Festivali Srbije pokrenuli kampanju za vakcinaciju mladih

Ujedinjeni festivali Srbije, koje predvode EXIT, Beerfest, Lovefest, Arsenal fest i Nišville, pokrenuli su nacionalnu kampanju za vakcinaciju, čiji su fokus mladi.
Kako kažu, vakcina je jedini način da ponovo budemo zajedno, a mladi su deo populacije koji je u prethodnih 14 meseci mnogo toga pretrpeo. 
 
"Fizička i mentalna izolacija kojoj su oni izloženi problem je s kojim kompletno naše društvo mora odmah da počne da se suočava. Kampanja koja je danas predstavljena na konferenciji za medije u Beogradu, uz podršku nacionalne platforme Vlade Srbije – 'Srbija stvara', Ministarstva zdravlja i gradova Beograda i Novog Sada, započinje dosad najžešću borbu za kraj pandemije i povratak normalnom životu, korišćenjem jedinog oružja koje čovečanstvo ima – vakcine", stoji u saopštenju festivala Exit.
 
U saopštenju dodaju i da su mladi do sada bili na poslednjem mestu kada je u pitanju vakcinacija i briga o mentalnom zdravlju, a da sada moraju preuzeti odgovornost za sebe i okolinu tako što će se vakcinisati. Kako tvrde to je jedini način za ostvarenje postavljenog zajedničkog cilja, a to je da pre 21. juna više od 50 odsto punoletnog stanovništva Srbije bude vakcinisano.
 
Ova kampanja deluje u dva pravca, prvi je pod imenom "Neću više da igram/ vrtim / sviram sam(a)" i usmeren je prema svima kojima nedostaju muzika i koncerti, dok je drugi "Ima li neko bolju ideju" namenjen svima onima koji nisu sigurni da je vakcinacija najbolji put za izlaz iz pandemijske krize. 
 
Premijerka Ana Brnabić izjavila je da mladi u uzrastu od 18 do 25 godina moraju da shvate da im je vakcina put do povratka uobičajenom životu, druženjima, žurkama, festivalima.
 
Osnivač i direktor Exit festivala Dušan Kovačević ističe da su mladi u prethodnom periodu bili nazivani svakakvim imenima, kritikovani da su neodgovorni i da su krivi za razbuktavanje epidemije.
 
"Umesto toga, potrebno je dati im nadu, optimizam i viziju povratka normalnog života, što je njima glavna motivacija da se vakcinišu. Međutim, kampanja je samo još jedan spot i bilbord, ukoliko je ne prati suština, a to je povratak normalnog života. Imajući u vidu naš uspeh u masovnoj vakcinaciji, Srbija treba da se nađe rame uz rame sa zemljama pobednicama nad pandemijom, kao što su Amerika, Kina, Britanija, Izrael i druge, koje uveliko ukidaju sve restrikcije, vraćaju svoje koncerte i festivale, vraćaju život životu. Izlaz je na dohvat ruke, potrebno je da se svi vakcinišimo i sve ovo postaće realnost. Od nas zavisi", naglašava Kovačević.
 
Gradonačelnk Novog Sada Miloš Vučević kaže da je ponosan na devojke i momke iz Exit tima i drugih najvećih srpskih festivala koji su pripremili sjajnu kampanju koja će da motiviše mlade da se vakcinišu. 
 
"Vreme je da polako vraćamo EXIT i druge naše festivale, da napunimo hotele i restorane, da taksisti i kafići imaju posla. Vreme je i da započnemo borbu za mentalno zdravlјe, pogotovo mladih, koje je ozbilјno narušeno nakon skoro 15 meseci otkako mladi ne mogu slobodno da se druže", poručuje Vučević.
 
Ključni akteri srpske manifestacione industrije, okupljeni u udruženje "Safe Events Serbia", nedavno su predstavili protokol i predlog mera koje će omogućiti da festivali budu najbezbednija mesta okupljanja. Tako je predloženo da uslov za ulazak na festivale bude jedan od sledeća četiri principa: davanja na uvid potvrde o vakcinaciji, potvrde o posedovanju antitela (IGG test), negativnog PCR ili antigenskog testa. 
 
Kako se navodi u saopštenju Exit-a, ove mere su predložene u skladu s najnovijim studijama sa test događaja širom Evrope, koji su dokazale da, ako je ulazak na manifestacije ograničen na ovaj način, rizik od širenja zaraze je gotovo zanemarljiv. Ovaj protokol je dobio pozitivno mišljenje Gradskog zavoda za javno zdravlje Beograda i ključnih epidemiologa uključenih u rad Kriznog štaba, nakon čega je, u ime grada Beograda i Novog Sada, predat Vladi Srbije na usvajanje.
 
U sklopu kampanje usmerene ka vakcinaciji mladih u Srbiji, pokrenut je sajt www.vracamozivot.rs  koji će u realnom vremenu prikazivati napredak kampanje, kao i to koliko smo blizu krajnjem cilju – 50 odsto imunizovanog punoletnog stanovništa. 

Kad ste već ovde...

Stotine hiljada vas svakodnevno se oslanja na 021 tragajući za istinom i objektivnim pristupom informisanju. Obavezali smo se da ćemo raditi u interesu javnosti sa uspostavljenim visokim standardima novinarske profesije i vi ste nam uzvratili ogromnim poverenjem. Vašu podršku sada možete i da konkretizujete. 021 je pokrenuo gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od zanimljivih artikala direktno podržavate rad redakcije 021. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je za našu budućnost. Jer pravo novinarstvo vredi.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Exit