"Šminka" se fušerajski odrađen deo Koridora 11

Radnici građevinskog preduzeća "Planum", jednog od izvođača radova na spornoj deonici Koridora 11, od Uba do Lajkovca, u ponedeljak i utorak su počeli da ispravljaju propuste koje su napravili tokom izgradnje 12,5 kilometara puta.
"Šminka" se fušerajski odrađen deo Koridora 11
Foto: 021.rs

"Novosti" navode da je Planum angažovao radnike da "šminkaju" asfalt, čim je objavljeno da je resorno ministarstvo podnelo krivičnu prijavu protiv 14 osoba, među kojima je i bivši ministar građevinarstva Milutin Mrkonjić. Građevinci su zalivali pukotine na asfaltu bitumenom i popunjavali rupe, a nadležni tvrde da nisu smeli to da rade bez prethodnog odobrenja "Koridora Srbije" i "Puteva Srbije".

Ministarstvo građevine je pre nekoliko dana podnelo krivičnu prijavu protiv bivšeg ministra Mrkonjića, kao i protiv nadležnih u građevinskim preduzećima "Planum", PzP "Beograd" i "Putevi Užice", zbog korišćenja neadekvatnog materijala prilikom izrade ovog dela auto-puta. Građevinci su ovu deonicu napustili još 14. decembra 2015. godine, kada je obavljena primopredaja objekata s "Putevima Srbije", tada je određen i garantni rok od dve godine, koji ističe za malo od više mesec dana.

Direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak kaže da je tačno da je garantni rok još u u toku i da traje do 14. decembra, ali da izvođač, koji je predao gradilište, ne može po svojoj volji da se na njega vraća.

"Morali su da traže saglasnost nas i "Koridora", a nisu je tražili. Radili su po svojoj volji i bez dopuštenja", navodi Drobnjak.

Presek trenutnog stanja ove deonice uradio je Saobraćajni institut CIP, a na osnovu njihove analize podneta je i krivična prijava. U elaboratu o evidentiranim oštećenjima konstatovano je da su se na ovom delu Koridora 11, koji još nije u upotrebi, javile pukotine, koje se po dubini prostiru kroz ceo asfaltni sloj. Inženjeri su utvrdili da je glavni uzrok oštećenja sloj drobljenog kamena i nasip od gline koji se nalaze na dubini od 87 do 100 centimetara. To znači da će zbog gline morati da se skine sloj te debljine i da se uradi ponovo. Utvrđeno je da su razlozi nastanka oštećenja i "slaba sabijenost, povećana vlažnost i smanjenje koheretnosti materijala". 

Ova trasa nikada nije puštena u saobraćaj, a četiri i po kilometra, od ukupno 12,5 koji su asfaltirani, moraće da se radi iz početka, za šta će biti potrebno oko milijardu dinara, odnosno više od osam miliona evra. Trasa je građena od 2010. do 2014, a radovi su sa oko 75 miliona evra plaćeni iz republičkog budžeta.

Direktor "Planuma" Ratomir Todorović, tvrdi da nije tačno da se radi bez znanja "Koridora".

"Postoji njihov nalog za sanciju na koji smo dali predlog kako da se uradi, a na koji oni nisu nikada odgovorili. U avgustu su iskopane četiri jame i radimo na njihovom zatvaranju, jer dolazi zimski period. Isto je sa prslinama. Sve ovo se dešava zato što u Ministarstvu nema građevinaca", kaže Todorović.

  • Ibro

    08.11.2017 18:10
    Krpe
    Jedni kraduckaju na tunelima drugi na glini.... Sve lopov do lopova. Kako bi ovo bila divna zemlja uz jedan dobar diktatorski rezim bez lopova i tajkuna.
  • Ns

    08.11.2017 17:26
    Nema imena!
    Prvo sam mislio da ovaj ne kapira da u tekstu nije navedeno ime nadzornog organa, a sada mi se čini da uporno skreće pažnju sa te činjenice i da je čak možda to baš on.
  • @1. ključ

    08.11.2017 16:30
    Ima spisak svih ljudi na N1, ne smaraj više, ispao si glup u društvu i smeju ti se ljudi.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija