Kamiondžije: Vlada nas je ponovo prevarila

Vlada Srbije ponovo je, po drugi put za godinu dana prevarila bivše zaposlene Zastava kamiona, tvrde radnici te firme, koji već nedeljama unazad traže isplatu zaostalih zarada i povezivanje radnog staža za period od 2010. do početka 2016, kad su i poslednji među njima napustili proizvodne pogone kragujevačke fabrike.
Kamiondžije: Vlada nas je ponovo prevarila
Foto: Pixabay
Ministarstvo privrede je umesto da na osnovu nedavnog načelnog dogovora sa predstavnicima kamiondžija, počne da rešava njihove zahteve, Privrednom sudu u Kragujevcu podnelo je predlog za pokretanje stečaja u Zastavi kamionima. Predstečajni postupak je već u toku, a prvo ročište, na kojem će stečaj u Kamionima i zvanično biti pokrenut, u Privrednom sudu je zakazano za 11. septembar, tačno u podne. Kako je fabrika kamiona u više nego nezavidnoj finansijskoj situaciji, to je sasvim izvesno da će stečaj biti i pokrenut, te da će time ostvarivanje prava bivših radnika na isplatu zaostalih zarada i povezivanje radnog staža, najozbiljnije biti dovedena u pitanje.
 
U poslovodstvu Kamiona za "Novine kragujevačke" rekli su da je imovina fabrike procenjena na oko devet miliona evra. Međutim, imovina u vrednosti od oko pet miliona evra je pod bankarskim hipotekama, dok je najveći deo ostatka "predmet potraživanja na osnovu sudskih presuda i izvršnih rešenja upravo za naplatu zaostalih plata radnika". Nevolja po radnike koji imaju sudska rešenja o naplati zaostalih zarada, nalazi se u činjenici da ta potraživanja mogu da naplate do pokretanja stečaja, koji će biti otvoren već 11. septembra. Nakon toga će morati da čekaju naplatu iz stečajne mase, iz koje se po pravilu najpre isplaćuju najveći poverioci, dok radnici najčešće ostaju "kratkih rukava".
 
"Predlogom za pokretanje stečaja, Vlada i Ministarstvo privrede ponovo su prevarili radnike Zastave kamioni. Prvi put su to učinili prošle godine kad su u pogonima naše fabrike, bez valjanog pravnog osnova, formirali preduzeće Zastava terenska vozila, odnosno Zastava TERVO, koje na našoj opremi proizvodi vojna vozila. Drugi put to čine sada, inicijativom za pokretanje stečaja, iako smo nadležnima u Ministarstvu privrede već predočili da je to varijanta kojom će mnogi bivši radnici da ostanu bez zaostalih zarada", rekao je sindikalni lider Goran Miletić, koji je i član Organizacionog odbora njihovih poslednjih protesta.
 
On kaže da država samo bivšim radnicima Kamiona, na ime zaostalih zarada i nepovezanog radnog staža, duguje više od 400 miliona dinara. Uprkos inicijativi za pokretanje stečaja u Zastavi kamionima, bivši radnici te fabrike, prema Miletićevim rečima, nemaju nameru da odustanu od dalje borbe za ostvarivanje prava vezanih za isplatu zaostalih zarada, jubilarnih nagrada i drugih prinadležnosti, kao i od zahteva koji se odnosi na uplatu doprinosa za penzijsko-invalidsko osiguranje. Novi talas protesta „kamiondžija“ najverovatnije će početi 3. septembra.
 
U organizacionom odboru protesta bivši radnici Zastave kamiona za Danas kažu i da još uvek ne znaju kakav je stav Vlade Srbije i premijerke Ane Brnabić na javno upozorenje "kamiondžija" da se ta fabrika, u poslednje vreme, prema njihovim saznanjima, "bahato razvlači i otuđuje", dok se dugovi prema zaposlenima ne izmiruju. Oni su još pre više od dva meseca upozorili premijerku da je država na "krajnje netransparentan način" prošle godine uzela njihove hale i najbolju opremu za proizvodnju vojnih vozila u novoformiranom preduzeću, koje je u ingerenciji Ministarstva odbrane. Upozorili su i da polovinom Palate "kod Sata", u kojoj su nekada bili locirani poslovodstvo i deo administracije Kamiona, u poslednje vreme gazduje država i kragujevačka gradska uprava, a da se ne zna na kom osnovu je otuđen taj objekat. Na sumnjiv način i po neshvatljivo niskoj ceni, tvrde "kamiondžije", prodata je i nekadašnja upravna zgrada Zastava tapacirnice, po sramotno niskoj ceni, navode oni.
 
Radnici Zastave kamioni deo su armije od najmanje 20.000 prekobrojnih koji su ostali iz drugih fabrike Grupe Zastava vozila, ali i iz Goše u Smederevskoj Palanci, te kruševačkog "14. oktobra", Prve petoletke iz Trstenika, niške Mašinske industrije, Magnohroma iz Kraljeva i drugih propalih giganata srpske industrije. Reč je o kategoriji koja je mahom u prvoj polovini tekuće decenije, uz neku od opcija iz socijalnog programa, napustila svoja preduzeća, a da im zarade za vreme dok su još radili nisu isplaćene sve do sada. Nisu im uplaćeni ni doprinosi za penzijsko-invalidsko osiguranje, zbog čega mnogi od njih ne mogu da ostave pravo na penziju.
  • Salamander

    19.08.2018 14:34
    I sta sprecava te ljude
    Uostalom, sta sprecava SVE NEZADOVOLjNE ljude (a u 'cugu' bi ih se skupilo milion), da odu u Beograd i pohvataju zohare i stakore?


  • Izviđač

    19.08.2018 13:17
    Kada se donese odluka o protestu, štrajku ili bilo kom drugom obliku radničke borbe, onda se on ne prekida do ispunjenja zahteva radnika.Poslednjih godina su proteste koristili sindikalni lideri da se uvuku u strukture vlasti.Koriste opštu obespravljenost i poniženje za promociju ličnih sposobnosti upravljanja masama ljudi, i na taj način preporučili sebe partiji na vlasti.
  • molim odgovor

    19.08.2018 08:49
    Sta znaci "povezivanje staza"?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija