Političke stranke bez ozbiljne strategije na društvenim mrežama
Od tvita i lajka do glasačkog listića sa zaokruženim imenom partije put je sve kraći. U Srbiji danas četiri miliona i sedamsto hiljada ljudi koristi internet, postoji oko 2,8 miliona naloga na Fejsbuku i dve stotine hiljada na Tviteru.
Stručnjak za onlajn marketing Ivan Bildi kaže da naše političke stranke nemaju pravu strategiju kako da iskoriste mreže na pravi način.
"Trebali su već da krenu zapravo. Ne vidim neke dobre strategije i ne verujem da će to dati toliko ozbiljne rezultate upravo zato što ne postoji ozbiljna strategija. Ne može post da bude kao preslikan bilbord ili preslikan plakat sa ulice. Jednostavno neće dati nikakav rezultat na društvenim mrežama", kaže Bildi.
Stranke u Srbiji navode da shvataju značaj interneta i da će ova kampanja biti aktivnija na društvenim mrežama.
"Ako uočite da su političari, poslanici, funkcioneri izuzetno aktivni na društvenim mrežama možete primetiti zapravo da se preslikava ono što oni rade u svakodnevnom životu. Oni koji su pristojni u svakodnevnom životu i radu, takvi su i na internetu", ističe Marija Obradović iz SNS.
"Mislim da je Tviter možda dragocen za komunikaciju i sa medijima i sa nekim, kako se oni popularno zovu ‘opinion mejkerima’, dok na Fejsbuku ono što dobijamo to je zapravo pravo mišljenje građana i to vrlo rado poslušamo", navodi portparolka Aleksandra Jerkov iz DS-a.
Ivan Bildi, ipak, upozorava da ne treba preceniti snagu društvenih mreža. Istraživanja pokazuju da se 80 odsto birača i dalje najviše informiše preko televizije, dok 20 odsto informacije prikuplja na internetu.
"Na Tviteru možete da, i to mislim da se desilo na prethodnim izborima, steknete utisak da li neko ima ogromnu podršku. Ali, to je zapravo mali broj u apsolutnim brojevima. Vi ako pratite, ne znam, hiljadu ljudi, dve hiljade ljudi, dovoljno je da dvesta-trista njih stalno tvituje o jednoj političkoj opciji, pa imate utisak da zapravo svi pričaju o tome", ističe Bildi.
Političke stranke u Srbiji su u poslednjoj kampanji 2014. godine potrošile nešto više od 13 miliona evra, pri čemu se procenjuje da će ove godine taj iznos biti znatno manji, pa internet kampanja dobija na važnosti.
Autor: B92
Komentari 2
mm
Srboljub M.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar