Da li su kružni tokovi smanjili gužve u Novom Sadu?

U planu je izgradnja kružnih raskrsnica u Kisaču i u Begeču, jer je tamošnji obim saobraćaja prevazišao mogućnosti tih raskrsnica, najavio je direktor Zavoda za izgradnju grada, Goran Višnjić.
U planu je izgradnja kružnih raskrsnica u Kisaču, na uglu ulica Slovačke i Jana Gombara, i u Begeču, jer je tamošnji obim saobraćaja prevazišao mogućnosti tih raskrsnica, najavio je direktor Zavoda za izgradnju grada, Goran Višnjić.

On je za "Dnevnik" rekao da Zavod za izgradnju grada namerava da nastavi izgradnju kružnih, ili rotor raskrsnica.

"U svetu je trend pretvaranje četvorokrakih raskrsnica u kružne, i to pre svega zbog bezbednosti, ali i radi bržeg i efikasnijeg odvijanja saobraćaja. Pokazalo se da su one posebno dobro rešenje jer se efikasno smanjuju troškovi održavanja opreme, vremenski gubici, samim tim i zagađenje, ali pre svega ih preporučuje bezbednost jer na njima ima manje konfliktnih tačaka i smanjeni su brzina vozila i uglovi pri kojima eventualno dolazi do sudara."

Stručnjaci u ZIG-u opredeljuju se za tip raskrsnice na osnovu saobraćajne sigurnosti, protoka saobraćaja, prostornog uklapanja i ekonomičnosti. Boljka klasičnih raskrsnica jesu leva skretanja na kojima su najveća zagušenja, što nije slučaj s kružnim raskrsnicama, koje povećavaju protočnost saobraćaja.

"U prvi mah, dok se građani nisu upoznali s funkcionisanjem saobraćaja u kružnom toku, dešavale su se nezgode prvog meseca. Pre svega zbog nepoštovanja propisane brzine vožnje i nepridržavanja saobraćajne signalizacije. Svesni smo toga da je bilo potrebno izvesno vreme da se svi vozači priviknu na saobraćajnu novinu u gradu i steknu iskustvo", kaže Višnjić.

Za sada su izgrađene rotor raskrsnice u centru Veternika, na spajanju Bulevara cara Lazara, Bulevara Evrope i Somborskog bulevara, na Bulevaru Evrope na ukrštanjima s ulicama Kornelija Stankovića i Rumenačkim putem, jedna pre Kanala DTD kao veza s Privrednikovom ulicom i jedna posle Kanala kao veza s Primorskom ulicom. Na ukrštanju Sentandrejskog puta  i Primorske ulice je izgrađen krug prečnika 40 metara, s dve trake širine devet metara.

"Planovi su nam da nastavimo tu tendenciju i da ubuduće gradimo na svim mestima gde imamo presecanja saobraćajnih struja jer se kod kružnog toka područje uliva i izliva proširuje, uz fizičko razdvajanje smerova i oblikovanje ivica, čime se postiže pozitivan efekat, kao što je sprečavanje pogrešnog manevra, smanjenje brzine pred raskrsnicom, stvaranje fizičke zaštite pešaka i biciklista i veća preglednost", najavljuje direktor ZIG-a.

U saradnji s Gradskom upravom za saobraćaj i puteve i završetkom izrade projektne dokumentacije tačno će se definisati na kojim mestima će kružne raskrsnice biti izgrađene, ne samo u gradu već i u prigradskim naseljima.

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • zivkovic

    19.09.2014 06:55
    mali kruzni tokovi
    @Grunf - roundabout

    Mislim da se ovde radi o sledecem, citiram

    "Mini kružna raskrsnica
    Koristi se u zbijenim gradskim sredinama u
    svrhu umirivanja saobraćaja. Očekivana
    brzina vozila je do 25km/h."

    izvor: SRDM 5-3 Kružne raskrnice
    Javno Preduzece Putevi Srbije, PROJEKAT REHABILITACIJE TRANSPORTA

    (ima na netu da se skine pdf)

  • grunf

    18.09.2014 19:35
    roundabout
    Imaju neka 2 mala kruzna toka na naselju, iz rubrike verovali ili ne - otkud ovo tu, zaboga? Inace, ovi veliki su ok, osim sto vecina vozaca ima svoja pravila i svoje shvatanje prvenstva prolaza. Sve bi bilo manje vise cool da ljudi daju bilo kakvu signalizaciju (makar i dimnim signalima) - gde izlazi, gde skrece, da li ce jos da kruzi etc. Zmigavci su sa razlogom ugradjeni u automobile. Svaki put ocekujem da ce lik da uradi bas ono sto ne treba i prosto je neverovatno koliko cesto budem u pravu. Ali, i opet se ponekad prepadnem - Pa kud ces, zaboga? Daj zmigavac!
  • 16.09.2014 15:18
    Stanite 10-15min kod nekog kruznog toka i 10-15min kod neke klasicne raskrsnice slicne frekvencije saobracaja i uvericete se koliko je kruzni tok brzi i efikasniji

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti