Otkriće koje je iznenadilo naučnike: Između Saturna i prstenova nema ničega

NASA-ina letelica Kasini je 26. aprila prošla između Saturna i njegovih prstenova, a danas je saopšteno da se u tom prostoru ne nalazi skoro ništa, što je zaista veliko otkriće.
Otkriće koje je iznenadilo naučnike: Između Saturna i prstenova nema ničega
Foto: 021

Nakon što su pre nekoliko dana objavljene spektakularne fotografije napravljene sa samo 3.000 km od površine druge najveće planete u Sunčevom sistemu, danas je objavljeno kako je na iznenađenje svih naučnika prostor između prstenova i planete skoro u potpunosti prazan.

Do sada se verovalo kako se u tom prostoru širine 2.000 km nalazi veća količina prašine. Ipak, registrovano je samo nekoliko čestica veličine jednog mikrona.

"Prostor između prstenova i Saturna je prazan i sada moramo shvati zašto se tu ne nalazi mnogo prašine kao što smo očekivali", izjavio je čelnik NASA-e Erl Mejz.

Ovo je dobra vest što se tiče naučnika na Zemlji. S obzirom da se predviđalo da u tom prostoru ima mnogo prašine koja bi mogla oštetiti Kasini, NASA-ini stručnjaci su planirali da koriste glavnu antenu kao štit tokom poslednjih 21 krugova oko Saturna, ali to će sada biti potrebno samo tokom četiri "zaranjanja" direktno među prstenove.

Večeras po srednjoevropskom vremenu Kasini će obaviti novi prolazak između Saturna i prstenova, a do kraja misije koja će se završiti 15. septembra zabijanjem Ksinija u Saturn, ostaće još 20 krugova.