Stručnjaci: Decu nije dobro prisiljavati da dele stvari

Većina roditelja našla se u situaciji u kojoj je njihovo dete odbilo da podeli igračku s drugim detetom.
Stručnjaci: Decu nije dobro prisiljavati da dele stvari
Foto: Pixabay
Dok će većina na to reagovati teranjem deteta da nauči da deli, neki stručnjaci tvrde da taj potez pravi više štete nego koristi.
Ne terati decu na deljenje jedna je od tehnika roditeljstva koja je postala popularna na društvenim mrežama, a stručnjaci su izneli svoje viđenje zašto to ima smisla.
Prema mišljenju dr Laure Markam, prisiljavanje dece na deljenje pre nego što su na to spremna može da bude štetno.
 
"Prisiljavanje deteta da deli svoje stvari zapravo je pogrešna lekcija. To će mu pokazati da glasnim plakanjem može da  dobije ono što želi, da su roditelji zaduženi za to ko će i kada nešto dobiti, kao i da uvek treba ugoditi drugima, čak i kada ga taj potez ne čini srećnim ili ne oseća da je ispravan", objašnjava dr Markam za "VeryWellFamily".
 
Ona kaže da deca mlađa od pet godina ne shvataju ideju deljenja jer ne prepoznaju da bi tuđe želje i potrebe mogle da budu drugačije od njihovih.
 
"Iako prisiljavanje deteta na deljenje može da nauči dete negativnim lekcijama, uvek je dobra praksa podsticati dete na deljenje. Jedan od načina je da dete pitate ujutru koje igračke ne želi da deli, pa ih sklonite", napominje dr Markam i dodaje da je ponekad najbolje ništa ne učiniti, već pustiti decu da sama reše situaciju.
 
Ona je objasnila da možete i da modelujete ponašanje koje očekujete od svog deteta.
 
"To znači da se sami potrudite da delite sa svojom decom i u blizini svog deteta radite stvari za koje želite da ih i ono radi", kaže doktorka.
 
Ona je mišljenja da je važno pustiti decu da se slobodno igraju, da se osećaju ispunjeno tim iskustvom i da nauče da daju igračku nekom drugom kada oni sami završe sa igrom.
 
"Kada dete samo može da odluči kada će dati nekom drugom igračku, to je potez koji uči strpljenju i koji će pomoći detetu da bude u stanju da se nosi sa emocionalno složenijim situacijama kako odrasta", poručila je doktorka.
  • Весна

    10.09.2022 17:22
    Занимљива тема! Нисам компетентна али знам да нпр. до 3. године деца нису ни свесна остале деце, него само себе и родитеља/старатеља одн. оних од којих им зависи опстанак. Уколико посматрате на игралишту децу до 3 године видећете да свако ради нешто за себе, међусобне комуникације скоро да ни нема, а посебно нема игре и дељења. Ту се још увек гради њихов унутрашњи свет. Са даљим развојем мозга и личности полако им постају интересантни другари, постају свесни света око себе и зато ми има смисла да тек после 4. или 5. године би требало природно да се уводи и дељење неких играчака са осталом децом.
    Свакако би било корисно да чујемо мишљење и објашњење неког дечијег психолога. Има их доста у овој земљи али их слабо ко шта пита.
  • scp - 096

    14.08.2022 13:47
    A zašto bi posle pete godine počelo da deli igračke kada to nikad nije radilo? Sklanjanje igračaka koje ne žele da dele je sklanjanje od konflikta, a i to treba da nauče kako da reše. Tipična strategija prezaštićavanja dece
  • To to

    14.08.2022 10:57
    Kompletna savremena psihologija se svodi na životinjsku sebičnost i inidividualizam. Terapeuti trljaju ruke jer nikada nije bilo više pacijenata koji su "samo svoji", "posebni" itd. Autorka teksta je dala super uputstvo za formiranje malih sebičnih prinčeva i princeza kojima ne gine terapija kada odrastu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Porodica i dom