Dok se pre nekoliko godina o povraćaju novca ili zameni robe nije ni govorilo, sada se sve češće izlazi u suret kupcima i veoma često prigovori i ne stignu do nadležnih institucija,
već se sve reši između kupaca i trgovaca jer se, otkako se Zakon o zaštiti potrošača primenjuje, reklamacije češće usvajaju, veliki broj potrošača zna kako može da ostvari svoja prava. I
trgovci su toga svesni, piše
Dnevnik.
Dakle, potrošači sada znaju da su njihova prava zaštićenija nego ranije pa se češće i žale, a po rečima pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacije Vesne Novaković, u prvih devet meseci ove godine zabeleženo 12.823 njihovih prigovora. To je manje nego prošle godine, kada ih je bilo 16.400, ali to ne znači da su kupci imali samo toliko prigovora jer je reč o onima koji su upućeni udruženjima za zaštitu potrošača u Srbiji, a potom i Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.
Vesna Novaković je na nedavnom skupu o tvining-projektu EU o daljem razvoju zaštite potrošača u Srbiji rekla da je od ukupnog broja prigovora potrošača, oko 20 odsto žalbi na kvalitet obuće, 12 odsto na mobilne telefone, a slede usluge kao što su struja, voda i gas, čije je učešće u ukupnom broju žalbi 7,8 odsto, zatim računari i IT oprema – 5,6 odsto... Po njenim rečima, potrošači su se žalili i na telekomunikacione usluge, belu tehniku, odeću i nameštaj, a najviše prigovora odnosilo se na nesaobraznost robe i usluga, nepoštovanje prava potrošača u postupku reklamacije, neizdavanje i visinu računa, isporuku robe i garanciju.
I dok je u odnosu na prošlu godinu broj prigovora nešto manji, gotovo da se nije ništa promenilo kada je u pitanju vrsta proizvoda na koje se kupci najčešće žale. Tako je i prošle godine od ukupnog broja prigovora najviše žalbi bilo na obuću i mobline telefone, a procenti su identični kao i ove godine – 20, odnosno 12 odsto. Oko sedam odsto prigovora odnosilo se na računare, šest na belu tehniku, a po četiri odsto na odeću, nameštaj i televizore.
Ona je istakla da je resorno ministarstvo od 2008. godine, od kada se projektno finansiraju udruženja potrošača, za podršku njihovog rada izdvojilo milion evra, da je dosta urađeno na zaštiti prava potrošača u Srbiji i da se ulaže u regionalne organizacije potrošača da bi građani u celoj Srbiji mogli lakše tražiti savet i pomoć. Ukazujući na to da je cilj da se nivo zaštite potrošača u Srbiji poveća, Vesna Novaković je rekla da se radi i na edukaciji trgovaca da bi im se olakšalo poslovanje i pomoglo da bolje primenjuju zakonske norme.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
Nervirach
had
Dragi bulatovic
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar