Inženjeri na Koridoru 10: Projekat menjan bez naše saglasnosti

Dvojica od 16 inženjera okrivljenih za obrušavanje potpornog zida Koridora 10 tvrde da oni stoje iza prvobitnog projekta, koji je kasnije menjan, što oni, kako tvrde, nisu potpisali.
Inženjer Branko Jelisavac, iz Instituta za puteve koji je radio reviziju glavnog projekta na Kosini 2 na Koridoru 10 čiji se potporni zid srušio 19. avgusta, kaže da se nije srušio glavni projekat Saobraćajnog instituta CIP - koji su ti inženjeri odobrili - "već neki tuđi projekat, koji su radili neki drugi ljudi, a njih nema na spisku za oduzimanje licence".
 
Jelisavac, čije se ime našlo na spisku 16 inženjera za koje je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture od Inženjerske komore zatražilo oduzimanje licenci za rad, izjavio je za "Kurir" da razmišlja koga da tuži što mu se kalja profesionalni ugled bez, kako kaže, utvrđivanja stvarnog uzroka rušenja potpornog zida.
 
"Niko ne beži od odgovornosti, ali ne može ministarstvo da stavi za odstrel ljude kad grešaka može biti raznoraznih. Možda je izvođač radova imao lošu marku betona, možda su nešto loše uradili", navodi Jelisavac, koji tvrdi da je glavni projekat menjan 11 puta.
 
I Milan Popović, inženjer koji je jedan od projektanata glavnog projekta CIP za Kosinu 2 kod Predejana, smatra da je stavljanje 16 inženjera na spisak za oduzimanje licenci - neprimerena reakcija Ministarstva građevinarstva na izjavu direktora CIP Milutina Ignjatovića da rušenje potpornog zida nema veze sa osnovnim projektom.
 
Tužilac inženjerske komore Srbije primio je prijavu Ministarstva građevinarstva protiv inženjera koji su učestvovali u izgradnji kosine na Koridoru 10 i sada predstoji izjašnjavanje inženjera i pribavljanje dokaza, kako bi se utvrdilo da li će biti podignut optužni predlog zbog obrušavanja ili će sud časti odbaciti prijave. Inženjeri koje je prijavilo ministarstvo prvi put su prijavljeni i ranije nisu imali postupke pred sudom časti, rekli su redakciji Insjadera u Komori.
 
"U slučaju podizanja optužnog predloga, sudsko veće sprovodi javnu raspravu na kojoj se saslušavaju stranke i izvode dokazi. Ako se utvrdi postojanje odgovornosti prijavljenih članova Komore, Sud časti u zavisnosti od težine dela, može izreći i meru oduzimanja licence", rekli su u Inženjerskoj komori za Insajder. 
 
Oduzimanje licence je najteža mera koju izriče Sud časti Inženjerske komore i ona se može oduzeti na period od šest meseci do pet godina. 
 
Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović prošle nedelje najavila je da će tražiti oduzimanje licenci svim inženjerima koji su potpisivali projekte na kosini, na kojoj se srušio zid na Koridoru 10. Ona je navela da je projekat menjan 11 puta, da je ministarstvo dalo dozvolu još 2010. i da nakon toga nije konsultovano, odnosno obaveštavano o promenama pojakta. 
 
U Inženjerskoj komori na pitanja Insajdera navode da im se, u periodu koji je prethodio rušenju ovog zida, niko nije obraćao za mišljenja u vezi s Koridorom 10. Kako nemaju dokumentovane podatke, rekli su i da "nisu u mogućnosti da se izjasne i daju mišljenje o razlozima rušenja zida na Koridoru 10". 
 
"Po pribavljanju celokupne dokumentacije i terenskih podataka može se dati mišljenje o razlozima rušenja zida i odgovornosti učesnika", kazali su u Komori.  
  • Nova Komora

    28.08.2018 09:01
    Urušen ststus inženjera
    Ovaj događaj je prilika za pravljenje velikih promena u položaju i stavu inženjera i prema vlastima, ali i prema Inženjerskoj komori.
    Tretman inženjera je takav da im je na čelu firme "Koridori Srbije" bio čovek sa nekim menadžmentom iz Sremskih Karlovaca i sa beogradske livade. Sadašnji direktor Babić je mašinac. što jeste ozbiljna, ali je neodgovarajuća struka za to mesto.
    Nepismeni predsednici opština su bogovi za lokalne gradjevinske inspektore i one koji izdaju dozvole, treba da nadgledaju radove, vrše tehnički prijem...
    Zašto je na čelu ministarstva osoba sa završenom ekonomijom? Da li bi možda građevinac mogao da bude na čelu ministarstva finansija, ili zdravlja kako je lekar Dulić bio ministar građevine?!
    Druga osoba u ministarstvu godinama je pravnica Damnjanovićka, a zakoni naglavačke menjani i svaki za inženjere sve gori! Može li građevinac da bude ikad drugi u ministarsvu pravde?
    Sa druge strane Komora je uvezana interesna grupa za upravljanje ogromnim prihodom od članarine, koja ne brine o statusu i problemima članova. Godinama je blokirana od iste takve grupe naslonjene na ministarstvo, jer je Šumarac, alfa i omega Komore, bio član Pajtićeve vlade u senci, a onda je sasvim logično politički iziritirana reagovala Mihajlovićka i nastade džumbus na štetu inženjera
    Advokati bi za ovo davno napravili revoluciju.
    Izlaz je nova izborna skupština uz neposredno učešće svih članova koji se pojave.
    Onda rešavanje egzistencijalnih pitanja i statusa inženjera.
  • Šestar

    28.08.2018 08:26
    Odgovornost mora postojati, ali ona mora biti rezultat stručne istrage i analize. To ne isključuje ni odgovornost ministarstva. Postoji samo jedna konsekvenca ovakvog događaja koja je morala da usledi i bez istrage i bez obzira na njen rezultat, iz moralnih razloga, a to je, naravno, ostavka resorne ministarke.
  • marka

    28.08.2018 08:02
    žvaka
    ih kao da ne znate kako se gradi u srbiji
    https://www.youtube.com/watch?v=L4H7EwQrC-U

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Kamioni čekaju pet sati na Batrovcima

Prema informacijama iz Uprave granične policije, putnička vozila čekaju na izlazima iz zemlje na dva prelaza, pola sata na Gradini i 35 minuta na prelazu Preševo.