Želite da očitate struju, ali su brojila zaključana ili visoko: Evo šta kažu u EDS-u

Elektrodistribucija Srbije omogućila je građanima da sami očitavaju strujna brojila, a za šta dobijaju i popuste. Međutim, mnogi se nalaze u problemu jer su im brojila ili zaključana ili su na visinama.
Želite da očitate struju, ali su brojila zaključana ili visoko: Evo šta kažu u EDS-u
Foto: 021.rs
Tako se portalu 021.rs obratila jedna Novosađanka, penzionerka, koja živi u Šarengradu na Novom naselju. 
 
"Kako građani da sami očitaju brojila kada su ormarići zaključani? Pošto su zaključani, šta mi treba da radimo, da ih obijamo? Verujem da takvih slučajeva ima i širom Srbije, ne samo u Novom Sadu, a niko nam ne objašnjava šta tada treba da radimo. Drugo, penzioneri nisu sposobni da se penju na merdevine i ne mogu svakog prvog u mesecu moliti komšije da to rade za njih. Iz ovih razloga je odluka da mi sami očitavamo brojila suluda i onda ćemo mi biti još kažnjeni da plaćamo 10 odsto više", napisala je ona.
Iz Elektrodistribucije Novi Sad (EDS) za 021.rs navode da svi ormari u kojima se nalaze brojila moraju biti zaključani iz bezbednosnih razloga, bilo da se nalaze u prostorijama stambenih zajednica, kućama ili na javnim površinama.
 
"Brave u tim ormanima otključavaju univerzalni ključevi koje većinom poseduje svako domaćinstvo ili se mogu nabaviti u bilo kojoj ključarnici", navode oni.
Što se tiče samog mesta i dostupnosti brojilima, kako kažu, to pre svega zavisi od terena, nasleđenog stanja iz perioda kada je objekat izgrađen i mogućnosti da se brojila postave na javnu površinu.
 
"Ukoliko se korisnik obrati nadležnoj Elektrodistribuciji sa konkretnim zahtevom, u skladu sa mogućnostima na terenu, brojila se mogu izmestiti ili postaviti nova brojila sa daljinskim očitavanjem", navode iz EDS-a u odgovoru za 021.rs.
Podsećaju da je izmenama Uredbe o uslovima isporuke i snabdevanja električnom energijom predviđena mogućnost samoočitavanja brojila. Naglašavaju da korisnici imaju mogućnost, ali ne i obavezu, da prijave stanje svog brojila, i to mogu da urade preko aplikacije za telefon.
 
Korisnici mogu prijaviti stanje svog brojila i preko Kontakt centra EDS-a na besplatan broj 0800 360 300, na sajtu www.elektrodistribucija.rs, putem mejla, kao i direktno na šalterima Elektrodistribucije Srbije. 
 
EDS dodaje i da su njihovi čitači na terenu i očitavaju brojila od 1. do 12. u mesecu. Korisnicima koji ne prijave potrošnju preko aplikacije do 6. u mesecu, utrošena električna energija biće očitana.
 
Svi korisnici koji imaju status daljinsko očitavanje ne treba da  prijavljuju stanje, jer njihova brojila očitava isključivo Elektrodistribucija Srbije.
 
"Korisnici koji sami očitaju brojilo imaće popust od šest odsto počevši od računa za oktobar ove godine, odnosno za potrošnju električne energije u oktobru, ukoliko do 20. u mesecu plate račun. To znači da ako od 1. do 6. novembra sami očitate brojilo i dostavite stanje i do 20. novembra platite račun, ostvarićete popust od šest odsto", navode oni za 021.rs.
 
Elektroprivreda Srbije saopštila je da za sva domaćinstva koja papirni račun za električnu energiju zamene elektronskim i plate ga do 20. u mesecu, dobiće popust od sedam odsto na računu za oktobar.
 
Osim toga, kako dodaje EPS, od računa za oktobar omogućen je i popust od šest odsto za domaćinstva koja sama očitaju stanje na brojilu, pošalju podatke EDS i plate račun do 20. u mesecu. 
 
"Takođe, i dalje je moguć stari popust od pet odsto za one koji račun izmire do 28. u mesecu. Važno je da građani znaju da domaćinstvo može da ostvari samo jedan popust i sami odlučuju koji će od ponuđenih iskoristiti", zaključuje EPS.
 
Kako da sami očitate strujomer i pošaljete očitano EDS-u, možete saznati OVDE.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • @Ajme Nama

    05.10.2025 21:27
    Ne koriste stanje iz maila
    Prijavljujemo mailom stanje na prijavastanja.ns@es.rs.
    Oni to što mi prijavimo uopšte ne stavljaju na račun nego sasvim druge cifre. Pritom, brojila koja su ugradili ne očitavaju daljinski nego konvencionalno a uvalili su ih kao "pametna" brojila.
    Kad pitamo EDS zašto u na računima druga stanja a ne ona koja smo poslali oni kažu da za račune zovemo EPS. Kad zovemo EPS sa istim pitanjem oni kažu da za stanje brojila zovemo EDS. I tako u nedogled.
  • Blind Man

    05.10.2025 00:51
    ???kako???
    Kako ću ja kao slepa osoba da pročitam stanje brojila kada ni ovi što vide ne mogu da pročitaju?
    Kako to da kada uplatim - platim račun na vreme taj novac stoji negde i piše da sam dužan i tako nemam popusta.
    Kako to da sam platio za postavku novog sata ( 300.000 hilj.din. ) a kažu da je njihovo vlasništvo?
    Kako to da kažu za penzionere sa malim primanjima da imaju popust od 1000 din po automatizmu - nešto ne piše na računu takva stavka ( popust )ili kako već....
    Kako to da ključ koji se spominje a vlasništvo je eps-a može da ima neko lice ako je to kažnjivo ( dajete ljudima ideju da otvore sat kako bi ih posle poslali na sud jer su dirali - otvarali sat i sada moraju da plate kaznu )
    I mogao bi ovako do sutra ali eto voleo bi odgovor bar na 1 pitanje KAKO
  • Ajme Nama

    04.10.2025 11:44
    @Mučenje naroda
    Može se poslati na e-mail za Novi Sad na
    prijavastanja.ns@es.rs
    a za druge regione druga adresa, (npr. za Sombor umesto ns treba so)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti