Autor: Zoran Strika - strika@021.rs

Info
17.07.2017.
14:17 > 18:17
Region Vojvodine izvozio je u prošloj godini više od svih ostalih regiona u Srbiji, pokazuju podaci Republičkog zavoda za statistiku.
  • makijaveli

    21.07.2017 10:30
    leba i igara
    Beograd na vodi, ostatak Srbije na lebu i vodi, sta drugo da se kaze !
  • V

    18.07.2017 18:51
    @G
    vaši sveprisutni "komentari" (naročito oni gde otvoreno mrzite Vojvodinu u kojoj živite) toliko su dosadni a pokušaji ironije i sarkazma toliko nemaštoviti i jadni da ću od čitavih vaših traktata od sad čitati samo vaše uvodno i tipično "slažem se sa vama".
    Ostanite na tom "slažem se sa vama", ne pišite ništa dalje pa da bar jednom ovde imate normalan komentar i budete u plusu za promenu umesto što ste toliko ostrašćeni, opsednuti i svađalački raspoloženi te čak skloni izmišljanju nekakve cenzure na 021 kao i novih nadimaka kako biste odali utisak veće zastupljenosti vaših retrogradnih, nacionalističkih stavova
  • V

    18.07.2017 18:42
    Vojvodina radi, BG se gradi
    novosadizacija nije niti izraženija niti pogubnija od beogradizacije. Neverovatni su "komentatori" koji se bune protiv prve a ne smeta im druga.
    5000 zaposlenih u pokrajinskoj administraciji nisu dupliranje. Kako niste u stanju da shvatite da različiti nivoi vlasti rade različite stvari?
    Ako ukinete Vojvodinu, tih 5000 radnih mesta u Vojvodini nestaje = 5000 nezaposlenih, a istovremeno će u Beogradu biti zaposleno 5000 Beograđana da obavlja ove poslove u ime Vojvodine. I šta ste postigli?
    Problem nije administracija i radnici nego šuplja autonomija bez ikakvih ingerencija i odgovornosti.
    Ovi što bi ukidali Vojvodinu zarad tobož decentralizacije na okruge (koji tek ničem ne služe) ili Srem, Banat i Bačku, ne pišu to iz dobrih namera nego jer mrze Vojvodinu (a apsurdno u njoj žive), smatraju je nečim proevropskim, prozapadnim i žele da je do kraja utope u Srbiju.
    E pa, razlika uprkos svim vašim naporima još uvek ima i niko neće ukidati Vojvodinu jer da je moglo i da su Vojvođani to hteli, bila bi ona već odavno ukinuta. Sanjajte dalje.
  • V

    18.07.2017 18:41
    Vojvodina radi, BG se gradi
    novosadizacija nije niti izraženija niti pogubnija od beogradizacije. Neverovatni su "komentatori" koji se bune protiv prve a ne smeta im druga.
    5000 zaposlenih u pokrajinskoj administraciji nisu dupliranje. Kako niste u stanju da shvatite da različiti nivoi vlasti rade različite stvari?
    Ako ukinete Vojvodinu, tih 5000 radnih mesta u Vojvodini nestaje = 5000 nezaposlenih, a istovremeno će u Beogradu biti zaposleno 5000 Beograđana da obavlja ove poslove u ime Vojvodine. I šta ste postigli?
    Problem nije administracija i radnici nego šuplja autonomija bez ikakvih ingerencija i odgovornosti.
    Ovi što bi ukidali Vojvodinu zarad tobož decentralizacije na okruge (koji tek ničem ne služe) ili Srem, Banat i Bačku, ne pišu to iz dobrih namera nego jer mrze Vojvodinu (a apsurdno u njoj žive), smatraju je nečim proevropskim, prozapadnim i žele da je do kraja utope u Srbiju.
    E pa, razlika uprkos svim vašim naporima još uvek ima i niko neće ukidati Vojvodinu jer da je moglo i da su Vojvođani to hteli, bila bi ona već odavno ukinuta. Sanjajte dalje.
  • Vojvodina Republika

    18.07.2017 18:39
    @G
    Naravno, ukoliko se građani u tim oblastima tako izjasne. Uz to, svako selo bi trebalo da ima i svog šerifa i zamenike, a po uzoru na USA. Verujem da bi pitanje bezbednosti u selima tada bilo mnogo bolje rešeno nego danas.
  • G

    18.07.2017 16:59
    @Vojvodina Republika - slažem se sa vama i predlažem da ostatku Srbije pokažemo svojim primerom kako se to radi jer smo progresivniji od njih - da se Vojvodina rasformira i da se stvore odvojene pokrajine Srem, Banat i Bačka, koje imaju sve atribute republike - svoje Vlade, svoje parlamente, svoje zastave, svoje policije, svoje zakone. I nad svim tim, samo saveznu Vladu i parlament, saveznu policiju (i vojsku) koji rešavaju samo pitanja od najopštijih značaja. Ali pokrajine - odlučuju same o svojim sudbinama...i raspolažu svojim novcima naravno. Da li se slažete?
  • Vojvodina Republika

    18.07.2017 12:10
    Samo uređenje Nemačke Srbiju spašava - savezna država. Savez nezavisnih pokrajina koje imaju sve atribute republike - svoje Vlade, svoje parlamente, svoje zastave, svoje policije, svoje Zakone. I nad svim tim, samo saveznu Vladu i parlament, saveznu policiju (i vojsku) koji rešavaju samo pitanja od najopštijih značaja. Ali pokrajine - odlučuju same o svojim sudbinama...i raspolažu svojim novcima naravno.
    A ovo što je u Srbiji sledi samo u proročanstvo Beogradskog pašaluka (što je dobrim delom već i ostvareno).
  • Dusan Savic

    18.07.2017 10:51
    Lazna vest
    Protiv sam Autonomije. 14. sam generacija koja zivi u tzv Vojvodini i moji preci se nisu borili da bi sada bili u autonomiji nego u Srbiji. samo se setite koliko je krvi i ljudi izgubljeno za makedoniju koja je bila srpska a politicari su olako napravili tzv narod Makedonci i olako ih pustili, hvala komunizmu na tome.

    Vise sam za regionalizaciju ali kako kao u Svajcarskoj. Lepo Srem Banat i Backa umesto Vojvodine. Svaki kanton svog upravnika i manji porez nego ovde. Ljudi moji pa mi placamo 5000 ljudi u pokrajini koje znamo kako (ne)rade. Sto bi placao duplu administraciju ???
    A sto se tice statistickog zavoda savako prikazuje informacije kako zeli. Nazalost Vojvodina proizvodi samo vise psenice od Srbije (ispod Dunava). Dok Srbija proizvodi sve ostalo vise kukuruz, soja, secerna repa.... mogao bih sada da nabrajam. To je tuzna slika. Ali zasto je to tako pa zato sto ranije smo imali Veliki stocni fond (npr Martinci selo su imali 50000 svinja)krava svega, a stajnjak se nosio na njivu i bilo je boljeg prinosa. Namerno je stopiran razvoj cele zemlje da bi se lakse uvozilo. Pa mi smo kada je bio trgovinski rat sa Austrougarskom smanjili izvoz goveda na 19500 t godisnje. Labus kada je isao da pregovara za izvoz Govedine iz Srbije u EU dogovorio je 9000t a od toga mi jedva ispunimo 1000 do 1500t godisnje. Mogu da iznesem milion ovakvih podataka ali vidim da su ovde bitnije lazne vesti. Nemojte nasedati na lazne vesti koji odredjene grupacije ptikazuji.

    Razmisljajte svojom glav
  • milanm

    18.07.2017 10:11
    @limun
    rekao sam samo cinjenice. od istine nikad ne treba bezati. inace sam novosadjanin i dusa me boli kad vidim na sta se sveo ovaj grad, ne stvara se nikakva realna vrednost. od nekada najjaceg industrijskog centra u jugi do grada kafana, kol centara i stranackih uhleba. danas su subotica, backa palanka, indjija i aleksinac industrijski giganti naspram novog sad.ovaj koncept autonomastva je potpuno promasena stvar, jer ce pre ili kasnije ostatak vojvodine postaviti novom sadu pitanje, di su nasi novci? od jednog beograda dobili smo jos jedan, samo manji.
  • Boba NS

    18.07.2017 09:42
    Limun, greste. U NS ima ogroman broj frimi koje proizvode softver 99% za izvoz
    Sad kad bi bilo 3000 softver inzenjera, svi bi nasli posao u NS
  • Observer

    18.07.2017 09:33
    Tumačenje
    Statistika može da se različito tumači i stručno i nestručno i onda bombastično ubaci u naslov teksta, kako bi izazvao polemiku, koja mi liči na polemiku nekih ranijih godina. Tada je i počeo rat i raspad bivše države. Stipe Đodan je rekao da sve pare od turizma odoše u Beograd. Od tada se mnogo naroda selilo na ovim prostorima, ali ne kao turisti. Para i dalje nema, ko ih sada uzima ?
  • Drug Crni

    18.07.2017 08:48
    Najveći problem je to što mi na 80 kilometara od prestonice imamo još jednu administraciju koja ničemu ne služi a zapošljava 5000 ljudi, na ovaj ili onaj način. Da bi javna uprava funkcionisala, trebalo bi administraciju AP razvlastiti i ukinuti. Postoje okruzi i načelnici okruga koji bi efikasnije mogli servisirati potrebe građana. Posebnosti Vojvodine se mogu očuvati preko ministarstava kulture i drugih, kao i preko saveta nacionalnih manjina, koja se i finansiraju iz budžeta. To može dobro da se radi, obzirom da Srbija ima jedan od najliberalnijih zakona o nacionalnim manjinama.
  • Vojvodina Republika

    18.07.2017 07:49
    Centralizacija kao problem
    Centralizacija je veliki problem i u Srbiji i u Vojvodini. To je s jedne strane odlika srpskog (i ruskog) mentaliteta: trazi se nesto veliko, ogromno, grandiozno, a s druge strane potreba da se zivi zivotom dostojnim coveka, da se pije zdrava voda, da struje ima uvek, ili skoro uvek, da bude koliko toliko dostupan lekar i druge neophodne sluzbe, prodavnice, usluge, cega u manjim sredinama nema.
    Puno toga je u Vojvodini unisteno od 1918 i ne moze se za sve kriviti Beograd. Svabe su znale kako da popune prostor, naselja su svuda po Austro-Ugarskoj osnivana planski i sa ciljem da se izdrzavaju od okolnog poljoprivrednog zemljista. Onda je dosla industrijalizacija, opet tamo gde su sirovine, a ne gde su veliki gradovi, pa saobracaj, trgovina i tako redom.
    Od 1918, sem mozda od 1974 do 1988 sve se to krcmi i rasparcava, daje budzasto kao u nekom transu. Srbija se sveti Vojvodini zbog kulturnih razlika, a i Srbi iz Vojvodine u velikoj meri pomazu u tome.
    NAjveci problem je nedostatak vizije i svesti sta je Vojvodina i kako se ona moze pozicionirati unutar Srbije i Evrope, a iz tog nedostatka nuzno proizilaze ostali problemi koji zavrsavaju siromastvom i praznjenjem teritorije. Neki drugi narod bi od ove zemlje napravio raj, Srbi uporno od nje prave pakao.
  • Separatista

    18.07.2017 06:34
    Autonomija nam treba ko vazduh
    Bitno je da niko ne razmišlja o sledećem:
    - Firma registrovana u Beogradu izveze proizvod iz Vojvodine. I onda se to statistički vodi van Vojvodine.
    Rekao bih da vrednost izvezene robe iz Vojvodine učestvuje u mnogo većem procentu.
  • Limun

    17.07.2017 22:28
    Zašto je milanm dobio toliko negativnih ocena kad je čovek 100% u pravu. U NS nema fabrika, industrije, poljoprivrede....
    NS je za Vojvodinu 10 puta gori nego što je to Beograd za Srbiju.
  • G

    17.07.2017 22:12
    Kad zavod objavi prosečne plate, svi ga napadaju kako je statistika da neko jede meso neko kupus, kako je to instrument vlasti i kako davaju netačne podatke. A kad objavi nešto što, bar po naslovu odgovara za pljuvanje Beograda, e onda su tačni i precizni. Ispadne da Vojvodina ne uvozi ništa, odnosno da je mogućnost da joj sve pada sa neba. Sa druge strane, možda je to zato što je u Beogradu registrovan velik broj kompanija koji uvoze ne samo za Beograd već i za ostatak Srbije pa i Vojvodinu.
  • Sima Kosmos

    17.07.2017 21:50
    Konačno
    Dobar text....
  • Tomi

    17.07.2017 21:26
    Na zapadu nista novo.
  • milanm

    17.07.2017 21:07
    a bas me zanima koliko vojvodjanskog izvoza ide iz ns, a koliko iz ostalog dela vojvodine. mogu da se kladim da je odnos uveliko na strani ostatka vojvodine, kao i da je ns najveci uvoznik u vojvodini. umesto beogradizacije imamo novosadizaciju, trange frange privredu, kao i u bg. nikakav realni sektor
  • Jedno

    17.07.2017 19:45
    rešenje
    Izgleda da je ono "Vojvodina nije krava muzara" i te kako aktuelno i izgleda da je netačno, jer očigledno da jeste krava muzara. Da je Vojvodina ekonomski nezavisna od Srbije evidentno je da bismo imali suficit po pitanju razmene. Ovako popunjavamo rupe ostatka Srbije.
  • Nervirach

    17.07.2017 18:51
    Bice Vojvodina republika ali tek kada beograd sve pokupi i isisa. Svi su pobegli od beograda. Jugoslavija je i propala zbog beogradizacije.
  • Vojvodina drzava

    17.07.2017 18:46
    Referendum za osamostaljivanje! Jedina nada da se ne upropasti iole sto je ostalo od Vojvodine!
  • Dejan

    17.07.2017 18:32
    Smešno
    13 milijardi nam je izvoz, pa smešno...
  • rade

    17.07.2017 18:29
    Sto znaci moze i bez beograda, ili bar da novac ostane tu gde je i zaradjen!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna