Izgradnja mosta na Dunavcu možda 2015.

Izgradnja pešačko-biciklističkog mosta preko Dunavca mogao bi da počne 2015. Tome u prilog ide činjenica da je investicionim programom za 2015. godinu predviđeno izdvajanje 100 miliona dinara za izgradnju mosta.
Izgradnja pešačko-biciklističkog mosta preko Dunavca mogao bi da počne sledeće godine.

Ovaj projekat najavljen je još pre dve godine , kad je gradonačelnik Novog Sada bio Igor Pavličić iz DS-a, ali su se tek ovogodišnjim gradskim budžetom stvorili preduslovi za početak njegove izgradnje. To, naime, podrazumeva rešavanje imovinsko-pravnih odnosa na Ribarskom ostrvu, za šta je predviđeno 350 hiljada dinara. Tome u prilog ide činjenica da je investicionim programom za 2015. godinu predviđeno izdvajanje 100 miliona dinara za most na Dunavcu, piše "Dnevnik".

Most bi trebalo da poveže Ribarsko ostrvo i Sunčani kej, a pre dve godine, izabrano je idejno rešenje firme Euro Gardi Group D.O.O. To rešenje, koje predviđa da Dunavac bude prekoračen mostom dužine 246 metara i širine od 5,5 do 7,5 metara. Konstrukcija mosta je jednostavna, od čelika, na sedam betonskih stubova.

Na sredini je predviđeno odmorište i vidikovac koji će biti nadkriljeni platnom koje će štititi od sunca i kiše. Predviđena je i ugradnja solarnih ploča, kako bi se obezbedila energija potrebna za održavanje mosta, odnosno rasvetu ili eventualno zagrevanje hodne površine, najavljeno je pre dve godine u Gradskoj kući prilikom predstavljanja idejnog rešenja.

Vrednost radova, koji bi trajali najduže šest meseci, procenjena je inače na oko milion evra, a osim pešaka i biciklista, u hitnim slučajevima mogu ga koristiti i policija i hitna pomoć.

Dr Zoran Florić, diplomirani inženjer građevinarstva i predsednik Eurogardi grupe, smatra da je milion evra za most u Novom Sadu – trenutna mera ekonomske moći grada. S novcem se poslovično kuburi, nasuprot urbanističkim vizijama razvoja grada, u kojima je odavno zacrtano da Novi Sad ima barem šest mostova preko najveće evropske reke.

"Novom Sadu će u budućnosti, za potrebe njegovog razvoja, biti preko potrebni mostovi u produžetku Bulevara Evrope, taman koliko i onaj koji bi kod Rafinerije spojio autoput Beograd-Subotica sa autoputem Novi Sad-Ruma i dalje sa autoputem Beograd-Zagreb. Ali s najnižom cenom izgradnje mosta preko Dunava od 50 miliona evra, veliko je pitanje kako ćemo i da li ćemo ikada uspeti obezbedimo tolike finansije", navodi Florić.

Čak i projekti u kojima je obezbeđeno finansiranje, poput novog Žeželjevog mosta, nisu garant da će Novi Sad u skorije vreme popraviti brojno stanje svojih mostova. Zbog raskida ugovora s izvođačem radova, navodi Florić, prognoze o završetku radova na tom mostu su prilično pesimističke i, imajući u vidu kako će teći razvezivanje tog čvora, govore da će proći još barem sedam godina dok grad ne bude dobio novi most preko Dunava.

Kada je u pitanju rešenje o izgradnji gradskog mosta preko stubova nekadašnjeg mosta "Franc Jozef", Florić kaže da, uprkos benefitima koje bi doneo, bio bi, opet, preveliki zalogaj za gradski budžet. Stoga je, za sada, i ostavljen po strani.

"Tim mostom bi bio rasterećen saobraćaj preko Varadinskog mosta, čime bi se stvorili uslovi za revitalizaciju Podgrađa i njegovog pretvaranja u turistički dragulj Novog Sada", smatra Florić.

  • Tutu

    14.07.2014 17:59
    Kome treba most?
    Kome zaista treba ovaj most? Matijeviću i kafedžijama na ostrvu za njihovu klijentelu. Nekoliko stotina metara uzvodno od mesta gde bi trebao da se izgradi most je Šodroš, nekad dunavski rukavac, a sad bara koja izumire. Prvo je dozvoljeno gospodi iz "Doline lopova" da zatrpaju gornji ulaz u Šodroš. Donji ulaz je Dunav zatrpao peskom i sad imamo baru prepunu smrdljivog mulja. U normalnoj zemlji bi od ovako nečeg napravili biser. Naši mudroseri naprave septičku jamu....
  • 14.07.2014 10:48
    S'jedne strane podrzavam izgradnju mosta, ali s'druge strane zar nije logicnije resiti kasarnu i brodogradiliste, odnosno omoguciti prolaz? Kasarna svakako treba da se izmesti, brodogradiliste odavno ne radi, sve to ce se pre ili kasnije resiti i sta ce onda biti sa mostom? Bolje ulozite milion evra u nesto pametnije.
  • Lexv

    13.07.2014 22:19
    Secam se nacrta ovog ruznog mosta jos dok su demokrate bile na vlasti. Pa da li su mogli ruzniji most da smisle??? Ovo se uopste ne uklapa u okolinu. Most na tom mestu (ako uopste treba da postoji) treba da lak, prozracan i da se uklopi u zelenilo Ribarca tako da se jedva primeti a ne ovo cudo koje podseca na veliku ventilacionu cev. A sto se tice para, ako vec imaju para za most, neka grade most u produzetku Bulevara Evrope jer je tu potrebniji. I za kraj, smesni su mi ovi sto bi stucali brdo para na par promasenih projekata a u ime turizma. Ma koji crni turisti ce vam zbog ovoga doci i koliko cete od tih turista zaraditi? Investicija te vrste bi se od turista naplatila za 10.000 godina. Da li vi uopste znate sta je cost-benefit analiza kada predlazete megalomanske projekte u cilju privlacenja turista?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti