrade za dostignuća u toj industriji. Srbija, kao domaćin, van konkurencije, ove godine dobila je specijalno priznanje za tunel "Iriški venac" za doprinos tunelogradnji, prenosi RTS.
 
Tunelske cevi "Iriškog venca", budućeg najdužeg tunela u zemlji, biće probijene do kraja godine, najavljuju iz Koridora Srbije. 
Tunel dug 3,5 kilometara gradi se po najvišim međunarodnim standardima. 
 
Na auto-putevima u Srbiji trenutno ima 19 tunela, ukupno dugih 33 kilometara.
 
"Tuneli predstavljaju najkompleksnije građevinske poduhvate našeg vremena. Oni su izraz vrhunskog inženjerskog znanja, tehnološkog napretka, ali i strateške odluke jedne države da ulaže u povezivanje, u razvoj, u bezbednost, a time i u budućnost", rekla je ministarka građeviunarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević.
Stručnjaci iz tunelogradnje, iz celog sveta prvi put u Beogradu, diskutuju o projektima u regionu - održivim rešenjima, bezbednosti, digitalnim tehnologijama, energetskim tunelima i izgradnji beogradskog metroa.
 
"Srbija sada kreće sa investicijama i povezivanjem regiona. I jako je važno da dovedemo svetske stručnjake jer mi imamo odlične inženjere", smatra potpredsednica srpskog ogranka Međunarodnog udruženja za tunele i podzemne konstrukcije (ITA) Sanja Zlatanić.
 
Kako je dodala, važno je podeliti iskustva u vezi sa projektovanjem, izgradnjom tunela i podzemnih objekata, naročito u vezi sa sigurnošću tih objekata.
Više od 100 projekata konkurisalo je za nagrade međunarodnog udruženja za tunele i podzemne konstrukcije. Od 25 finalista, stručni žiri izabrao je najbolje u sedam kategorija.
 
Andrea Pigorini, predsednik Međunarodnog udruženja za tunele i podzemne konstrukcije (ITA), kaže da svake godine nagrade te organizacije prepoznaju najistaknutija dostignuća u podzemnom inženjerstvu širom sveta.
 
"Reč je o najistaknutijim projektima, najnaprednijim tehnologijama, opremi, najinovativnijim materijalima i najperspektivnijim mladima u tunelogradnji koji predstavljaju budućnost naše profesije", navodi Pigorini.
 
Trenutno se u Srbiji, u različitim fazama, gradi oko 480 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica. U pripremi je još više od 850 kilometara uz izgradnju novih tunela koji će predstavljati tehnička i logistička dostignuća na evropskom nivou.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • ja

    17.10.2025 10:00
    Reference
    Treba proveriti kakoje reference imaju firme koje rade tehničku kontrolu tunela. Jesu li one osposobljene za to i koje tunele su ranije kontrolisali. To je jako bitno i presudno za poverenje u njihovu stručnost. Pa da im verujemo!
  • Srbijanka

    05.10.2025 08:19
    Za srbiju
    Alo stručnjaci,ili bolje kontraši,svi ste mi jako vredni na svojim radnim mestima,važno je da su kafići sigurni i prepuni za vreme radnog vremena,a kad krenete starim putem preko Fruške gore u nju bacite sve što vam kod kuće nije trebalo,jednom smo videli i ostavljenog kućnog ljubimca rasnog kera ili je sam siroma pobegao od svog predobrog gazde,neka ste samo vi opljuvali te robijaše koji grade tunel,da ste vi tako fini ivredni kao oni gde bi nam kraj bio,vi to sve sudite po sebi?
  • Sremac

    04.10.2025 21:26
    Bez brige
    Kako da prođem kroz tunel kad prilaza nema, i kad misle da povežu tunel sa mostom?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti