Novosađani posle 12 godina dobili spor zbog lošeg ozvučenja na koncertu "Bijelog dugmeta"

Ozvučenje na oproštajnom koncertu "Bijelog dugmeta" na beogradskom Hipodromu 28. juna 2005. godine bilo je loše i neadekvatno, a 39 posetilaca koji su presavili tabak i tužili organizatora, na ime odštete dobiće po hiljadu dinara, koliko su i platili ulaznice, i to sa zateznom kamatom za sve godine unazad.
Novosađani posle 12 godina dobili spor zbog lošeg ozvučenja na koncertu "Bijelog dugmeta"
Foto: 021.rs

Kako pišu "Novosti", oni će ovu odštetu dobiti sa zateznom kamatom za sve godine unazad.

To je u najkraćem epilog maratonskog sudskog spora, koji je trajao punih 12 godina. U Prvom, a kasnije u Trećem osnovnom sudu u Beogradu, održano je više od 30 ročišta, prva presuda je bila u korist Music Star Production, a onda je na ponovljenom suđenju ustanovljeno da posetioci ipak nisu mogli dobro da čuju muziku iako su platili kartu za koncert, a to im je moralo biti omogućeno. Razočarani što su na koncertu, kojem je prisustvovalo više od 220.000 ljudi, umesto lepih emocija, poneli ružne utiske, grupa posetilaca iz Novog Sada, Sombora, Beograda, Odžaka, Trstenika, Kraljeva i drugih gradova, podnela je tužbu protiv veterana jugoslovenskog roka i organizatora koncerta.

U svoje i u ime tada još 150 građana iz Novog Sada, Arsenije i Gordana Katanić, koji su bili na beogradskom Hipodromu, smatrajući da su prevareni i oštećeni, tražili su da koncert bude ponovljen ili da im se vrati novac, odnosno hiljadu dinara. Na ročištima koja su se nizala organizatori su uporno tvrdili da je sve bilo u najboljem redu, a građani da su oštećeni.

Kako je vreme odmicalo, mnogi od 150 potpisnika tužbe su izgubili strpljenje i odustali, a najupornijih 39 je insistiralo na satisfakciji.

"Važno je da smo kao građani dokazali da je koncert bio neadekvantno ozvučen i da se 300 metara dalje od bine nije ništa ili se vrlo loše čulo", kaže za "Novosti" advokat Arsenije Katanić, dodajući da su on i supruga bili na 200 metara od bine i da su ostali uskraćeni za muziku.

Prema presudi, i karta plaćena za manje kvalitetno mesto ne sme da utiče na kvalitet zvuka, a organizator je bio u obavezi da svima obezbedi kvalitetan zvuk, što u konkretnom slučaju nije učinio. Svako od oštećenih, na ime naknade materijalne štete trebalo bi da dobije od dve do dve i hiljade dinara.

"S obzirom na to da nisu hteli dobrovoljno da isplate, moralo se pribeći prinudnoj naplati i u toku je postupak izvršenja", kaže Katanić.

Vlasnik firme Music Star Production Radomir Raka Marić za "Novosti" kaže da je tužitelje tri puta dobio na sudu, ali su se oni iznova žalili i na kraju preko Apelacionog suda dobili slučaj.

"To je svetski bezobrazluk, Kako to da je 250.000 ljudi na Hipodromu čulo ceo koncert, a samo njih 39 nije. To je isto kao kad odeš u pozorište, pa ne čuješ dobro glumca na sceni, a onda tužiš pozorište da ti vrati pare i još da ti plati odštetu od 50.000 evra", naveo je Marić.

Niko od članova "Bijelog dugmeta" nije saslušan ni na jednom ročištu, dok je Marić izjavio da je ozvučenje jačine 200.000 vati nabavljeno u Zagrebu. 

  • @Miroslav

    29.12.2017 14:51
    Za ostalo ne znam, pošto nisam bio tamo, ali samo jedno bih ispravio: folka. Upitanju je koncert YU __folka__.
  • Nema veze

    29.12.2017 13:30
    sa muzikom
    bez obzira na ozvučenje. To je kao kad montažer na filmu seče i lepi traku, samo su ovde posredi razni autori i njihovi filmovi. Dobro poređenje sa Cecom.
    Sve u svemu kad je Kusturici 'puko film', zbog elementarne nezahvalnosti GB, tako ga je 'in medias res', u jednoj rečenicu, 'opalio': "On bi nama i "Svilen konac", prodao kao njegov".
  • Miroslav

    28.12.2017 21:04
    Zoran Redžić
    Pošto sam bio sa društvom tog 28.juna 2005 na Hipodromu, merodavan sam da dam i komentar. Stajali smo na sredini pa malo levo, nekih 70-80 metara od bine, možda i malo više. Naravno da smo čuli ceo koncert, moje saučešće onima koji nisu, ali se, ako ništa, slažem da je ozvučenje bilo neprimereno tolikoj poseti. Jer, kad smo ulazili na Hipodrom, muzika sa razglasa je ubijala koliko je bilo glasno i dobro, međutim, kad se ukrcalo 200-250 hiljada ljudi, oni su "pojeli" zvuk.
    Koliko ja znam, glavni krivac za propust nije Goran Bregović nego basista Zoran Redžić koji je i ranije u Dugmetu bio zadužen za tehnička pitanja.
    Prva opcija je bila da poznati Miša Berar iz NS obezbedi kvalitetno ozvučenje za ovaj događaj, i Redžić ga je prvog i pozvao, međutim, Berar mu je rekao da će to koštati određeni procenat od prodatih ulaznica, jer se tako radi svuda u svetu.
    Ovome se to učinilo puno, i odustao je, i tim potezom je upropašćen najposećeniji koncert u istoriji YU Rock-a. Angažovali su neku firmu iz Slovenije za jedno 4-5 puta manju cifru i svi smo videli kako je to izgledalo.
    Posebno boli što je dotični Redžić prokomentarisao sve sa "ma šta raja zna šta je pravi zvuk", dakle, potcenio je publiku a neki su prevalili celu bivšu Jugoslaviju da bi došli.
    Na kraju, kao šef orkestra, na Goranu Bregoviću nije direktna krivica ali jeste najveća odgovornost. Takav propust se nije smeo desiti, za velike koncerte se angažuju profesionalci koji znaju kako se to radi. Šteta.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti