Zakerberg se izvinio zbog masovnog curenja podataka

Vlasnik kompanije Facebook Mark Zakerberg odgovarao je na pitanja evropskih parlamentaraca o propustima njegove kompanije u zaštiti korisničkih podataka u skandalu sa Kambridž analitikom i izvinio se zbog masovnog curenja podataka, ali je većina pitanja ostala bez odgovora.
Zakerberg se izvinio zbog masovnog curenja podataka
Foto: Pixabay
Razgovor je trebalo da bude vođen bez prisustva javnosti, a posle protesta nekoliko poslanika, odlučeno je da se rasprava prenosi na strimu parlamenta.
 
U petnaestominutnom uvodnom govoru Zakerberg je priznao propuste Facebook-a i izvinio se zbog toga. "Nismo zauzeli dovoljno jasan stav o našoj odgovornosti, što je bilo pogrešno i žao mi je zbog toga", rekao je Zakerberg.
 
Na većinu pitanja on, međutim, nije odgovorio konkretno, a na neka uopšte nije odgovorio, uz obrazloženje da za sve nema dovoljno vremena.
 
"Dopustite da vam objasnim šta radimo po pitanju sigurnosti nakon grešaka s Cambridge Analyticsom. Aplikacija će uzimati manje podataka, a ukoliko je koristite tri meseca, aplikacija će prestati da prikuplja podatke", kazao je Zakerberg.
 
On je obećao da će do kraja 2020. godine zaposliti još ljudi i nastaviti da investira u Evropu kako bi povećali stepen sigurnosti.
 
Zastupnik iz bavarske konzervativne stranke Manfred Veber istakao je da je lepo što je Zakerberg uputio izvinjenje i postavio pitanje da li je moguće razbiti monopol Facebooka.
 
Zakerberg je na to odgovorio kako Facebook deluje u prostoru u kojem je konkurencija vrlo visoka. "Čini mi se da svaki dan dolaze neki novi konkurenti i mi želimo da se stalno razvijamo, kako bismo i dalje ostali relevantni", kazao je.
 
Šef kluba kluba zastupnika ALDE-a Gaj Verhofstat upitao je Zakerberga o odnosu Facebooka sa izborima.
 
"Ne želimo da se bilo ko meša u izbore kao Rusi u američke predsedničke izbore. U tom smislu gradimo nove alate, sarađujemo s izbornim komisijama i radimo na povećanju transparentnosti", rekao je osnivač Facebooka.
 
Podsetio je i da Facebook danas pruža šest posto marketinškog prostora u svetu. "Jedna vrlo važna stvar je i to što širom sveta ima 70 miliona kompanija koje koriste Facebook za širenje posla. Stoga je važno ne zaboraviti na to da omogućavamo marketinški prostor i malim kompanijama, koji su pre imale samo velike kompanije i to je nešto čime se ponosimo", dodao je.
 
Evroposlanici su direktoru Facebook-a skrenuli pažnju da bi trebalo da odgovori na sva postavljena pitanja, na šta im je on obećao da će odgovore dobiti pismeno i da će poslati nekoga iz kompanije ko će biti detaljniji od njega.
  • Interneta kilo

    23.05.2018 19:38
    Ima nas raznih
    @kiki
    Kako tacno tebe ugrozavaju, ako ih ne koristis? Da li te neko primorava da ih koristis ako ne zelis? Mnogim mojim prijateljima ove platforme predstavljaju sredstvo za rad i zaradjuju veoma dobro na osnovu toga. Mnogim drugima nisu interesantni i koriste neke druge aplikacije (duckduckgo, protonmail i sl.).
  • kiki

    23.05.2018 00:00
    sve mu oduzeti, do poslednjeg centa i zatvoriti firmu. Isto treba uciniti i sa Googlom. Satrti ih. Oni su "veliki brat". ali u realnosti

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

Sojuz lansiran prema svemirskoj stanici

Ruska svemirska letelica Sojuz s ruskim kosmonautom i dvema astronautkinjama, beloruskom i američkom, lansirana je s kosmodroma Bajkonur u Kazahstanu prema Međunarodnoj svemirskoj stanici (ISS).