Da li su kružni tokovi smanjili gužve u Novom Sadu?
On je za "Dnevnik" rekao da Zavod za izgradnju grada namerava da nastavi izgradnju kružnih, ili rotor raskrsnica.
"U svetu je trend pretvaranje četvorokrakih raskrsnica u kružne, i to pre svega zbog bezbednosti, ali i radi bržeg i efikasnijeg odvijanja saobraćaja. Pokazalo se da su one posebno dobro rešenje jer se efikasno smanjuju troškovi održavanja opreme, vremenski gubici, samim tim i zagađenje, ali pre svega ih preporučuje bezbednost jer na njima ima manje konfliktnih tačaka i smanjeni su brzina vozila i uglovi pri kojima eventualno dolazi do sudara."
Stručnjaci u ZIG-u opredeljuju se za tip raskrsnice na osnovu saobraćajne sigurnosti, protoka saobraćaja, prostornog uklapanja i ekonomičnosti. Boljka klasičnih raskrsnica jesu leva skretanja na kojima su najveća zagušenja, što nije slučaj s kružnim raskrsnicama, koje povećavaju protočnost saobraćaja.
"U prvi mah, dok se građani nisu upoznali s funkcionisanjem saobraćaja u kružnom toku, dešavale su se nezgode prvog meseca. Pre svega zbog nepoštovanja propisane brzine vožnje i nepridržavanja saobraćajne signalizacije. Svesni smo toga da je bilo potrebno izvesno vreme da se svi vozači priviknu na saobraćajnu novinu u gradu i steknu iskustvo", kaže Višnjić.
Za sada su izgrađene rotor raskrsnice u centru Veternika, na spajanju Bulevara cara Lazara, Bulevara Evrope i Somborskog bulevara, na Bulevaru Evrope na ukrštanjima s ulicama Kornelija Stankovića i Rumenačkim putem, jedna pre Kanala DTD kao veza s Privrednikovom ulicom i jedna posle Kanala kao veza s Primorskom ulicom. Na ukrštanju Sentandrejskog puta i Primorske ulice je izgrađen krug prečnika 40 metara, s dve trake širine devet metara.
"Planovi su nam da nastavimo tu tendenciju i da ubuduće gradimo na svim mestima gde imamo presecanja saobraćajnih struja jer se kod kružnog toka područje uliva i izliva proširuje, uz fizičko razdvajanje smerova i oblikovanje ivica, čime se postiže pozitivan efekat, kao što je sprečavanje pogrešnog manevra, smanjenje brzine pred raskrsnicom, stvaranje fizičke zaštite pešaka i biciklista i veća preglednost", najavljuje direktor ZIG-a.
U saradnji s Gradskom upravom za saobraćaj i puteve i završetkom izrade projektne dokumentacije tačno će se definisati na kojim mestima će kružne raskrsnice biti izgrađene, ne samo u gradu već i u prigradskim naseljima.
Komentari 63
zivkovic
Mislim da se ovde radi o sledecem, citiram
"Mini kružna raskrsnica
Koristi se u zbijenim gradskim sredinama u
svrhu umirivanja saobraćaja. Očekivana
brzina vozila je do 25km/h."
izvor: SRDM 5-3 Kružne raskrnice
Javno Preduzece Putevi Srbije, PROJEKAT REHABILITACIJE TRANSPORTA
(ima na netu da se skine pdf)
grunf
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar