Najviše žalbi na obuću, mobilne telefone i komunalije

Potrošači u Srbiji su, zahvaljujući Zakonu o zaštiti potrošača, sada u daleko povoljnijoj situaciji nego ranije kada roba ili proizvod koji su kupili prestane da radi ili radi drugačije nego što bi trebalo.
Najviše žalbi na obuću, mobilne telefone i komunalije
Foto: Pixabay
Dok se pre nekoliko godina o povraćaju novca ili zameni robe nije ni govorilo, sada se sve češće izlazi u suret kupcima i veoma često prigovori i ne stignu do nadležnih institucija, već se sve reši između kupaca i trgovaca jer se, otkako se Zakon o zaštiti potrošača primenjuje, reklamacije češće usvajaju, veliki broj potrošača zna kako može da ostvari svoja prava. I trgovci su toga svesni, piše Dnevnik.
 
Dakle, potrošači sada znaju da su njihova prava zaštićenija nego ranije pa se češće i žale, a po rečima pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacije Vesne Novaković, u prvih devet meseci ove godine zabeleženo 12.823 njihovih prigovora. To je manje nego prošle godine, kada ih je bilo 16.400, ali to ne znači da su kupci imali samo toliko prigovora jer je reč o onima koji su upućeni udruženjima za zaštitu potrošača u Srbiji, a potom i Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.
 
Vesna Novaković je na nedavnom skupu o tvining-projektu EU o daljem razvoju zaštite potrošača u Srbiji rekla da je od ukupnog broja prigovora potrošača, oko 20 odsto žalbi na kvalitet obuće, 12 odsto na mobilne telefone, a slede usluge kao što su struja, voda i gas, čije je učešće u ukupnom broju žalbi 7,8 odsto, zatim računari i IT oprema – 5,6 odsto... Po njenim rečima, potrošači su se žalili i na telekomunikacione usluge, belu tehniku, odeću i nameštaj, a najviše prigovora odnosilo se na nesaobraznost robe i usluga, nepoštovanje prava potrošača u postupku reklamacije, neizdavanje i visinu računa, isporuku robe i garanciju.
 
I dok je u odnosu na prošlu godinu broj prigovora nešto manji, gotovo da se nije ništa promenilo kada je u pitanju vrsta proizvoda na koje se kupci najčešće žale. Tako je i prošle godine od ukupnog broja prigovora najviše žalbi bilo na obuću i mobline telefone, a procenti su identični kao i ove godine – 20, odnosno 12 odsto. Oko sedam odsto prigovora odnosilo se na računare, šest na belu tehniku, a po četiri odsto na odeću, nameštaj i televizore.
 
Ona je istakla da je resorno ministarstvo od 2008. godine, od kada se projektno finansiraju udruženja potrošača, za podršku njihovog rada izdvojilo milion evra, da je dosta urađeno na zaštiti prava potrošača u Srbiji i da se ulaže u regionalne organizacije potrošača da bi građani u celoj Srbiji mogli lakše tražiti savet i pomoć. Ukazujući na to da je cilj da se nivo zaštite potrošača u Srbiji poveća, Vesna Novaković je rekla da se radi i na edukaciji trgovaca da bi im se olakšalo poslovanje i pomoglo da bolje primenjuju zakonske norme.
  • Nervirach

    05.11.2017 11:22
    Laz. U Winwinu ti na reklamaciju daju opet falican proizvod jos dva puta. Proveteno, na zalost. Patrijotska posla. Malo im je gaxda dobio od zandara.
  • had

    05.11.2017 11:17
    Naravno da ima najvise zalbi na obucu kad nam prodaju najnekvalitetniju na svetu! Kad moram da kupim novu obucu smuci mi se jer zbog toga moram dobro da se zamislim koliko novca mi se isplati da za istu potrosim. Svakako mi se ne isplati da dam vise od 3000 - 4000 dinara jer mi niko ne moze garantovati da ce mi obuca kupljena u prodavnici po ceni vecoj od navedene trajati duze nego obuca kupljena na pijaci za 2000 dinara! Kada god u prodanici vidim obucu sa cenom vecom od 10000 dinara dodje mi da upitam prodavacicu/prodavca sta nam njihove firme, uopste, prodaju po toj ceni. Kvalitet sigurno ne, a brend cisto sumnjam da vredi te pare! Ne znam da li ste vi primetili ali, meni barem, duze traju pertle nego sama obuca! Ima li to imalo smisla?!
  • Dragi bulatovic

    05.11.2017 10:16
    Lose
    Kad je roba loseg kvaliteta sve krs na krsu neka 4 klasa a nemate kome da se zalite

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija